۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۶۹۰۷۸
حجت الاسلام مقدمی در گفت‌وگو با رسا تأکید کرد؛

درخواست استعفا و استیضاح رییس جمهور؛ نجات دولت از پاسخگویی

درخواست استعفا و استیضاح رییس جمهور؛ نجات دولت از پاسخگویی
حجت الاسلام مقدمی طرح مسأله استیضاح از سوی برخی جریان ها را به صلاح و مصلحت کشور ندانست و انتساب طرح راهپیمایی اعتراضی برای استیضاح رییس جمهور به خودش را تکذیب کرد.

حجت الاسلام محمود مقدمی دبیر شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، طرح مسأله استیضاح از سوی برخی جریان ها را به صلاح و مصلحت کشور ندانست و انتساب طرح راهپیمایی اعتراضی برای استیضاح رییس جمهور به خودش را تکذیب کرد.

وی با بیان اینکه بنده موافق استیضاح رییس جمهور نیستم و آن را مصلحت نمی دانم، ادامه داد: برخی در توئیت های خود مسأله راهپیمایی اعتراضی در زمینه استیضاح رییس جمهور را به بنده و آقای نبوی نسبت داده اند که این حاکی از بی اطلاعی آنها است؛ این افراد در فضای حوزه نیستند و در بعضی از بخش های حوزه نفوذ کرده و اطلاعات غلط به دستشان می رسد و ان شاءالله هدایت شوند و خداوند به آنها عقل بدهد.

حجت الاسلام مقدمی استدلالات و دلایل موافقان استیضاح رییس جمهور را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در جریان استیضاح وزیر کار در سال 91 از سوی مجلس شورای اسلامی فرمودند: «استیضاح باید فایده‌ای داشته باشد اما چند ماه مانده به پایان کار دولت،‌ استیضاح یک وزیر آن هم به خاطر مسئله‌ای که مربوط به وزیر نیست،‌ چه علت و فایده ای دارد».

دبیر شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه با تأکید بر اینکه استیضاح رییس جمهور در شرایط کنونی هیچ فایده ای ندارد، گفت: استیضاح باید فایده ای داشته باشد، اما در شرایط کنونی نه تنها فایده ای ندارد، بلکه ضرر نیز خواهد داشت؛ زیرا در شرایط خاص اقتصادی و بحران کرونا قرار داریم و استیضاح رییس جمهور به معنای تضعیف دولت بوده و خارجی ها از آن این برداشت را دارند که تحریم ها اثر کرده و دولت جمهوری اسلامی کم توان است.

وی در ادامه به طرح مسأله «استعفای رییس جمهور» از سوی برخی اصلاح طلبان و حامیان دولت نیز اشاره کرد و افزود: طرح این مسأله نیز برای فرار از پاسخگویی است و تجربه های تاریخی نیز نشان می دهد که نه امام خمینی(ره) و نه رهبر معظم انقلاب هیچگاه استعفای رؤسای جمهور را نپذیرفته و قائل هستند که دولت باید تا آخرین لحظه پاسخگو باشد، از این رو کسانی که طرفدار استعفا هستند در حقیقت دولت را از پاسخگویی نجات می دهند.

حجت الاسلام مقدمی به تبیین راهکارهایی برای مطالبه گری از دولت پرداخت و اضافه کرد: اگر دوستان می خواهند کاری کنند باید این مطالبه را از قوه قضاییه داشته باشند که وقتی زمان دولت به پایان رسید، از آنها بخواهد نسبت به عملکرد هشت سال گذشته خودشان پاسخگو باشند و نسبت به کم کاری هایشان توضیح دهند.

وی در پایان یادآور شد: دوستان امروز باید به جای استیضاح، از قوه قضاییه مطالبه داشته باشند تا برای چند ماه بعد، مسأله پاسخگویی دولت را نسبت به افعال و ترک افعال در عرصه اقتصاد و فرهنگ در دستور کار قرار دهد./841/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سوته دلان
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
قطعا طرح کناره گیری دولت در این ماه های پایانب آب به آسیاب دشمن ریختن است.
1
0
ناشناس
United States
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶
بله کاملا درسته احسنت
1
0
نسیم
United States
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
این چه کاریه توی این شرایط راهپیمایی واسه استیضاح؟ خوب راهش این نیست. تازه این کار حین فعلی صحیح نیست.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
صدای رسای حوزه؟!!
سیاسی کاری؟!!
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
سلام علیکم
چه ربطی داره
استیضاح بعد محاکمه
فریدون از استیضاح میترسد
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
انتقاد با آشوب فرق داره.
احسنت به این استاد بصیر که راهشو از آشوب جدا کرد.
1
0
ناشناس
United States
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
یک نفر کانالدار نفوذی دولت اعتدالی در حوزه با انتشار پوستر تبلیغاتی پیاده‌روی اعتراضی عده‌ای از طلاب با عنوان قیام قم برای استیضاح رئیس‌جمهور مدعی شد؛ این راهپیمایی توسط دست پروردگان دو استاد انقلابی حوزه حجج اسلام آقایان نبوی و محمود مقدمی طراحی شده است.
این مصاحبه آقای مقدمی به موقع بود. بارک الله به ایشون و رسا که طراحی کانال نفوذی دولت در حوزه رو بر باد دادید.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
سلام. شرمنده چرا بعضی ها کاسه داغ تر آش می شوند.وقتی رهبری صبر می کنند ودولت رد نمی کندواز مردم درخواست میکند که از دولت درخواست داشته باشید نه رد صلاحیت .ولی بعضی ها!
1
0