۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۶۶۷۷۷۸
فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب خبر داد؛

ورود تمام رده های استانی سپاه قم به عرصه محرومیت زدایی

ورود تمام رده های استانی سپاه قم به عرصه محرومیت زدایی
فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) از ورود تمام رده های استانی سپاه به عرصه محرومیت زدایی ذیل قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی کوثر و با محوریت سپاه قم خبر داد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سردار سید محمد تقی شاهچراغی با اشاره به اینکه سردار سلامی پس از منصوب شدن به عنوان فرمانده سپاه پاسداران توجه ویژه ای به محرومیت زدایی در سطح کلان کرد، اظهار داشت: سردار سلامی تمام رده ها، مدیریت ها و مجموعه هایی که در سپاه با موضوع محرومیت زدایی فعالیت می کردند از جمله قرارگاه پیشرفت و آبادانی، قرارگاه محرومیت زدایی، دانشگاه امام حسین(ع)، قرارگاه خاتم الانبیاء و چندین مجموعه دیگر را تحت عنوان قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی کوثر متمرکز کرد تا موضوع خدمت رسانی در سپاه تمرکز بیشتری پیدا کند.

وی ادامه داد: ذیل این قرارگاه طرحی به استان ها ابلاغ شد که طی آن تمام رده های سپاه اعم از نیروی هوایی، زمینی، دریایی، قدس و... که در استان ها مستقر هستند با محوریت فرماندهان سپاه استانها در موضوع محرومیت زدایی مشارکت کنند.

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه این طرح به تمام فرماندهان رده های مستقر در استان قم برای اجرا ابلاغ شد، ابراز کرد: مقرر شد هر رده ای طبق توان و تخصصی که دارد نقطه هدفی را برای محرومیت زدایی در دست بگیرد و دبیری این کار نیز به سازمان بسیج سازندگی استان قم محول شد.

سردار شاهچراغی به تقسیم بندی رده ها در استان قم اشاره کرد و گفت: فرماندهی مرکز آموزش معصومیه روستاهای بخش کهک، فرماندهی مرکز آموزش علویون مناطق حاشیه ای از جمله زندآباد و نیروگاه، یگان زرهی والفجر روستاهای همجوار لنگرود و فرماندهی نیروی هوافضای شهید مصطفی خمینی روستاهای همجوارشان در دهستان قمرود را تحت پوشش قرار دادند که در گذشته نیز اقدامات خوبی در آبرسانی و گازرسانی به این دهستان انجام داده بودند.

وی ادامه داد: فرماندهی لشکر عملیاتی مردم پایه سپاه قم علاوه بر ماموریت های فرا استانی، دهستان های بخش مرکزی را تحت پوشش دارد، مسئول مجتمع شهید محلاتی بخش جعفریه را عهده دار شده و پژوهشکده امام صادق (ع) با عنایت به توان علمی خوبی که دارد تولید محتوا برای تمام مراکز و گروه های جهادی را انجام خواهد داد و چندین رده دیگر نیز در حال بررسی و برنامه ریزی هستند.

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به اینکه برخی ازرده های سپاه از گذشته نیز در موضوع محرومیت زدایی وارد شده و اقدامات خوبی انجام داده بودند، گفت: مقرر شد اقدامات خوبی که از گذشته شکل گرفته ادامه یابد و در کنار آن اقدامات جدیدی نیز برای اجرا طراحی کردیم و حد مرز فعالیت ها را مشخص کردیم.

وی افزود: اقدامات خوبی در این زمینه شکل گرفت که یکی از آنها تشکیل گروه های جهادی متخصص ذیل هر کدام از این رده ها با بهره گیری از نیروی انسانی، توان و ظرفیت آنها ذیل بسیج سازندگی است؛ اقدام دوم معرفی نماینده توسط هر کدام از رده های سپاه در استان برای عضویت در قرارگاه محرومیت زدایی سپاه قم است تا کارها با سرعت و دقت بیشتری هماهنگ و اجرا شود.

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) گفت: مقرر شد گروه های جهادی تخصصی شکل گرفته ذیل رده ها حداقل سه ماه یکبار اردوهای جهادی در منطقه هدف تعریف شده برگزار کرده و مشکلات منطقه را رصد و به بسیج سازندگی ابلاغ کنند تا با توجه به نوع مشکلات اقدام در خور آن با استفاده از ظرفیت های استانی یا قرارگاه مرکزی طراحی و اجرا شود.

سردار شاهچراغی در پایان با اشاره به اینکه این طرح به تازگی در قم عملیاتی شده، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همت جهادی تمام رده ها بتوانیم گام های موثرتری در محرومیت زدایی از چهره استان قم برداریم و خدماتی در خور شان مردم شریف و انقلابی این استان ارائه دهیم./1370/ج

ارسال نظرات