۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۶۷۵۶۵
در نشست خبری؛

برنامه‌های ۱۳ آبان در خراسان رضوی تشریح شد

برنامه‌های ۱۳ آبان در خراسان رضوی تشریح شد
خراسان رضوی - امین یزدی ضمن بیان برنامه‌های ۱۳ آبان، از شعار نوجوان قوی، ایران قوی و برنامه‌های متناسب با آن سخن گفت و به ویژگی‌های انجمن و فوائد عضویت در آن اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علیرضا امین یزدی، مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی امروز در نشست خبری به مناسبت یوم الله سیزده آبان و روز دانش آموز بیان داشت: سیزده آبان امسال بنا به مناسب همزمانی که دارد متفاوت از دیگر سالها خواهد بود و بروز نورانی و تلفیق مبارکی خواهد داشت.

امین یزدی گفت: به علت شیطنت های مجدد و هراس دست نشانده های استکبار از همه گیر شدن اسلام در اروپا و غرب و توهین به پیامبر، بحث استکبار ستیزی بیش از پیش مطرح است.

 وی افزود: استکبار ستیزی که از سالهای اول انقلاب توسط دانشجویان و دانش آموزان در سیزده آبانی شروع و امسال در این شرایط به روز شد سیلی دردناکی بود که دشمن هنوز از آن ترس دارد و بر همین اساس مرتکب اشتباهاتی می شود که باعث وحدت بیش از پیش مسلمین و جامعه اسلامی می شود.

مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی بیان داشت: در این مناسبت بحث شهدای دانش آموز و بزرگداشت دانش آموز مطرح است از 8 آبان روز نوجوان تا 13 آبان، هفته نوجوان است بنابراین باید بیشتر به آنها بپردازیم آنها از مهمترین اقشار جامعه هستند چرا که آینده نظام و انقلاب هستند هرچند تصویر درستی از این قشر و اهمیت آن در جامعه تبیین نشده است بلکه چه در بحث سیاسی اجتماعی و چه دیگر مباحث، همیشه در قبال آنها رفتار سیاه و سفیدی صورت گرفته است.

وی افزود: دانش آموز و نوجوان امروز به واسطه ظرفیت هایی که دارد یک امید بی بدیل برای انقلاب اسلامی است. حضرت آقا در سال 95 در دیدار انجمن های اسلامی به این نکته تاکید دارند و در دید ایشان دانش آموزان و نوجوانان همچون جوانان هستند.

نوجوان قوی ایران قوی

امین یزدی گفت: همه در قبال این قشر باید مسؤولیت پذیر باشند پر ظرفیت ترین نسل نوجوانلان انقلاب را در حال حاضر داریم چرا که با تمام همجه ها در فضای مجازی و حقیقی به آنها، سرشار از نشاط و همچنان پر از شور انقلابی هستند. مثلا در همین مواسات دانش آموزان انجمن و بسیج پر رنگ ظاهر شدند و پای آرمان های انقلاب خود را نشان دادند.

وی افزود: شعار ما در اتحادیه انجمن های اسلامی نوجوان قوی، ایران قوی است در بحث اعتقادی، علمی آموزشی سلامت و دیگر مباحث باید دانش آموز و نوجوان قوی داشته باشیم تا در آینده ایران قوی داشته باشیم. تاکید ما بر حقوق دانش آموز در مباحثی اعم از عدالت اجتماعی، توجه خانواده به آنها، سوء استفاده های سیاسی و غیره است درخواست ما از مسؤولان همین است که نسبت به آینده سازان نظام دغدغه مند و مسؤولیت پذیر باشند.

مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی گفت: مناسبت تولد اتحادیه انجمن های اسلامی در 13 آبان 58 را داریم 41 سال است این مجموعه در برهه های مختلف خدماتی داشته اند. در ابتدای انقلاب با توجه به حضور و فعالیت ضد انقلاب و گروه های انحرافی در جامعه، در باب تبلیغ و تثبیت اعتقادات مذهبی در مدارس تلاش کردند در زمان جتگ حدود 10 هزار شهید داشتند در دهه های بعدی با توجه به نیاز آن زمان نیز فعالیت و تلاش و پیگیری داشتند.

