۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۶۸۷۹۸
ضربه سنگین مقاومت یمن به ائتلاف سعودی؛

رزمندگان انصارالله پایگاه کلیدی «ماس» را فتح کردند

رزمندگان انصارالله پایگاه کلیدی «ماس» را فتح کردند
رزمندگان انصارالله یمن طی چند عملیات از محورهای مختلف، موفق شدند با تصرف پایگاه «ماس» ضربه سنگینی به نیروهای تحت حمایت عربستان وارد کنند.
به گزارش خبرنگار سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، جنبش انصارالله یمن بامداد امروز شنبه یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های نیروهای تحت حمایت عربستان در استان مأرب را به کنترل خود درآورد.

جنبش انصارالله طی حملاتی از چند محور، موفق به تصرف پایگاه راهبردی «ماس» در شهرستان مدغل در شمال غربی شهر مأرب شد. یگان های وابسته به دولت عبدربه منصور، تحت حمایت ائتلاف سعودی، از این پایگاه عقب‌نشینی کرده‌اند.

 تداوم فشار نیروهای انصارالله طی روزهای اخیر و به ویژه پس از انتقال تجهیزات و توپخانه های نیروهای سعودی به اردوگاه تداوین در شرق شهر مأرب، نیروهای عبدربه منصور را وادار به تخلیه مناطق اطراف پایگاه از تجهیزات نظامی کرده بود. 

این پیروزی جنبش انصارالله و تسلط بر پایگاه استراتژیک که مقر فرماندهی منطقه هفتم نظامی ارتش عبدربه منصور به شمار می‌رود، دستپاچگی و نگرانی نیروهای تحت حمایت سعودی را درپی دارد، چرا که یکی از مهم‌ترین خطوط دفاعی شهر مأرب نیز محسوب می‌شود.

از دیگر سو، سقوط این پایگاه، راه را برای پیشروی نیروهای انصارالله به سمت شهر مأرب، که مقر وزارت دفاع، اردوگاه‌های ائتلاف سعودی و برخی تأسیسات نفتی و حیاتی در آن قرار دارد، هموار می‌سازد.
ارسال نظرات