۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۶۸۸۳۷

«راز زندگی بقاء» کتاب شد

«راز زندگی بقاء» کتاب شد
مدیر کل بهزیستی استان زنجان از چاپ کتاب « راز زندگی بقاء» فرزند بهزیستی خبر داد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، محمد محمدی قیداری مدیرکل بهزیستی استان زنجان از چاپ کتاب راز زندگی بقاء، زندگی‌نامه شهید بقاء ثمین تاب فرزند بهزیستی خبر داد و اظهار کرد: تنها شیرخوارگاه استان زنجان به نام این فرزند بهزیستی نامگذاری شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: راز زندگی بقاء، زندگی‌نامه شهید بقاء ثمین تاب نوشتۀ مسعود بابازاده، به همت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با همکاری اداره کل بهزیستی استان زنجان به چاپ رسیده است و خاطرات تولد، دوران زندگی بقاء در شیرخوارگاه و مراکز بهزیستی و حضور در جبهه و شهادت این فرزند بهزیستی را در قالب داستانی جذاب به تصویر می‌کشد.

وی خاطر نشان کرد: شهید ثمین‌ تاب از فرزندان بهزیستی در اول شهریور 1345 به دنیا آمد و در روز بیست و چهارم اردیبهشت ماه سال 1363 پس از گذراندن دوره آموزشی به منطقه غرب کشور در رسته پیاده اعزام شد و بعد از گذراندن دوره آموزشی به خط مقدم جبهه منتقل شد و در آنجا عاشقانه و مجاهدانه به مبارزه با دشمن بعثی پرداخت.

محمدی قیداری افزود: سرانجام روز چهارم اسفند 1365 در منطقه شلمچه در درگیری با نیروهای دشمن بعثی بر اثر اصابت ترکش به بدن به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاک مطهرش در گلزار شهدای شهر زنجان به خاک سپرده شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه شهیدان تبلور عرصه جهاد و از یک قبیله‌اند و اینان از ازل جام شهادت را نوشیده‌اند، تصریح کرد:  دو شهید دیگر به نام عبدالحسین یکه فلاح و شهید محمد بیات از کارمندان بهزیستی استان زنجان در طول هشت سال دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند و بسیاری از کارکنان بهزیستی جزو خانواده ایثارگران هستند./826/

منبع: فارس
ارسال نظرات