۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۶۸۷۳۱
حجت الاسلام اسماعیل زاده خبر داد؛

تدوین تاریخ شفاهی حوزه علمیه مازندران

تدوین تاریخ شفاهی حوزه علمیه مازندران
مازندران - معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از تدوین تاریخ شفاهی حوزه علمیه و همچنین علمای برجسته استان خبر داد.

حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از تدوین تاریخ شفاهی حوزه علمیه استان خبر داد.

وی با اشاره به تاریخ پرافتخار حوزه علمیه مازندران افزود: عالمان و فرهیختگان دینی بسیاری در تاریخ مشعشع حوزه علمیه استان حضور دارند که نیاز تبیین جایگاه این شخصیت ها برای جامعه امروز هستیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیاری از شخصیت های بزرگ دینی حوزه علمیه استان را در طی دهه های اخیر از دست دادیم، خاطرنشان کرد: معرفی افرادی که امروز در قید حیات هستند به جامعه امری ضروری است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده، علما و فقهای دینی را سرمایه های ارزشمند جامعه اسلامی معرفی کرد و گفت: این چنین شخصیت هایی گنجینه های ارزشمندی برای جامعه هستند که باید از میراث آنها حراست شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه بسیاری از این شخصیت های بزرگ حوزوی را در طول تاریخ از دست دادیم و نام و یادی از آنها باقی نمانده است، خاطرنشان کرد: باید به داشته های امروز جامعه بپردازیم و آنها را بیشتر به جامعه معرفی کنیم.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جامعه امروز ما برای حرکت در مسیر رشد و تعالی نیازمند الگو است، تصریح کرد: سیره علمی و عملی علما و فقهای حوزه بهترین الگو برای جامعه امروز به ویژه جوانان مؤمن است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که امروز حوزه از میراث گرانبهای علما و فقهای دینی بهره می برد، خاطرنشان کرد: تألیفات علمی که امروز طلاب و روحانیان حوزه از آن بهره مند هستند محصول سال ها تلاش و مجاهدت علمی و پژوهشی علمای حوزه است.

وی در ادامه سخنان خود از آموزش طلاب مستعد و علاقه مند برای تدوین تاریخ شفاهی حوزه علمیه مازندران و همچنین علما و روحانیان شاخص استان خبر داد و گفت: این دوره با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان برگزار خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران افزود: طلاب علاقه مند پس از شرکت در یک دوره آموزشی، از آنها در جهت تدوین تاریخ شفاهی حوزه علمیه استان و همچنین سایر علما و روحانیان برجسته مازندران بهره گرفته خواهد شد./950/

ارسال نظرات