۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۶۸۸۴۱
جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان تبیین کرد؛

نقش مهم گروه های جهادی در حل مشکلات جامعه

نقش مهم گروه های جهادی در حل مشکلات جامعه
اصفهان - حجت الاسلام باطنی گفت: اگر همدردی و دیگرگرایی و یاری رسانی مردم به یکدیگر در قالب گروه‌های جهادی نبود مشکلات بسیاری دامن‌گیر کشور می‌شد.

حجت الاسلام علیرضا باطنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه جامعه ما مبتنی بر فرهنگ اسلامی استوار شده و ارکان فکری و اعتقادی انقلاب اسلامی برمبنای باورهای دینی است، گفت: چنین جامعه و کشوری نمی‌تواند جهان بینی شبیه سایر جوامع داشته باشد.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی در کشوری که اکثریت مردم آن مسلمان هستند، هم نسبت به دنیا و هم نسبت به آخرت مردم مسؤول و متعهد نسبت به رفاه عمومی و سعادتمندی مردم است، اگر به قانون اساسی هم نگاه کنیم شاهد هستیم که این مسأله به درستی در قانون اساسی کشور ما تبیین شده است.

معنویت و اخلاق از مأموریت‌های سازمانها و نهادهای کشور است

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در کنار اهداف مادی و دنیوی دیدگاه‌های معنوی و معرفتی و اخلاقی بسیاری دارد، اظهار کرد: در متن نهادهای انقلابی و مأموریت سازمان‌های مختلف مسأله توجه به عرصه معنویت و مباحث معرفتی و اخلاقی در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام باطنی خاطرنشان کرد: وجود مسأله پرورش در آموزش و پرورش کشور ما و تعریف نهادی برای عرصه پرورشی در آموزش و پرورش، نگاهی معنوی و اخلاقی به آینده کشور و تربیت نسل آینده کشور دارد و بر همین مبنا بنیانگذاری شده است.

وی وجود نهاد نمایندگی ولی فقیه و گروه معارف دینی در دانشگاه‌ها را برخاسته از هدف تربیت دینی در انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: در اقشار مختلف جامعه مسأله تربیت دینی و معنویت دیده شده است و دستگاه‌های مختلفی متکفل معنویت و تبلیغ دینی شده‌اند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه حوزه‌های علمیه به لحاظ ساختاری از بدو تأسیس متکفل مسأله معنویت و اخلاق هستند، گفت: جامعه‌ای که اخلاق مدار باشد به آرامش و آسایش خواهد رسید و مردم این جامعه به دور از بداخلاقی‌های مرسوم جوامع زندگی خواهند کرد و کانون خانواده به عنوان نخستین هسته شکل گیری جامعه از امنیت و آرامش روحی روانی بیشتری برخوردار خواهد بود.

روحیه جهادی برادری و برابر برخاسته از معنویت و اخلاق است

حجت الاسلام باطنی بر ضرورت توجه جامعه به معنویت حقیقی برخاسته از دین و فاصله گرفتن از معنویت‌های دروغین تأکید کرد و افزود: جامعه‌ای که بر معنویت استوار باشد روح اخوت و برادری و توجه به همنوعان در آن جامعه ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به همراهی و همکاری مردم کشور برای یاری رسان به محرومان و آسیب دیدگان از بلایای طبیعی، تصریح کرد: در ابتدای امسال سیل ویرانگری که در مناطق مختلف کشور رخ داد، اگر روح اخوت و برادری و همکاری و همراهی مردم نبود، شاهد بحران ماندگار چند ساله در مناطق سیل زده بودیم و پیامدهای ماندگاری این مسأله برای کشور داشت.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تحریم‌های دارویی و پزشکی و تحریم‌ها در دیگر عرصه ها، اظهار کرد: اگر همدردی و دیگرگرایی و یاری رسانی مردم به یکدیگر در قالب گروه‌های جهادی نبود مشکلات بسیاری دامن‌گیر کشور می‌شد، توجه رهبر معظم انقلاب به مسأله اخلاق و معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب نیز برمبنای همین آثار و پیامدهای سازنده و مثبت اخلاق و معنویت برای جامعه است.

حجت الاسلام باطنی اخلاق مداری و معنویت و ترویج آموزه‌های دینی در جامعه و در سبک زندگی مردم را عامل گسترش رفاه، آسایش و آرامش و امنیت مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی سودجویی‌ها و فرصت طلبی‌ها و ستمگری‌ها در ابعاد مختلف کاسته خواهد شد و ما را به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی هدایت می‌کند و برهمین مبنا است که رهبر معظم انقلاب گسترش معنویت و اخلاق را از دستاوردهای انقلاب اسلامی ذکر می‌کنند./1304/ت210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
ممنون خیلی تحلیل جالبی بود.
لطفا از این نوع خبرها بیشتر بزارید.
هم به درد عموم مردم میخوره و هم کسانی که مشغول کار فرهنگی هستند. یک دید درست و جامعی رو منتقل می کنه.
1
0