۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۶۶۸۸۵۹
تولیت حوزه علمیه کنگاور:

اعتقادات سکولاریسم انسان را به سمت پوچ گرایی و بی دینی سوق می دهد

اعتقادات سکولاریسم انسان را به سمت پوچ گرایی و بی دینی سوق می دهد
کرمانشاه - آیت الله میریونسی گفت: اعتقادات سکولاریسم به تدریج انسان را به سمت پوچ گرایی و بی دینی سوق می دهد همانند آنچه که امروز در کشورهای غربی و اروپایی شاهد آن هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله سیدعباس میریونسی؛ تولیت حوزه علمیه کنگاور عصر امروز در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون شهرستان کنگاور اظهار کرد: روحانیون و طلاب در این روزهای حساس وظایف بسیار سنگینی را برعهده دارند.

تولیت حوزه علمیه کنگاور در ادامه تاکید کرد: امروز روحانیون و طلاب باید دوشادوش سایر اقشار در بحث قطع زنجیره بیماری کرونا حضوری مستمر داشته باشند که بحمدالله شاهد حضوری جهادی روحانیون و طلاب در بیمارستان های کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه داد که بیماران کرونایی روحیه خود را در این پروسه بستری شدن از دست بدهند، گفت: حضور روحانی و مبلغ دینی در بیمارستان ها و مراکز درمانی باعث تقویت روحیه معنوی بیماران و نیز کادر درمانی می شود، بنابراین طرح حضور طلاب در مراکز درمانی و بیمارستانی طرحی کارشناسانه و بجا می باشد.

آیت الله میریونسی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت و تدبیری که همواره داشته و دارند، همیشه بر روحیه انقلابی در حوزه های علمیه تاکید دارند که این تاکیدات معظم له بی حکمت نبوده و نیست.

تولیت حوزه علمیه کنگاور در ادامه بیان داشت: بنابراین همواره باید مواظب باشیم که روحیه انقلابی در حوزه ها و مدارس علمیه تحلیل نرود و این مهم خدایی ناکرده به حاشیه نرود، زیرا زمانی که روحیه انقلابی در حوزه ها و در نزد طلاب وجود نداشته باشد، یک خلا بزرگ ایجاد می شود که این خلا می تواند زمینه ساز نفوذ در کشور و مراکز دینی و علمی باشد.

این عالم کرمانشاهی در ادامه به تحرکات برخی از خواص فریب خورده در داخل کشور اشاره داشت و بیان کرد: متاسفانه مدارای نظام با برخی از خواص به مانند «سیدکمال حیدری» زمینه ساز سوءاستفاده این افراد از رافت و گذشت اسلامی شده است تا جایی که این اشخاص با سخنان نابخردانه خود تیشه به ریشه دین می زنند.

آیت الله میریونسی عنوان داشت: جای تعجب است که فقه و اصول دینی بعد از 1400 سال به یکباره توسط شخص خاصی به مانند کمال حیدری به چالش کشیده می شود!! آیا سخنان این فرد معلوم الحال از روی علم و درایت است یا فتنه انگیزی؟! که بی شک در کلام وی می توان ریشه هایی از تفکر ضددینی و سکولاریسم را به خوبی دریافت.

تولیت حوزه علمیه کنگاور نهادینه شدن باورهای سکولاریسم را آفت دین و آخرت انسان دانست و گفت: اعتقادات سکولاریسم به تدریج انسان را به سمت پوچ گرایی و بی دینی سوق می دهد همانند آنچه که امروز در کشورهای غربی و اروپایی شاهد آن هستیم.

تولیت حوزه علمیه کنگاور در پایان سخنان خود عنوان کرد: شما روحانیون و طلاب نیز با وجود اینکه در بطن اصلی این ماجرا نیستید بازهم باید مواظب باشید که افکار و عقاید منحرف این افراد معلوم الحال به حوزه های علمیه و حجره های طلاب ورود پیدا نکند./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات