۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۶۶۸۸۹۹

کتاب فرزند کردستان، خاطرات حجت‌الاسلام نورالدین حیدری رونمایی شد

کتاب فرزند کردستان، خاطرات حجت‌الاسلام نورالدین حیدری رونمایی شد
کتاب فرزند کردستان، خاطرات حجت‌الاسلام نورالدین حیدری به قلم محمدعلی صدرشیرازی تولید حوزه هنری استان با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان رونمایی شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در آئین رونمایی از کتاب " فرزند کردستان" (خاطرات حجت الاسلام نورالدین حیدری به قلم محمدعلی صدرشیرازی تولید حوزه هنری استان کردستان) با اشاره به روایت قرآنی که کتاب و کتاب‌ها باغ و باغستان دانشمندان است، اظهار کرد: دانشمندان به کتاب زنده هستند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی، افزود: کتاب مهم‌ترین عنصر فرهنگی است و به هیچ وجه مطالعه مطالبی که از طریق گوشی، وب‌گردی در اینترنت انجام می‌شود در مقایسه با کتاب بار غنایی به‌دنبال ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه کردستان به عنوان استانی فرهنگی شناخته می‌شود، ادامه داد: بدون شک بدون مطالعه و کتاب‌خوانی، بسترهای لازم فرهنگی کردستان حفظ نمی‌شود.

وی آثار و تالیفات ۵۰۰ ساله گذشته از شعرا و نویسندگان کرد را بیانگر فرهنگ استان کردستان برشمرد و گفت: ترجمه آثار ادبا و شعرای برجسته کرد زبان به زبان فارسی ضرورت دارد که متأسفانه در این زمینه آثار زیادی وجود ندارد و انجام این مهم در معرفی ملی بزرگان ادب و فرهنگ کردستان نقش ارزنده‌ای را ایفا می‌کند.

این جلسه به مناسبت هفته کتاب و توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان برگزار شده بود، به‌صورت آنلاین در تمام کشور پخش شد که ضمن رونمایی از کتاب فرزند کردستان، از نویسندگان استان بهروز خیریه، یوسف‌خانی، ابراهیم زارعی و رضا رستمی و نیز فرمانداران بیجار، دیواندره، قروه به‌عنوان فرمانداران برتر و خادمان و مروجان فرهنگ کتاب‌خوانی تجلیل و قدردانی به‌عمل آمد و صدا و سیمای استان کردستان به‌عنوان دستگاه برتر در این حوزه معرفی شد./826/

ارسال نظرات