۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۶۶۷۷۷۲
مدیر حوزه علمیه منطقه کاشان:

باور، اراده و همت جمعی لازمه فعالیت‌های فرهنگی است

باور، اراده و همت جمعی لازمه فعالیت‌های فرهنگی است
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین فرجی گفت: لازمه بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی هزینه‌های هنگفت نیست، بلکه مستلزم باور، اراده و همت جمعی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی شامگاه امروز در نشست تخصصی حجاب و عفاف که در فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد، گفت: برای حل مشکلات حوزه حجاب و عفاف ارگان‌ها و نهاد‌ها و مردم باید به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به مطلوبیت و پذیرش خوبی‌ها و زیبایی‌ها توسط فطرت انسان‌ها افزود: به طور یقین اگر هر فرد یا مرکزی متناسب با فطرت پاک انسان‌ها فعالیت یا برنامه‌ای ارائه دهد مورد پذیرش خواهد بود و به تدریج مشکلات و زشتی‌ها برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجی بانوان را متولی اصلی تربیت و فرهنگ سازی در جامعه دانست و ادامه داد: اگر جامعه بانوان، انجام اقدامات فرهنگی و تربیتی را در مجموعه‌ها و مراکز فعالیتی خود هرچند اندک داشته باشند و رسالت و وظیفه خود بدانند و بر آن اهتمام داشته باشند بسیاری از معضلات فرهنگی ما برطرف می‌شود.

مدیرحوزه علمیه منطقه کاشان تاکید کرد: لازمه بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی هزینه‌های هنگفت نیست، بلکه مستلزم باور و اراده و همت جمعی است، از این رو با هزینه‌های اندک می‌توان اقدامات بزرگی انجام داد.

نرجس قربانیان مسؤول امور بانوان و خانواده فرمانداری کاشان نیز گفت: مقوله حجاب و عفاف صرفا یک فریضه شرعی و فردی نیست، بلکه به دلیل تاثیر آن بر مسائل اخلاقی و اجتماعی جامعه یک هنجار اجتماعی و به تبع آن یک اصل قانونی است که چندین مرتبه در قانون اساسی کشور بر آن تاکید شده و لذا آحاد جامعه ملزم به رعایت این هنجار قانونی هستند.

وی افزود: در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باید جنبه اجتماعی و قانونی بودن آن برای جامعه تبیین شود در این صورت به صورت یک حق عمومی قابل مطالبه بوده و بسیاری از شبهات بر لزوم اجرای این امر برطرف می‌شود.

قربانیان حجاب به عنوان پوشش ظاهری و عفاف را به عنوان پوشش باطنی لازم و ملزوم یکدیگر خواند و یادآور شد: اهتمام متولیان فرهنگی در تبیین این اصل تفکیک ناپذیر مستلزم برنامه ریزی مبتنی بر نیاز جوانان امروز است.

به گفته وی، این هنجار اجتماعی به غیر از جنبه اسلامی و شرعی بودن آن، در تمدن و فرهنگ غنی ایرانی نیز ریشه دارد و اگر مروری بر تاریخ تمدن این سرزمین داشته باشیم پوشیدگی و بلند بودن لباس بانوان از نشانه‌های فخر و بزرگی آن‌ها به شمار می‌رفته است.

وی از عدم رعایت مقررات حجاب و عفاف در برخی از مراکز و مؤسسات و نادیده گرفتن آن توسط متولیان نظارتی انتقاد کرد و گفت: باید به این باور برسیم که عدم رعایت این اصل مانند بسیاری از اصول تخصصی در آن مراکز زیان اجتماعی دارد و نباید با توجیهات متفاوت از این امر سرباز زد./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
فریبا
Iran, Islamic Republic of
۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
برنامه ریزی دشمن برای از بین بردن فرهنگ عفاف و حجاب است.
0
0