وی افزود: ما در استان در 35 شه رو شهرستان اتحادیه داریم در بیش از 900 مدرسه در متوسطه اول و دوم دختران و پسران در سطح استان اتحادیه انجمن های اسلامی داریم.

اهداف اتحادیه انجمن های اسلامی در گام دوم انقلاب

امین یزدی گفت: زبده یابی و زبده پروری در کنار جنبش دانش آموزی دو هدف اتحادیه است پیدا کردن و شناسایی و عضو یابی دانش آموزان مستعد و توانمند و حفظ و ارتقای آنها برای تبدیل شدن به یک دانش آموز تراز انقلاب اسلامی در بحث زبده پروری مطرح است.

وی ادامه داد: بحث جنبش نیز فعالیت همین دانش آموزان زبده برای جریان سازی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است. که این مبتنی بر جریان سازی گام دوم انقلاب است و دبیرخانه گام دوم در حوزه نوجوان در اتحادیه انجمن های اسلامی دایر شده است.

فواید عضویت در اتحادیه انجمن های اسلامی

مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی بیان داشت: فواید عضویت در انجمن یکی بحث اجتماعی شدن این دانش آموزان و گرفتن کارهای تیمی و کار اجتماعی کردن در سن و سال دانش آموزی است در زمانی که فرد گرایی در جامعه و تاثیرات سو فضای مجازی مطرح است.

وی افزود: بحث مهمتر هم تربیت جمعی است که تمرین باهم کار کردن در کنار هم بودن بر مبنای تربیت اسلامی را تجربه می کنند.

وی ادامه داد: این مجموعه ویژگی های منحصر به فردی دارد ضمن اینکه با سابقه ترین نهاد دانش آموزی در کشور از ابتدای انقلاب است، نماینده مستقیم رهبر انقلاب راهبری این نهاد را به عهده دارد یعنی حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری که نماینده حضرت آقا در این نهاد است.

اتحادیه انجمن های اسلامی تشکلی امین است

امین یزدی گفت: این مجموعه تشکلی امین است به این علت که در تمام این 41 سال اجازه نداده فضای انجمن درگیر بازیهای سیاسی و جناحی شود و فعالیت ها فرهنگی و انقلابی بوده است یکی دیگر از ویژگی ها دانش آموز محوری و خودجوش بودن است یعنی تصمیم گیری و رهبری و تصمیم سازی در فضای انجمن و مدرسه همه به عهده خود دانش اموزان است حتی در عالیترین فضای تصمیم گیری اتحادیه، دانش اموزان تاثیر مستقیم دارند.

وی افزود: برخورداری از چرخه نیروی منسجم از دیگر ویژگی های این مجموعه است دانش آموزان تربیت شده در این فضا بعد از فارغ تحصیلی از مدرسه حامی و پشتیبان دانش آموزان جدید در مدرسه می شوند. این حلقه مداوم و مستمر ادامه دارد و فعالیت می کند.

اسناد بالادستی تربیتی در اتحادیه

مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی گفت: به خاطر ورود راهبری نماینده حضرت آقا در این اتحادیه، از اسناد بالادستی در تربیت دانش اموزان برخورداریم که برخی خاص است مثلا منظومه فکری برای آنها تدارک دیدیم یعنی دانش آموز از ابتدای عضویت تا پایان در مراحل مختلف درسی، منظومه تدارک دیده شده را دریافت کرده و آموزش می بیند.

وی افزود: نظام تربیتی مبتنی بر اعتقادات اسلامی برای دانش آموزان تبیین شده و آموزش داده می شود. بحث الگوی تربیتی مختص دختران نوجوان را داریم که الگوی تعالی دختران نام دارد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی ها برنامه ترویج جهاد علمی است به عنوان صرف درس و مدرک گرایی و شغل یابی مطرح نمی کنیم بلکه نگاه جهاد علمی برای آینده نظام و انقلاب اسلامی را داریم بیش از 80 درصد دانش آموزان عضو انجمن معدل بالای 18 دارند که نشان از دغدغه علمی عزیزان در انجمن است.

