۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۶۸۸۷۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

موازی کاری در صرف اعتبارات قرآنی آسیبی برای فعالیت تشکل‌های قرآنی است

موازی کاری در صرف اعتبارات قرآنی آسیبی برای فعالیت تشکل‌های قرآنی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام خادمی گفت: موازی کاری در صرف اعتبارات قرآنی به فعالیت‌های مربوطه جنبه نمایشی داده و اثربخشی فعالیت تشکل‌های قرآنی را کم‌رنگ می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست جامعه قرآنی که با استاندار خراسان شمالی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تعداد ۲۰۰ مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در استان مشغول خدمت به جامعه قرآنی هستند که البته این تعداد به‌جز تشکل‌های قرآنی است که از دستگاه‌هایی مانند اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد، مجوز فعالیت دارند.

وی با بیان این‌که فعالیت‌ها و مأموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه‌های قرآنی برون‌سپاری شده است، افزود: مؤسسات قرآنی زیرمجموعه اتحادیه قرآنی هستند و فعالیت‌های آن‌ها در حوزه قرآنی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی حمایت و پشتیبانی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه به طور کلی وضعیت فعالان قرآنی در استان مناسب است، بیان کرد: برای پیشبرد برنامه‌های قرآنی، هماهنگی بیشتر میان دست‌اندرکاران فعالان قرآنی استان لازم است که قطعاً با انجام این هماهنگی در حوزه حفظ نیز به نسبت جمعیت استان می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم.

حجت‌الاسلام خادمی، تصریح کرد: موازی کاری و صرف اعتبارات قرآنی توسط دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی می‌تواند به فعالیت‌های مربوطه جنبه نمایشی و یا همایشی را بدهد که این موضوع اثربخشی فعالیت تشکل‌های قرآنی را کم‌رنگ می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه از معدود استان‌هایی هستیم که دو اتحادیه قرآنی را نداریم، تصریح کرد: در حوزه فعالیت‌های قرآنی تاکنون اتفاق‌نظر وجود داشته است و برای افزایش کیفیت آموزش‌های قرآنی نیاز است که در حوزه تخصصی بیشتر کار شود.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر اینکه در حوزه فعالیت‌های قرآنی نیازمند عدد و رقم بالایی نیستیم، بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی مؤسسات قرآنی، فعالیت در مراکز استیجاری است که نیاز است تسهیلات مناسبی در اختیار آنان قرار بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه برای حل مشکل مؤسسات استیجاری نیاز است از ظرفیت‌های مختلف استان استفاده شود، تصریح کرد: استفاده از فضاهای آموزش‌وپرورش در ساعاتی که مدارس استفاده نمی‌شوند و همچنین مساجد و حسینیه یکی از راه‌های حل این مشکل است.

هادی رحیمی
ارسال نظرات