۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۶۶۷۴۸۲
حجت الاسلام والمسلمین مختاری:

باید بزرگان شیعه را به جهانیان معرفی کنیم

باید بزرگان شیعه را به جهانیان معرفی کنیم
رئیس موسسه کتابشناسی شیعه گفت:خاندان اجتهاد و مرحوم غفرانمآب از مصادیق همان آیه مبارکه ای هستند که میفرماید: عالم همانند درختی است که اصلش ثابت و فرعش در سماء است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری در ششمین پیش همایش کنگره بین المللی بزرگداشت علامه میرحامد حسین گفت: خاندان اجتهاد و مرحوم غفرانمآب از مصادیق همان آیه مبارکه ای هستند که میفرماید: عالم همانند درختی است که اصلش ثابت و فرعش در سماء است.

رئیس موسسه کتابشناسی شیعه بیان داشت: ایشان اولین نماز جماعت و نماز جمعه را در شمال هند و در لکهنو برپا کرد و این عالم دینی آنجا را به حوزه علمیه ای بسیار باشکوه تبدیل کرد و خاندان اجتهاد را در آنجا تربیت نمود؛ منابع علمی بسیاری همچون «عبقات الانوار» از یادگاران این خاندان است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری ابراز کرد: علمای درجه اول و کتاب های شاخصی در کارنامه خاندان علامه غفرانمآب دیده می شوند؛ ایشان در ۳۵ سالگی بعد از گذراندن شاگردی در نزد علمای قم و نجف به شمال هند بازگشتند و در ماه رجب اولین نماز جمعه را در آنجا برگزار نمودند.

وی گفت: ایشان در همان ۳۵ سالگی کتاب هایی را می نویسند و آنها را نزد علمایی همچون سیدمهدی شهرستانی می فرستند تا تأییدیه ایشان را بگیرند و مورد تأیید نیز واقع می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری افزود: مدرسه علمیه ای که ایشان پایه گذاری نموده اند هم نجف را تأمین مالی می کرده است و هم در دوره ما مرحوم آقاسید ابوالحسن اصفهانی برای دیون بعضی از مدرسه لکهنو استمداد مالی داشته اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید بتوانیم این بزرگان را که بر تارک تشیع می درخشند به شیعیان دنیا معرفی نماییم که به واقع الگوهای افتخار آمیزی هستند./۹۸۸/د102/ق

ارسال نظرات