۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۶۶۸۵۲۴
مدیر حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

روحانیت انقلابی در تضاد جدی با عافیت طلبی و فرار از مسؤولیت

روحانیت انقلابی در تضاد جدی با عافیت طلبی و فرار از مسؤولیت
مازندران - مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تبیین نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: عافیت طلبی و فرار از مسؤولیت با دیدگاه روحانیت انقلابی در تضاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار خانواده طلبه شهید علی بخشنده با اشاره به جایگاه پرافتخار شهدا در تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب، نظام اسلامی و ملت ایران جایگاه امروز خود را مرهون خون پاک شهدا هستند.

وی، نقش طلاب و روحانیان حوزه های علمیه در هشت سال دفاع مقدس و همچنین دفاع از حرم را پررنگ و اثرگذار توصیف کرد و افزود: باید بیش از پیش این نقش اثرگذار در جامعه تبیین شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که تعداد طلاب و روحانیان شهید هشت سال دفاع مقدس نسبت به سایر اقشار جامعه بیشتر بوده است، خاطرنشان کرد: این نشان دهنده تکلیف مداری و مسؤولیت پذیری روحانیت در صحنه ها و عرصه های حساس انقلاب است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت در طول 42 سال اخیر، همواره حضوری پررنگ در صحنه های متعدد داشته است، افزود: اما دشمنان در همه این سال ها تلاش کردند نقش روحانیت را کمرنگ و بی تأثیر نمایش دهند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت در همه عرصه ها همگام با مردم در دفاع از اسلام و انقلاب حرکت کرده است، بیان داشت: عافیت طلبی و فرار از مسؤولیت های سخت با روش و دیدگاه روحانیت انقلابی به شدت در تضاد است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت خون های پاک شهدا از عزت و عظمت خاصی برخوردار است، افزود: خون پاک شهدا انقلاب و نظام اسلامی را بیمه کرده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که شهدا با گذشتن از تعلقات دنیوی برای حفظ دین، انقلاب و مردم به جنگ با دشمن رفتند، خاطرنشان کرد: این شجاعت، از خودگذشتگی و احساس تکلیف شهدا بسیار ارزشمند و قابل احترام است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که کسانی که امروز در مسند امور هستند باید بدانند جایگاهی که امروز بر آن تکیه زدند با خون پاک شهدا به دست آمده است، بیان داشت: ادامه راه و روش شهدا مهم ترین وظیفه ای است که امروز مسؤولان کشورمان بر عهده دارند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با انتقاد از کسانی که خط تحریف انقلاب و دفاع مقدس را دنبال می کنند، گفت: متأسفانه عده ای نیز همگام با دشمن خط تحریف انقلاب و دفاع مقدس را دنبال می کنند که باید بسیار هوشیار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی بر ضرورت ترویج و گسترش ارزش های ناب دفاع مقدس در جامعه تأکید کرد و افزود: هر چه از آن روزهای مقدس برای مردم به ویژه نسل جوان گفته شود باز هم کم است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن در تلاش است با تحریف حقایق دفاع مقدس، مسائل را آن گونه که با منافع نامشروع خود در تناسب است بیان کند، خاطرنشان کرد: جریان انقلاب اسلامی باید در برابر این تحریف های آشکار که مقام معظم رهبری نیز بارها در این خصوص هشدار دادند بایستد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ارزش های دفاع مقدس باید در متن جامعه به ویژه در سطح مدارس و دانشگاه بیشتر مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: نسل جوان کشورمان باید بداند که امنیت و آرامشی که امروز از آن بهره مند هستیم با خون پاک صدها هزار شهید به دست آمده است./950/پ210/ب1

ارسال نظرات