۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۶۹۱۴۷
تفریحات وارداتی(۱)؛

نبود حضور موثر پیام دینی در تفریحات جامعه

نبود حضور موثر پیام دینی در تفریحات جامعه
حجت‌الاسلام عرفاتی گفت: امروزه که خانواده‌ها در ایام تعطیلات کرونایی به فضای مجازی، رادیو و تلویزیون روی آورده‌اند، در هیچ کدام پیام دینی به صورت موثر حضور ندارد.

غافل کردن نوجوانان و جوانان با واردات عمدی تفریحات غلط در گفتار و سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی دغدغه‌ای است که مسؤولان را پای میز محاکمه می‌کشاند که چرا نه برنامۀ ویژه دشمن در این زمینه را خنثی کرده‌اید و نه حتی برنامه جایگزین اسلامی برای نوجوانان و جوانان قرار داده‌اید؛ تا این نسل آینده‌ساز را تخدیر کنند و به غفلت بکشانند.

از این رو خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با حجت‌الاسلام محسن عرفاتی سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما در رابطه با ولنگاری تفریحات جامعه و نبود پیام موثر دینی در فضای مجازی، رادیو و تلویزیون افزود: امروزه که خانواده‌ها در ایام تعطیلات کرونایی به فضای مجازی، رادیو و تلویزیون روی آورده‌اند، در هیچ کدام پیام دینی به صورت موثر حضور ندارد و این بسیار ضعف جدی است.

وی ضمن اشاره به تدبیر مسؤولان در ایام کرونا، از تغییر سبک زندگی در این ایام خبر داد و اظهار داشت: تا قبل از کرونا، خانواده‌های متدینین خیلی از اوقات خود را در مکان‌های مذهبی می‌گذراندند؛ اما با آمدن کرونا و دستور تعطیل کردن امکان مذهبی، خانواده‌ها و مخصوصا نوجوانان و جوانان در خانه ماندند و از مناسک مذهبی جمعی و تفریحات مناسب در مساجد و هیئات دور شدند.

سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما نبود اتاق فکرهایی برای جبران خلا تفریح در ایام کرونا را خطرناک عنوان کرد و خاطرنشان کرد: ما باید برای این خلا موجود که تمام خانواده‌ها از آن به نحوی رنج می‌برند، اتاق‌های فکری قرار دهیم تا بتوانیم تفریحات کودکان، نوجوانان و جوانان و حتی بزرگسالان را تأمین کنیم وگرنه دشمن برای تأمین تفریحات جامعه برنامه ویژه دارد.

وی با اظهار تأسف از وجود قتلگاه مجازی در جامعه بیان داشت: حوزه فضای مجازی کشور بسیار آلوده است و متأسفانه آن کشورهایی که مدعی آزادی هستند، این فضا را به بند کشیده و برای آن چارچوب گذاشته‌اند؛ اما ایران که اسلامی است و باید مراقب آلوده شدن جامعه به رذایل اخلاقی نباشد، این فضا را آزادانه و اخیرا به اجبار در اختیار دانش آموزان و آحاد جامعه قرار داده است.

حجت الاسلام عرفاتی از آزادی ماهواره در ایران و ولنگاری آن به تندی انتقاد کرد و اظهار داشت: به غیر از ولنگاری فضای مجازی در کشور برای حوزه ماهواره‌ای در ایران نیز هیچ چارچوبی وجود ندارد و ما مشتری تمام برنامه‌هایی که با محتوای آلوده هستیم که برای ما با هدف و با محتوای آلوده می‌سازند؛ اما کشورهایی مانند انگلستان برای ماهواره چارچوب و برنامه قرار داده‌اند تا بتوانند کانال‌ها و برنامه‌ها را کنترل کنند.

وی با مقایسه آمار مبتلایان و کشته شدگان کرونایی با آمار مبتلایان و کشته شدگان فضای مجازی و محتواهای آلوده غربی، گفت: هر ثانیه که ما در حوزه فضای مجازی، ماهواره، تفریحات غلط و... کوتاهی کنیم، هرقدر که اجازه دهیم تا دستان پنهان و آشکار از آلوده کردن جوانان و نسل آینده ساز جامعه سود ببرند، به آمار مبتلایان و کشته شدگان این فضا افزوده می‌شود و خطر آن بسیار بیشتر از کرونایی است که مردم از آن می‌ترسند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
احسنت بر شما خدا رو شکر که داریم تکاپویی میبینیم
2
0
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
حجت الاسلام عرفاتی دیگر سرپرست شبکه قرآن نیست. سمتشون رو اشتباه زدید. الآن آقای شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن هستند
2
0
ناشناس
|
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۵
تشکر