۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۶۸۷۸۴
در خطبه‌های مجازی بجنورد مطرح شد؛

تغییر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد

تغییر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی از موافقت مقام معظم رهبری با درخواست استعفای وی از نمایندگی ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در گفتار هفتگی 30 آبان، با اشاره به اهمیت تقوا و نیکوکاری در دنیا، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذِینَ اتَّقَوْا وَالَّذِینَ هُمْ مُحْسِنُونَ» و تأکید می‌کند خداوند با کسانی است که تقوا پیشه کرده‌اند و کسانی که نیکوکارند.

وی با بیان اینکه تقوا و نیکوکاری سرمایه خودسازی است، افزود: اگر کسی این دو دُر گران‌بها را کسب کند خداوند فرموده نگران نباشد هرکجا که باشد من با او هستم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه این آیه عصاره دین‌داری و خلاصه مسلمانی است، ادامه داد: زندگی پاک و با تقوا، دوری از حرام، انجام واجبات دین و همچنین رساندن خیر به دیگران و در یک کلام خودسازی و خدمت عصاره دین است؛ بر این اساس اگر کسی خود را ساخته و به مردم خدمت کند مسلمان مورد قبول خداوند است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه محسن در فرهنگ دینی ما در قله ارزش‌ها قرار دارد، گفت: احسان دو گونه زودگذر و ماندگار است، برخی کارها ماندگار است؛ زیرا در قالب آن کار انسان قدم خیری برمی‌دارد که تا قیام قیامت ماندگار و دنباله‌دار است.

مرحوم ایزدی از عالمان محسن و خدمتگزار خراسان شمالی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه یکی از احسان‌های همیشگی، احسان درزمینهٔ حوزه‌های علمیه است، به تحسین یکی از محسنین حوزوی در استان پرداخت و ضمن تسلیت رحلت حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اصغر ایزدی، افزود: در هفته گذشته یکی از علمای خدمتگزار و محسن خراسان شمالی را از دست دادیم.

وی تصریح کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین ایزدی انسان محسنی بود که هم درزمینهٔ ساخت مدرسه علمیه امام صادق (ع) و الزهرا (س) احسان کرد و هم در مدیریت این حوزه‌های علمیه کار و تلاش و مدیریت کرد و توانست طلاب زبده‌ای تربیت کند که هر کدام از آن‌ها منشأ خدمات و احسان به نظام به شمار می‌آیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «اذا مَاتَ ابْنُ آدَمَ انْقَطَعَ عَمَلُهُ، الَّا فِی ثَلَاثٍ، صَدَقَةُ جَارِیةٍ، أَوْ عِلْمٍ ینْتَفَعُ بِهِ، أَوْ وَلَدُ صَالِحُ یدْعُو لَهُ»؛ یعنی هر گاه فرزند آدم بمیرد عمل او قطع می‌شود مگر از سه چیز؛ صدقه جاریه، علمی که از آن سود برده شود یا فرزند صالحی که برای او دعا کند و مرحوم ایزدی هر سه این سه ویژگی را داشت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به خدمات و فعالیت‌های خود در طول 8.5 سال امامت جمعه بجنورد و 4.5 سال نمایندگی ولی‌فقیه در خراسان شمالی، ضمن اعلام درخواست استعفای خود از سال گذشته، از موافقت مقام معظم رهبری با این درخواست خبر داد و از مردم خراسان شمالی خداحافظی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در سال 91 با حکم مقام معظم رهبری به‌عنوان امام‌جمعه بجنورد منصوب شد و در سال 95 نیز با حکم رهبر معظم انقلاب به‌عنوان نخستین نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی منصوب شد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات