۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۶۸۳۰۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

حماسه ۲۵ آبان اصفهان یک افتخار برای کشور است

حماسه ۲۵ آبان اصفهان یک افتخار برای کشور است
اصفهان - آیت الله مهدوی گفت: در روز ۲۵ آبان مردم اصفهان ۳۷۰ شهید را تشییع کردند و در همان روز حدود هزار نفر به جبهه‌های دفاع مقدس اعزام شدند و این افتخاری برای کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز در گلستان شهدای اصفهان، با اشاره به فرارسیدن سالروز 25 آبان روز حماسه اصفهان و تشییع شهدای عملیات محرم گفت: در این روز مردم اصفهان 370 شهید خود را به روی دستان خود از میدان امام تا گلستان شهدای اصفهان تشییع کردند.

آیت الله مهدوی ادامه داد: همان روز که مردم این شهدا را تشییع کردند و در سوگ آنها عزادار بودند حدود یک هزار نفر از اصفهان به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند، 25 آبان یک روز استثنایی برای اصفهان و برای کشور است، این روز افتخاری برای ملت ایران است و سنگینی وظیفه‌ای که بر دوش ما گذاشته شده در قبال شهدا و دفاع از اهداف والای ایشان را به ما متذکر می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت اهتمام مردم و مسؤولان در پیشبرد اهداف شهدا و ترویج دین اسلام و حرکت اسلامی شهدا، اظهار کرد: قرآن در آیه 97 سوره نحل به مردان و زنان با ایمان و عامل به اعمال صالح بشارت داده است، کسی که عمل صالح انجام بدهد چه مرد باشد چه زن باشد و عمل او ریشه در ایمان داشته باشد قرآن به او بشارت حیات طیبه داده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری حیات طیبه را زندگی پاکیزه بدون رنج و سختی توصیف کرد و گفت: در آخرت نیز این مؤمنان پاداشی بسیار بیشتر از آنچه به آن عمل کرده‌اند خواهند داشت، مصداق بزرگ حیات طیبه زمان ظهور امام زمان(عج) است که در تعبیر همین آیه نیز گفته شده است کسانی که ایمان و عمل صالح دارند در زمان ظهور از حیات طیبه آن زمان استفاده خواهند کرد.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه از صدر اسلام پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) مردم را به حیات طیبه دعوت می‌کردند، تصریح کرد: آیه 24 سوره انفال می‌فرماید دعوت خداوند و رسول خدا(ص) برای رسیدن انسان‌ها به حیات طیبه است و به همین دلیل نیز قرآن به کسانی که از سر ایمان عمل صالح انجام دهند بشارت حیات طیبه می‌دهد و حتی اگر از دنیا رفته باشند در هنگام ظهور مجددا زنده خواهند شد و این حیات طیبه را تجربه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بنابر روایات 50 نفر از افراد در رکاب امام زمان(عج) از زنان مؤمنه و صالحه هستند، خاطرنشان کرد: بنابر روایات 13 نفر از این بانوان کسانی هستند که رجعت می کنند، یعنی از دنیا رفته‌اند و مجددا به دنیا باز خواهند گشت، آیه 97 سوره نحل که بشارت حیات طیبه را به ما می‌دهد تأکید می‌کند که این حیات طیبه شامل مردان و زنان می‌شود و مختص به یک جنسیت نیست.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان در ادامه افزود: امام زمان(عج) منتظر یاران واقعی خود هستند، یاران واقعی ایشان آرزوی شهادت در وجود خود دارند و تمنا می‌کنند در راه خدا به شهادت برسند، جوانانی که این روحیه را در خود دارند باید از آن پاسداری کرده و این روحیه شهادت طلبی را تقویت کنند.

آیت الله مهدوی با اشاره به روایتی پیرامون ویژگی‌های یاران امام زمان(عج) اظهار کرد: یاران امام زمان(عج) مانند یاران امام حسین(ع) در کربلا هستند و کسانی که می‌خواهند برای ظهور آماده شوند باید صفات آنها را بشناسند، البته صرف ادعا کردن برای یاری امام زمان(عج) کافی نیست بلکه باید مرد عمل باشیم./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات