۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۶۸۰۲۶
استاد عالی مطرح کرد؛

تنهایی دنیای نوین و دام شیطان برای شکار مؤمنان

تنهایی دنیای نوین و دام شیطان برای شکار مؤمنان
حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان این که تنهایی واقعیت تلخ دنیای نوین است، گفت: وقتی مؤمنان از هم دور می شوند راحت تر شکار شیطان می شوند.

به گزارش خبرگزاری سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی، عضو هیأت امناء بنیاد هدایت، در دیدار مدیران،‌ معاونان و همکاران بنیاد هدایت، بر ضرورت یکپارچگی شیعیان تأکید کرد و گفت: امام زمان (عج) خطاب به شیعیان خود می‌فرمایند«اگر شیعیان ما در راه وفا به پیمانی که بر عهده دارند همدل و یکپارچه می شدند، میمنت ملاقات ما از ایشان به تأخیر نمی‌افتاد و سعادت دیدار زودتر نصیب آنان می‌شد».

وی در ادامه افزود: ظهور یک پدیده و انقلاب اجتماعی است، به همین دلیل برای ظهور و بروز آن آمادگی مردم بسیار ضروری است.

آمادگی فردی و اجتماعی برای ظهور

حجت‌الاسلام والمسملین عالی با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا(س) اظهار داشت: امام همچون کعبه است که مردم باید به سویش حرکت کنند، نه این‌که او به جانب مردم برود،‌ از این حدیث این‌گونه برداشت می‌شود که برای ظهور آمادگی فردی به تنهایی کافی نیست و آمادگی اجتماعی لازم است.

وی ادامه داد: آمادگی‌های فردی همچون معرفت‌، ایمان، اخلاق، عمل صالح و ... لازم است اما کافی نیست؛ برای ظهور آمادگی اجتماعی، روح جمعی بر محور حق و گفتمان ولایت مدار لازم است و باید شکل بگیرد.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: یکی از ابزار آمادگی اجتماعی برای شیعیان، گفتمان ولایت‌مداری است، این‌که شیعیان بر محور حق همدلی و پیوند ایجاد کنند.

سخنران مذهبی ادامه داد: بر همین اساس، یکی از مهم‌ترین نقشه‌های ابلیس، به هم زدن صمیمیت و روح جمعی است، بر اساس آیات قرآن شیطان صمیمیت‌ها و پیوندهای مؤمنین را به هم میزند، و در بین مؤمنین شقاق ایجاد می‌کند.

ضرورت صمیمیت‌ها و پیوندهای مؤمنانه

وی با بیان این‌که وقتی مؤمنان از هم دور می‌شوند، راحت‌تر شکار شیطان می‌شوند، ادامه داد: تنهایی واقعیت تلخ دنیای نوین است، حضرت امام علی‌(ع) می‌فرماید« جماعت‌های بزرگ[كه اهل حق‌اند]همراه و ملازم باشيد، زيرا دست خدا با جماعت‌هاست و از تفرقه بپرهيزيد، زيرا انسان تک‌رو، طعمه شيطان است همان‌طوری كه گوسفند تک‌رو، طعمه گرگ است».

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی با بیان این‌که صمیمیت‌ها و پیوندهای مؤمنانه از توصیه‌های اکید دینی است، اظهار داشت: در ارتباط،‌ پیوند و صمیمیت افراد با هم منیت‌ها، تک‌روی‌ها و استبداد به رأی‌ها کمتر می‌شود، روح جمعی حاکم می‌َشود و همدلی مؤمنانه که شرط حضور است شکل می‌گیرد.

تحقق مطالبات امام جامعه در گرو شبکه‌سازی مساجد

وی ادامه داد: یکی از جاهایی که حول محور ذکر پیوند و صمیمیت میان مؤمنین ایجاد می‌شود، مسجد است؛ در بستر یک مسجد موفق و کارآمد نیازهای مؤمنان،‌ نیازهای محله و ... شناخته شده و برطرف می‌شود.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: ارتباط مؤمنان و امامان مساجد با یکدیگر به صورت شبکه‌ای باعث ایجاد شبکه مؤمنانه می‌شود،‌ به همین دلیل برای نماز به صورت جماعت ثواب زیادی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این ثواب‌ها برای این است که انگیزه مؤمنان برای اجتماع افزایش پیدا کند؛ هیئات و مساجد سازوکار همدلی میان شیعیان را فراهم می‌کند و سبب می‌شود مؤمنان حول محور ولایت و حق جمع شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در پایان گفت: وقتی مساجد به صورت شبکه‌ای به هم متصل می‌شوند و در نهایت این شبکه در شهری به مسجد جامع یا نماز جمعه متصل می‌شود،‌ شبکه امامان نیز شکل می‌گیرد و منویات امام جامعه یا نائب او در نماز جمعه در این شبکه سریان وجریان پیدا می‌کند./1324/د102/ب1

ارسال نظرات