۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۶۸۸۳۶

خراسانیها، بیش از دو و نیم میلیارد تومان کتاب خریدند

خراسانیها، بیش از دو و نیم میلیارد تومان کتاب خریدند
خراسانیها، در طرح ملی پاییزه کتاب خراسان رضوی، بیش از دو و نیم میلیارد تومان کتاب خریدند.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در طرح ملی پاییزه فروش کتاب امسال در استان، ۶۱ هزار و ۷۵۴ جلد کتاب به ارزش ۲۵ میلیارد و ۷۳۷ میلیون و ۹۹۰ ریال به فروش رسید.

افشین تحفه‌گر افزود: طرح پائیزه کتاب در استان خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد مقدس همزمان با هفته کتاب از ۲۴ آبان ماه آغاز شد و تا ۳۰ آبان ماه ادامه یافت.

وی گفت: در این دوره با مشارکت گسترده مردم کتابخوان و فرهیخته استان، خراسان رضوی به عنوان یکی از فعال‌ترین و  پرفروش‌ترین استانهای کشور برای پنجمین دوره پیاپی معرفی شد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:  ۸۵ کتابفروشی از سراسر استان خراسان رضوی در این دوره از طرح شرکت کردند که از این تعداد۶۳ کتابفروشی مربوط به مشهد و ۲۲ کتابفروشی مربوط به شهرستانها بود.

تحفه گر افزود: یارانه اختصاص یافته به خراسان رضوی در طرح پاییزه فروش کتاب با توجه به استقبال مردم در دوره های پیشین این طرح و همچنین همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد به پنج میلیارد و ۲۹۹ میلیون ریال رسید.

وی گفت: با توجه به شرایط ۲ هفته تعطیلی که بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا از این هفته اعمال می‌شود و پیشنهاد کتابفروشی ها، پیگیر تمدید طرح پاییزه کتاب پس از روزهای تعطیلی هستیم./826/

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظرات