۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۶۶۸۶۶۴

تمدید پانزدهمین دوره پویش روشنا تا پایان سال

تمدید پانزدهمین دوره پویش روشنا تا پایان سال
فرصت شرکت در پانزدهمین دوره پویش روشنا به دلیل استقبال مخاطبان تا پایان سال جاری تمدید شد. این دوره با محوریت کتاب «پس از بیست سال» در حال برگزاری است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، زمان شرکت در پانزدهمین پویش کتابخوانی روشنا که با محوریت کتاب «پس از بیست سال» در حال برگزاری است، تمدید شد. این دوره از پویش که با فرارسیدن ماه محرم کار خود را آغاز کرده بود، به دلیل استقبال گسترده مخاطبان تا پایان سال جاری تمدید شد.

تاکنون تعداد پنج هزار نسخه از این اثر در میان مخاطبان توزیع شده است. قرار است در آینده نزدیک پنج هزار نسخه دیگر نیز در کتابفروشی‌های عضو توزیع شود. 

کتاب «پس از بیست سال»، به قلم سلمان کدیور، داستان زندگی شخصی به نام «سلیم» و دلدادگی او به دختری به نام راحیل را روایت می‌کند. سلیم اشراف زاده‌ای در قلمرو فرمانروایی معاویه است که پدرش «هشام بن مالک» یکی از حکام بنی امیه است و زیر بیرق معاویه، ولایتی از اقمار حکومت او را فرمانروایی می‌کند. «سلیم» دلباخته دختر «ذو کلاع» است. پدر راحیل فرمانروای اورشلیم است و سه پسر خود را در جنگ با رومیان از دست داده است. شرط او برای پذیرفتن داماد آن است که  وی اهل نبرد و جنگ نباشد.

«سلیم» ناچار در هنگامه نبرد با رومیان به بهانه سفر از شهر خارج می‌شود تا به ظاهر به املاک پدر رسیدگی کند، اما در باطن بیم آن دارد که اگر در شهر بماند، ناچار به جنگ شود. سرزنش و ملامت خانواده را به بهای عشق راحیل به جان می‌خرد و قدم بر مسیر سفر می‌گذارد. بار و بنه سفر بستن همان و ساخته شدن همان. تقدیر، سرنوشت سلیم را آنگونه می‌نویسد که او در این مسیر با ابوذر، صحابی رسول خدا(ص)، آشنا می‌شود و شناخت او موجب می‌شود تا راه بهتر را برای خود برگزیند.

ابوذری که کدیور می‌سازد یک عابد نورانی نیست که فقط لبخند می‌زند و در نهایت مظلومانه به شهادت می‌رسد. او اهل سخنوری است و جنگ. از هیچ چیز نمی‌هراسد. بی باک است و هرکجا بخواهد حتی در قلب سپاه معاویه علیه او سخنرانی می‌کند. او را از شام به مدینه تبعید می‌کنند اما آنجا نیز از پای نمی‌نشیند و مقابل یاوه‌های «کعب الاحبار» یهودی که به دروغ مسلمان شده، آنچنان می‌ایستد که موجب تبعید دوباره‌اش به ربذه می‌شود؛ ربذه قتلگاه او.

«پس از بیست سال» انتشار یافته از نشر شهرستان ادب محتوای فاخر فرهنگی در قالب رمان تاریخی دینی است. سلمان کدیور، نویسنده اثر، در خلق این داستان چه  به لحاظ فرم و چه به لحاظ محتوا به سبک خودش رسیده است. او کار را ساده انگارانه پیش نبرده است. از لحن مسجع روایت تا نوع روایت و خلق شخصیت و پردازش داستان، همه خبر از نگاه دقیق و قلم پرتوان نویسنده دارد.

قرار است چاپ دهم این اثر که پیش از این نیز با استقبال خوبی از سوی مخاطبان همراه بوده است، به زودی روانه بازار کتاب شود.

پویش مطالعاتی روشنا که تا کنون حدود هشت سال طی 15 دوره فعالیت ترویج کتاب و کتابخوانی را انجام داده است، یکی از پرمخاطب‌ترین پویش‌های مطالعاتی است که بیش از یک میلیون جلد کتاب روانه جامعه کتابخوان کرده است. این پویش یک پویش مردم نهاد و بر بستر مخاطبین و جامعه کتابخوان استوار است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش و همچنین تهیه کتاب «پس از بیست سال» می‌توانند این اثر را در طرح پاییزه کتاب با ارسال رایگان و تخفیف 20 درصدی خانه کتاب، از اینجا تهیه کنند./826/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات