۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۶۸۷۷۰
آیت الله سعیدی تبیین کرد؛

معرفت، التزام عملی و اخلاص؛ معیارهای یک زائر واقعی

معرفت، التزام عملی و اخلاص؛ معیارهای یک زائر واقعی
امام جمعه قم معرفت، التزام عملی و اخلاص را از معیارهای یک زائر حقیقی دانست و گفت: نمی شود کسی خود را محب اهل بیت(ع) بداند و چشم به کشورهای بیگانه بدوزد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم در سخنان آدینه ای خود که از شبکه استانی نور پخش شد، با اشاره به مناسبت های زیارتی هفته گذشته و آینده، به تبیین گوشه هایی از آداب زیارت و پیامدهای معنوی آن برای انسان گفت: در فرهنگ شیعی اهمیت بسیاری برای زیارت اماکن مقدسه وجود دارد و ما باید حق این اهمیت را به درستی ادا کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس روایات، زیارت ائمه معصومین(ع) باید با اعتقاد و معرفت نسبت به آن بزرگواران همراه باشد، ادامه داد: هدف اصلی از زیارت معصومین(ع) کسب معرفت نسبت به آن بزرگواران است، از این رو ما باید آداب زیارت را به درستی بیاموزیم و نسبت به معارف ایشان معرفت کسب کنیم و به آنها عمل داشته باشیم.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه زیارت قبور ائمه معصومین(ع) و اولیای الهی به منزله یک مکتب و مدرسه آموزشی و تربیتی است، بیان کرد: متن های زیارت ائمه معصمین(ع) در حقیقت متون آموزشی آن معصومان(ع) است و زائر حقیقی کسی است که مفهوم و جایگاه زیارت را به خوبی بداند و نسبت به آن بزرگواری که بخاطرش به زیارت رفته است، معرفت داشته باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه در میان زائران به کسی نمره بالا داده می شود که از معرفت، التزام عملی و اخلاص بیشتری برخوردار باشد، ابراز کرد: محبت اهل بیت(ع) و محبت دشمنان ایشان قابل جمع نیستند، از این رو نمی شود کسی خود را محب اهل بیت(ع) بداند و دلش در گرو بیگانگان بوده و چشم به کشورهای بیگانه دوخته باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز در شرایط کرونایی باید دانست که از راه دور نیز می توان معصومان(ع) و اولیای الهی را زیارت کرد، عنوان کرد: زیارت حقیقی به این معنا است که ما خودمان را به آموزه ها و معارف اولیای الهی آراسته کنیم؛ امروز هر کسی از خانه خود می تواند با قرائت زیارت ها و عرض سلام خدمت معصومان(ع) زائر این بزرگواران باشد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه غرض اصلی از زیارت، ارتباط و توسل به اهل بیت(ع) است، به تبیین فلسفه توصیه اهل بیت(ع) نسبت به زیارت از نزدیک، اظهار داشت: در روایات بر زیارت از نزدیک توصیه شده و ما این موضوع را در سیره نورانی اهل بیت(ع) به وضوح مشاهده می کنیم؛ مواردی همچون عبرت آموزی، کسب معرفت و ارج نهادن نسبت به فرهنگ اهل بیت(ع) از فلسفه های زیارت از نزدیک محسوب می شود./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
ممنون خیلی تحلیل جالبی بود.
لطفا از این نوع خبرها بیشتر بزارید.
هم به درد عموم مردم میخوره و هم کسانی که مشغول کار فرهنگی هستند. یک دید درست و جامعی رو منتقل می کنه.
0
0