۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۶۷۶۵۳
بازتاب یک سکانس در توییتر؛

دیگر خانه خاوری «خانه امن» نیست

دیگر خانه خاوری «خانه امن» نیست
در سکانسی از سریال خانه امن، مأمور وزارت اطلاعات به سراغ خاوری، یکی از اختلاسگران رفت. این سکانس بازتاب فراوانی در توییتر یافت.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در قسمت دوم سریال جذاب امنیتی خانه امن که این شب‌ها از آنتن شبکه یکم سیما پخش می‌شود، سکانسی در فیلم روایتی از بازجویی و قتل محمودرضا خاوری، مدیر اسبق بانک مرکزی توسط مأمور وزارت اطلاعات با بازی امین زندگانی را به نمایش گذاشت. اگرچه در ابتدای فیلم اسامی کلیه شخصیت‌ها و اماکن را اتفاقی می‌داند ولی هیچ منطقی اتفاقی بودن زندگی خاوری در کانادا و اختلاس چند میلیاردی وی را نمی‌تواند به حساب اتفاق بگذارد.

این که چه سیاستی پشت اکران این سکانس بوده شاید بعدها مشخص شود، ولی برخی از کاربران فضای مجازی نسبت به شایعه‌ای که اخیراً پیرامون مرگ خاوری منتشر شده بود پرداختند و این سکانس را تأییدی بر آن شایعه دانستند. البته صحبت‌های سردار اشتری مبنی بر تلاش‌های پلیس جهت استرداد این مجرم به داخل کشور که به تازگی در برنامه زنده نگاه شبکه یک انجام شد، این شایعه را بیشتر به وادی کذب رساند و با این سکانس نیز دوباره باعث تشویش اذهان عمومی شد که آیا این اخلالگر به سزای دزدی بزرگ خویش رسید یا خیر؟

ولی برخی دیگر از کاربران فضای مجازی به عواقب پخش این سکانس پرداختند و آن را موجب حملات بیشتر و برچسب تروریستی بودن سازمان‌های امنیتی و نظامی کشور دانستند. البته گفتنی است چندی پیش، وزیر اطلاعات در یک برنامه زنده خبری، کشته شدن محمدرضا کلاهی، عامل بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی در یکی از کشورهای غربی به صورت مرموزی اشاره کرد که موجب بروز شائبه این قتل توسط وزارت اطلاعات شد. این در حالی بود که دادگاه رسیدگی این قتل در خارج از کشور به هیچ سندی پیرامون ارتباط این قتل با دستگاه‌های امنیتی ایران کشف نکرده بودند و در کل چنین تأییدیه‌هایی در جوامع بین المللی، باعث می‌شود کشورمان بیش از پیش به تروریسم متهم گردد.

 

عده‌ای از کاربران نیز به حضور امین زندگانی در این نقش اعتراض داشتند و او را برای این نقش مناسب نمی‌دانستند.

عده‌ای دیگر نیز به پیشنهاد گزینه‌های بعدی پرداختند.

کاربران دیگری نیز این سکانس را هشداری جدی برای مفسدین و معاندین دانستند.

برخی از کاربران نیز این سکانس را آرزوی برباد رفته یک ملت دانستند.

یکی از کاربران نیز دو قسمت ابتدایی این سریال را شاهکار دانست و آن را با فیلم ضعیفی به نام تهران که توسط اسرائیل ساخته شده بود مقایسه کرد و پاسخ محکمی در مقابل آن سریال که بیشتر یک خودزنی برای جاسوسان موساد بود دانست.

در پایان باید این سریال را تنها بخشی از زحمات نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور دانست که شبانه روز برای تأمین امنیت کشور می‌کوشند و امروز داشتن خانه امن را مدیون و مرهون زحمات آن از خود گذشتگان هستیم. این سریال را نمی‌توان ادامه سریال گاندو دانست؛ چرا که هر کدام روایتی از دو سازمان و نهاد جداگانه هستند، بلکه باید این سریال را ادامه‌ای از دو سریال سارق روح و ترور خاموش دانست. این که برخی از کاربران فضای مجازی این سریال را ادامه‌ای بر گاندو تلقی می‌کردند؛ یعنی نیاز است تا تهیه کننده و کارگردان گاندو به فکر تسریع در تولید فصل دوم سریال خویش باشند.

باید امید داشت این سکانس تنها باعث دلخوشی مردم شود و در جامعه بین الملل بازتابی نیابد؛ چرا که می‌تواند هزینه سنگینی را متوجه دستگاه قضایی کشور سازد و در امر پیگیری برای بازداشت و بازگرداندن خاوری به داخل کشور خللی ایجاد کند. این اتفاق یا ناشی از مصلحتی عالمانه و یا ضعف نگاه رسانه‌ای-راهبردی است که پس از اشاره به قتل محمدرضا کلاهی در هلند، این بار به قتل خاوری دامن زده‌اند./ز503/ق

ارسال نظرات