برنامه ریزی برای فضای مجازی در 4 سرفصل

امین یزدی گفت: تلاش ما حفظ پیوند با ولایت، ایثار و جهاد و شهادت و تمرین خدمت رسانی به محرومان و مردم ازهمین سنین پایین است. محدودیت فعالیت نوجوانان در ایام کرونا سبب شده به نوعی دیگر فعالیت داشته باشیم برنامه ریزی برای ظرفیت فضای مجازی داریم در این فضا در 4 سرفصلِ تولید محتوا برای مربیان، اعضا و عموم دانش اموزان، سواد رسانه ای برای اعضا انجمن، تشکیل کادر رسانه ای دانش آموزی، و ایجاد بستر و زیر ساخت های استفاده از ظرفیت داخلی را در نظر داریم.

وی افزود: در بحث انجمن های اسلامی تراز، مباحثی متناسب را ارائه می کنیم یکی انجمن اسلامی بصیر است که مبتنی بر دشمن شناسی و شناخت مبانی انقلاب فعالیت می کند. انجمن با کرامت نیز انجمنی است که با اعطای مسولیت به دانش آموزان به آنها شخصیت می دهد.

انجمن معنویت، حکمت و معرفت

مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی گفت: انجمن معنویت با برگزاری هیئت های مذهبثی در مناسبت های مختلف در سطح مدرسه و شهر، تنفس معنوی را برای دانش آموزان ایجاد می کند. مثل برنامه های دهه اول محرم و آخر صفر که در حرم مطهر رضوی داشتیم. روضه های خانگی اختصاصی دانش آموزان درب منزل شهدا و ادعیه و روضه های داخل مدرسه که مورد استقبال دانش آموزان هم قرار دارد.

وی افزود: انجمن حکمت و معرفت مورد نیاز روز جامعه است خلاء فکر کردن و اندیشیدن بسیار مهم و خطرناک است که انجمن در این موضوع ورود کرده است. انجمن مهارت داریم که مهارت های مورد نیاز دانش آموزان را پیگیر است انجمن سلامت و نشاط هم که مبتنی بر وظیفه تحصیل، تهذیب و ورزش، مطرح شده از سوی رهبری معظم انقلاب، فعالیت می کند.

مسابقه من پیامبر را دوست دارم

امین یزدی گفت: مسابقه مجازی من پیامبر را دوست دارم متناسب با این ایام تدارک دیده شده است دانش اموزان متوسطه اول و دوم دخترو پسر استان می توانند در آن شرکت کنند در سه روز گذشته بیش از هزار دانش آموز شرکت کرده اند و تا بیست آبان نیزفرصت باقی است.

وی افزود: جشن های دانش آموزی در فضای مدرسه با موضوع پیامبر و استکبار ستیزی در مناطقی که وضعیت کرونایی سفید دارند حضوری با رعایت پروتکل ها بر گزار می شود. در مناطق قرمز با هماهنگی آموزش پرورش در فضای مجازی و کانالهای مدارس با محوریت انجمن برگزار می شود.

تجمع سیزده آبان

مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی بیان داشت: دانش اموزان با فعالیت در انجمن بخشی از تربیت اجتماعی و مذهبیشان شکل می گیرد دنبال کیفی بودن تربیت دانش آموزهستیم و جشنی برگزار می کنیم که در آن دانش اموز رشد داشته باشد.

وی افزود: در بحث محوریت دادن به فضای خانواده هم برگزاری جشن های خانگی اعضا در منازلشان را داریم سرود های شهری هم متناسب با اقلیم شهری آماده و اجرا می شود. به عنوان مثال در همین ایام متناسب با شهرهای تلفیقی برنامه های مخصوص داشتیم بحث مواسات را هم از ابتدا تا به امروز در زمان های مختلف پیگیر بودیم.

وی در پایان گفت: تجمع روز سیزده آبان را مجموعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حرم مطهر پیگیری می کند که به صورت محدود با رعایت پروتکل ها برگزار شود آموزش پرورش در پی گرفتن مجوز برنامه است تا این مراسم را در رواق امام با تعداد محدودی از دانش آموزان عضو تشکل های انجمن اسلامی و بسیج به همراه برخی از خانواده های آنها برگزار کند./933/پ210/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات