۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۶۶۷۸۷۱

کتاب الشيخ الانصاری در سه جلد تجدید چاپ شد

کتاب الشيخ الانصاری در سه جلد تجدید چاپ شد
مرکز تراث کربلا آستان قدس عباسی به تازگی کتاب رجال الشيخ الانصاری تالیف شیخ اعظم مرتضى بن محمد امين الانصاری به تحقیق حسین حلبیان را منتشر کرد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مرکز تراث کربلا وابسته به بخش امور معارف اسلامی و انسانی آستان قدس عباسی به تازگی کتاب (رجال الشيخ الانصاری) تالیف شیخ اعظم مرتضى بن محمد امين الانصاری (1214 - 1281هـ) به تحقیق حسین حلبیان را منتشر کرد.

علی الغريفي، رئیس مرکز تراث ‌کربلا در گفتگویی به دلیل اهمیت بسیار این اثر انتشار آن را به عهده گرفت. انتشار و آشنایی با این کتاب میزان اهتمام شيخ انصاری به علم رجال را که موجب تالیف این کتاب شد، آشکار می کند. این نسخه از نگاه بسیاری از اساتید و طلاب حوزه پنهان مانده است.

وی افزود، از طریق این کتاب می توان در آرای رجالیه شیخ انصاری و نظر فقهی ایشان مطلع شد. خصوصا اینکه کتاب المکاسب وی همچنان از متون پژوهشی حوزه های علمیه به شمار می رود و اطلاع از برگزیده های وی در علم رجال به درک دقیقتر آرا و نظراتش از سوی طلاب حوزه کمک می کند.

الغریفی تاکید کرد: این کتاب نظر شیخ اعظم درباره میزان نیاز فقیه به علم رجال در مقام استنباط را بیان می کند.

الغریفی گفت، فعالیت این مرکز بازنگری علمی و تصحیح است و تلاشهای زیادی در راستای تصحیح متن کتاب صورت گرفته و هرآنچه از دید محقق جا مانده تکمیل و بسیاری از حواشی آن بازبینی و تصحیح شده است.

وی گفت: ما رویکرد علمی کاملا متفاوتی از محقق را برای مقدمه تحقیق پیشنهاد دادیم که موجب شد کتاب به مرحله مطلوبی رسیده و مناسب چاپ شود./826/

ارسال نظرات