۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۶۹۰۸۴
میراث مادری(۷)؛

فضای مجازی بلای جان فرهنگ حجاب در جامعه

فضای مجازی بلای جان فرهنگ حجاب در جامعه
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی نهادهای آموزشی را نیازمند بازخوانی مطالب آموزش حجاب دانست و تصریح کرد مشکل بی‌‎حجابی جوانان را باید از خودشان جویا شویم.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به این نکته که باید در فضای جوانان زیست و از آنها جدا نبود گفت: امیرالمومنین(ع)  فرمودند: فرزندانتان را بر آداب خود تربیت نکنید، چرا که آنها برای آینده و زمانی غیر از زمان شما آفریده شده‌اند؛ من ترجیح می‌دهم زمان این جوانان را درک کنیم و ببینیم خواسته‎هایشان چیست.

وی افزود: ما سعی می‌کنیم به نظرات جوانان گوش کنیم و مشکل را از زبان خودشان بشنویم؛ ولی اکنون از آنجایی که در سطح آموزش و پرورش مشکلات عدیده و مهم‌تری وجود دارد مثلا درباره جذب معلم، کمیسیون هنوز به تدوین متن و تصویب لایحه‌ای پیرامون حجاب نرسیده است.

نماینده همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اهمیت گنجایش مفاهیم آموزش حجاب در کتب درسی عنوان کرد: گرچه بحث حجاب باید در قسمت تغییر تحول بنیادین برود و در آنجا بدان پرداخته شود؛ ما نیاز داریم این مفاهیم را بازنگری کرده و به روش جدید در کتب بیاوریم.

وی هجمه دشمن را عامل اصلی بی‌حجابی خواند و تصریح کرد: یکی از عواملی که اکنون بی‌حجابی را در کشور رایج کرده به گونه‌ای که ما در بین دختربچه‌ها هم میل به نامستوری را مشاهده می‌کنیم، هجمه‌های شدید دشمن علیه حجاب است؛ هجمه‌های زیادی بر علیه حجاب وجود دارد که از طریق فضای مجازی القاء می‌شود.

حجت الاسلام فلاحی همچین ادامه داد: اگر کسی آسیب شناسی فرهنگی کند، در می‌یابد بستر فضای مجازی بسیار آسیب‌زا است و ضربه خوردن ما در بحث حجاب نیز از همین طریق مجازی می‌باشد؛ اثرگذاری این فضا و ذهنیت‌سازی آن نیز به قدری است که خروجی‌اش کاملا در اجتماع مشهود است.

وی در پایان با اشاره اهمیت ارزیابی و دیدن نتایج کار خاطرنشان کرد: باید مقوله آموزش را واکاوی کنیم و ببینیم آموزش‌هایمان اصولی بوده یا خیر و چقدر تأثیر داشته است؛ به خاطر نداشتن ارزیابی در آموزش‌ها، ممکن است تا کنون مقوله‌ای را آموزش می‌دادیم که اشتباه بوده و نتیجه عکس می‌گرفتیم؛ باید اینها را ارزیابی کرده و تغییرش دهیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
قشنگ بود
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱
ای کاش تبیین میشد که دقیقا این کمیسیون مشغول چه لوایحی هست
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۶
عالی
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
لطفا اگر ممکن است در خصوص بلایای فضای مجازی بویژه اینستاگرام مطالب زیادی کار کنید
3
0