۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۶۸۸۰۵

تحصیل هزار و ۲۳۸ طلبه در حوزه علمیه خواهران لرستان

تحصیل هزار و ۲۳۸ طلبه در حوزه علمیه خواهران لرستان
لرستان - مهرابی به تحصیل طلاب در سطح دو و سه حوزوی اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۲۳۸ طلبه خواهر در مدارس علمیه استان در حال تحصیل هستند.

اکرم مهرابی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: 13 مدرسه علمیه خواهران لرستان در سطح دو و سه در حال فعالیت هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران لرستان با بیان اینکه یک هزار و 238 طلبه در مدارس علمیه خواهران استان در حال تحصیل هستند، افزود: از این تعداد، هزار و 27 طلبه در سطح دو و 208 طلبه نیز در سطح سه تحصیل می کنند.

وی عنوان داشت: طلاب سطح سه در رشته های تخصصی فقه و اصول، احکام، تفسیر علوم قرآنی در شهرستان های خرم آباد، بروجرد و دورود مشغول فراگیری علوم دینی و حوزوی هستند.

مهرابی بیان کرد: در راستای پذیرش طلبه به مناسبت سال تحصیلی جدید نیز 263 طلبه در سطح دو و سه جذب شده است.

وی کیفیت محوری را ملاک پذیرش در مدارس علمیه عنوان کرد و گفت: شیوع ویروس کرونا در کاهش آمار پذیرش نسبت به سال های گذشته تأثیر داشت.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران لرستان یادآور شد: 207 طلبه در مدارس علمیه سطح دو و 56 طلبه نیز در سطح سه پذیرش شده است.

ارتباط طبه و استاد تقویت شود

مهرابی اظهار داشت: هم اکنون کلاس های درس طلاب به صورت آنلاین برگزار می شود و طلاب برای کسب علوم دینی باید تلاش و پشتکار داشته باشند و فرصت هایی که اساتید در اختیار طلبه قرار می دهند باید به بهترین شکل استفاده شود.  

وی بر ضرورت تقویت ارتباط بین طلاب و اساتید برای جلوگیری از افت تحصیلی طلبه تأکید کرد و گفت: با توجه به نقش استاد در فراگیری علوم دینی و ارتقای سطح علمی بین طلاب، انتظار می رود در شرایط پیش آمده به علت شیوع ویروس کرونا از ظرفیت فضای مجازی به بهترین شکل برای تقویت پایه علمی طلبه استفاده شود./9451/ت210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات