۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۶۸۸۴۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

تربیت طلاب نخبه، بسیجی و مهذب مأموریت امروز حوزه های علمیه است

تربیت طلاب نخبه، بسیجی و مهذب مأموریت امروز حوزه های علمیه است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: تربیت و پرورش طلاب بسیجی، انقلابی و مهذب یکی از مأموریت های امروز مدارس علمیه است که باید با جدیت بیشتری آن را دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست معاونان و کارکنان این مدیریت با گرامیداشت هفته بسیج، بسیج را یک تفکر متعالی و دارای عقبه دانست و گفت: ملت بزرگ ایران با تکیه بر این تفکر و فرهنگ عالی به پیروزی های ارزشمندی دست پیدا کردند.

وی از بسیج به عنوان یادگاری ارزشمند از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و افزود: این نهاد مردمی و انقلابی در طول دهه های اخیر همواره منشأ خدمات بزرگی برای نظام و انقلاب بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که بسیج تنها یک سازمان نظامی برای دفاع در مقابله دشمن نیست، خاطرنشان کرد: مجاهدت ها و تلاش های این نهاد مردمی در عرصه های مهم فرهنگی و همچنین خدمات رسانی و محرومیت زدایی باید بیشتر تبیین شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بسیج یک تفکر متعالی برای رشد، تعالی، شکوفایی و برون رفت از مشکلات است، تصریح کرد: نهضت عظیم انقلاب اسلامی نیز با بسیج مردمی به پیروزی رسید و امروز نیز تداوم و پیشرفت انقلاب و نظام اسلامی در گرو بسیج مردمی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تفکر بسیج به برکت انقلاب اسلامی در طول سال های اخیر از مرزهای جغرافیایی عبور کرده و در بسیاری از نقاط جهان نهادینه شده است، خاطرنشان کرد: بسیج مردمی در عراق و سوریه در سال های اخیر شکست سنگینی را به دشمنان اسلام تحمیل کرد و موجب تحقیر استکبار جهانی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، تفکر بسیج را بهترین راه برون رفت کشور از مشکلات و بحران ها دانست  تصریح کرد: در طول چهار دهه اخیر هرگاه مدیران و مسؤولان کشور تفکر متعالی بسیج را در فکر و عمل خود اضافه کردند، به پیشرفت های خیره کننده ای دست یافتیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی جریان های غرب گرا در سال های اخیر به بهانه های واهی و دروغین تلاش کردند تا تفکر اصیل بسیج را در جامعه تضعیف کنند، خاطرنشان کرد: کمرنگ شدن این تفکر، موجب نفوذ و توطئه دشمنان در کشورمان خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تفکر بسیج راهگشا و تعالی بخش است، تصریح کرد: این تفکر راه های نفوذ دشمن به کشورمان را خواهد بست و مسیر را برای رشد و تعالی همه جانبه هموار خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که امروز حوزه های علمیه و طلاب ما پرچم دار نشر و گسترش فرهنگ بسیج در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: تربیت و پرورش طلاب بسیجی، انقلابی و مهذب یکی از مأموریت های امروز مدارس علمیه است که باید با جدیت بیشتری آن را دنبال کنند./950/پ210/ب1

ارسال نظرات