۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۶۶۸۶۳۳

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی
خراسان رضوی - فراخوان جذب سرباز امریه در آستان قدس رضوی و برپایی مسابقه عكاسي «قرنطينه با طعم كتاب» ویژه دانشجویان از جمله خبرهای کوتاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آستان قدس رضوی با دریافت مجوز جذب نیروهای امریه برای خدمت سربازی از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا و بر اساس سهمیه اختصاص یافته، اقدام به جذب سربازان امریه می‌کند.

داوطلبان متقاضی انجام خدمت نظام وظيفه در آستان قدس رضوي لازم است یکی از این شرایط را دارا باشند؛ گواهي معافيت از رزم صادره از كميسيون پزشكي ناجا؛ ايثارگري و سابقه خدمت در جبهه از سوی پدر متقاضی مشمول حداقل به‌مدت 6 ماه؛ زیر پوشش سازمان بهزيستي بودن با ارائه مدرك معتبر با درج كد و شماره مددجو؛ متاهل با ارائه شناسنامه و سند ازدواج و كارت ملي زوجين؛ متقاضي خدمت در مناطق محروم(سرخس) داراي ضريب 5 به بالا.

متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مراحل اولیه جذب نظیر ارسال درخواست و ثبت نام به نشانی reg.razavi.ir مراجعه کنند.

گفتنی است؛ مهلت ثبت نام و ارسال درخواست برای متقاضیان در این سامانه از تاریخ دوشنبه 26 آبان تا پنجشنبه 29 آبان ماه 99 است و شامل سربازان اعزامی در تاریخ 99/12/01 می‌شود.

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد کرامت رضوی و وزارت گردشگری

تفاهم‎نامه همکاری میان بنیاد کرامت رضوی و معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف اشتغال‌زایی برای بانوان سرپرست خانوار و بد سرپرست در ۸ استان به امضا رسید.

2 هزار تشکل شبکه جوانان رضوی توهین به پیامبر اکرم(ص) را محکوم کردند

در پی اهانت یکی از نشــریات کشــور فرانســه و حمایت رئیس جمهور این کشور از این کاریکاتور، دبیرخانه شبکه جوانان رضوی در همراهی با تمامی مردم مســلمان دنیا ضمن محکومیت این اقدام، بیانیه‌ای را تنظیم و به امضای بیش از ۲ هزار تشــکل مردمی همراه این شــبکه رساند.

اهدای 36 هزار جلد کتاب به مراکز فرهنگی و اجتماعی توسط آستان قدس رضوی

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، همزمان با هفته کتابخوانی، 36 هزار جلد کتاب را به مراکز فرهنگی و اجتماعی اهدا کرد.

در نیمه نخست سال جاری نیز قریب به 30 هزار نسخه کتاب به صورت اهداء و یا امانت بلند مدت به مراکز درخواست کننده ارسال شده است.

رونمایی از پایگاه معرفی منابع در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی

مهدی کریمی، رئیس بخش سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال سازمان کتابخانه‌های آستان قدس گفت: هم‌زمان با هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب‌دار و در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و نشر معارف اهل بیت(ع)، پایگاه ویژه معرفی منابع در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی راه‌اندازی شد.

رئیس بخش سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال سازمان کتابخانه‌های آستان قدس تصریح کرد: در این پایگاه بیش از 2هزار و 100 منبع اطلاعاتی مانند کتاب، پایان‌نامه، مقاله، نرم‌افزار و پایگاه اطلاعاتی در موضوعات گوناگون و با اولویت منابع علوم اسلامی و انسانی معرفی شده و این تعداد به صورت روزانه، در حال افزایش و به روزرسانی است.

مهدی کریمی با بیان اینکه این منابع با استفاده از ظرفیت دورکاری کتابداران این سازمان در تعطیلات گذشته کرونایی معرفی شده است، اظهار داشت: با راه‌اندازی این پایگاه، پیش از مطالعه کامل یک اثر، امکان آشنایی با آن برای عموم مردم فراهم شده است.

وی اضافه کرد: پژوهشگران و عموم مردم می توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی به نشانی digital.aqr.ir از امکانات این پایگاه بهره‌مند شوند.

گفتنی است، تا کنون بیش از ‌2 میلیون منبع دیجیتال در سامانه کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی وارد شده است که امکان دسترسی به آن منابع، با رعایت قوانین ملی و بین‌المللی به صورت عمومی در بستر وب، یا دسترسی محدود در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی فراهم است.

برپایی مسابقه عكاسي «قرنطينه با طعم كتاب» ویژه دانشجویان

ابراهيم دانشي‌فر از برگزاری مسابقه عكاسي «قرنطينه با طعم كتاب» به مناسبت بيست و هشتمين هفته كتاب و كتابخواني خبر داد و اظهار کرد: همزمان با هفته كتاب و كتابخواني كه از شنبه 24 آبان ماه آغاز شده است، كتابخانه و مركز اطلاع رساني دانشگاه بين المللي امام رضا(ع) با تدارك چهار ويژه برنامه به استقبال اين هفته می‌رود.

وي برگزاري مسابقه عكاسي با عنوان «قرنطينه با طعم كتاب» را عنوان اولين برنامه تدارك ديده شده براي اين هفته معرفي كرد و افزود: اين مسابقه با موضوعات «كتاب و كتابخواني و كرونا»، «كتاب و كتابخواني در قرنطينه»، «كتابخانه دانشگاه و كرونا»، «كتاب و كتابخواني خانوادگي در قرنطينه»، «اپليكيشن‌هاي كتاب و كتابخواني و كرونا»، «كتابخانه‌هاي شخصي و قرنطينه»، «ناشران، كتابخانه‌ها و كتابفروشي‌ها و كرونا» و «آموزش مجازي، كتاب و كرونا» تدارك ديده شده است.

دانشی‌فر ادامه داد: عموم دانشجويان علاقه‌مند به شركت در اين مسابقه عكاسي تا 26 آبان ماه فرصت دارند تا آثار ارسالي خود را به نشاني libport1391@gmail.com ارسال کنند كه سه اثر برتر مورد تقدير واقع خواهد شد

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) برگزاري مسابقه كتابخواني كتاب «سنگفرش هر خيابان از طلاست: راهي به سوي موفقيت واقعي» را از ديگر برنامه‌هاي برنامه‌ريزي شده به مناسبت بيست و هشتمين هفته كتاب و كتابخواني عنوان كرد و گفت: اين مسابقه پنج شنبه 29 آبان ماه ساعت 13 الي 15 به صورت غيرحضوري برگزار مي‌شود.

اين مقام مسئول همچنین برگزاري كارگاه‌های آموزشي را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه برشمرد و گفت: کارگاه آموزشی آنلاين «آشنايي با پايگاه‌هاي اطلاعاتي كتابخانه و مركز اطلاع‌رساني» شنبه اول آذر ماه 99 ساعت 17 با هدف معرفي «پايگاه‌هاي فارسي؛ سيويليكا، مگيران، قاصدك نور و نورمگز» و «پايگاه لاتين؛كتابخانه ديجيتالي گيگاليب» و كارگاه آنلاين آموزشي «آشنايي با پورتال جديد كتابخانه دانشگاه» سه شنبه 27 آبان ماه از ساعت 17 برگزار می‌شود.

لازم به یادآوری است، دانشگاه بين‌المللي امام رضا(ع) داراي دو كتابخانه مجهز و مستقل در واحدهاي خواهران و برادران با 42 هزار نسخه كتاب فارسي، 6500 نسخه كتاب لاتين و 4500 حلقه لوح فشرده است./864/ت304/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات