۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۶۹۱۸۹
معرفی کتاب؛

دختری مبارز با 27 سال سن

دختری مبارز با 27 سال سن
موسسه انتشارات ائمه الهدی وابسته به موسسه بین‌المللی ائمه الهدی کتاب دختری مبارز با 27 سال سن نوشته ابوالقاسم چوپاری را منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه(س) کتابی در زمینه زندگی آن حضرت خدمت دوست داران کتاب معرفی می شود.

موسسه انتشارات ائمه الهدی وابسته به موسسه بین‌المللی ائمه الهدی کتاب دختری مبارز با 27 سال سن نوشته ابوالقاسم چوپاری را منتشر کرده است.

یکی از مهم‌ترین عناصری که در زندگی اهل‌بیت (ع) به‌طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته، مبارزه سیاسی ایشان است. هنگامی که خلافت اسلامی با سلطنت و پادشاهی آمیخته شد، اهل‌بیت (ع) مبارزه سیاسی خود را به شیوه‌ای متناسب با اوضاع و شرایط شدت بخشیدند. این مبارزه بزرگ‌ترین هدفش تشکیل نظام اسلامی بود.

هنگام بحث از رفتار سیاسی اجتماعی ائمـه بـاید تـوجـه داشـت کـه زنـدگی معصـومان (ع) همواره با جهت‌گیری‌های سیاسی همراه بـوده و نـوع نـگاه آن‌ها به سیاست، نگاهی الهی اسـت که با فریب و تزویر پیوندی ندارد.

یکی از شخصیت‌های مؤثر در تاریخ بشریت، حضرت معصومه (ع) می‌باشد؛ ایشان در خانواده‌ای که پدر و پدربزرگ‌ها، برادر و پسر برادر ایشان، از دوازده فرمانــروا و رهبــران بزرگ آخرین دوره تاریخ بودند دیده به جـــهان گشود. خانواده‌ای که هنوز مرقد مطهرشان پناه و محور انسان‌های آزاده است.

کتاب «دختری مبارز با ۲۷ سال سن» با ساختاری مناسب و چیدمانی کاربردی، بدون پرداختن به مسائل حاشیه‌ای و با طراحی و صفحه‌پردازی جذاب به یکی از تأثیرگذارترین بانوان جهان اسلام می‌پردازد. بانویی که شهر قم ـ مؤثرترین شهر در آخرالزمان ـ را رونق داده و به شکوفایی رسانده. شهری که در حال تغییر جهتِ تاریخ به نفع مستضعفان است.

مؤلفان کتاب تلاش می‌کنند تا الگویی واقعی، اما متفاوت از زندگانی حضرت معصومه را ارائه نمایند، که می‌تواند مسیر زندگی هر انسانی به‌ویژه دختران و زنان جامعه اسلامی را تغییر دهد.

ساختار کتاب

کتاب در دو بخش کلی تنظیم شده:

در بخش اول، زندگی‌نامه حضرت آمده و در بخش دوم، زیارت‌نامه ایشان تبیین شده است (البته در قسمت پایانی کتاب، نقشه‌های تاریخی و جغرافیایی مرتبط با حضرت معصومه (ع) درج شده).

ویژگی اثر

کتاب با نوشتاری ساده و تاریخی خواننده را با خود به صفحاتی از تاریخ همراه می‌کند که کمتر نوشته و بحث شده است.

 نوشتاری ساده با بیانی جذاب و در آخر کتاب عکس‌های از شهر قم و حرم حضرت معصومه مزین می‌باشد.

برشی از کتاب


حضرت معصـــومه (ع) دخـــتر مجـــردی است که در تمام دوره زندگی‌اش دست از مبارزه برنمی‌دارد. چه دوره‌هایی که پدر در خانه، محــل ساماندهی مبارزه است و از نزدیک با اعضای خــــانواده سر و کار دارد و چه در مواقعی که پــــدر در زندان است و از آنجا مبارزات را راهبری می‌نماید؛ در هر صورت دختر مبارزه می‌کند.

ایشان علاوه بر اینکه مفسر و معلم قرآن بودند با فعالیت در عرصه سیاست به افشاگری ظلم و جور حکومت وقت می‌پرداختند و به لحاظ روحیه مبارزاتی شباهت بسیاری به حضرت زینب (س) داشته‌اند؛

حضرت معصـــومه (ع) زمانی پا به میدان مبارزه گذاشت که به دلایل امنیتی و ترس از جان، کسی جرئت نداشت برای ازدواج با دختران موسی بن جعفر اقدام کند. آن‌هایی که به دلایلی پیشنهاد ازدواج می‌دانند هم‌تراز با ایشان نبودند. البته با این‌که حضرت در چنین شرایط سختی زندگی می‌کرد، اما توانست به درجات بالای ایمانی دست یابد.

در میان مسلمانان، حضرت معصومه (ع) به لقب «کریمه اهل‌بیت» یاد می‌شود. بانویی که با قدم‌های پر حیاتش، به سرزمین کویری قم زندگی و هدایت بخشید و در رگ ایرانیان، خون حمایت از ولایت را جاری ساخت.

حضرت فاطمه معصومه (ع) را شفیعه روز جزا لقب داده‌اند، چون آن حضرت مانند حضرت فاطمه زهرا (ع) دارای مقام شفاعت است و به‌واسطه کریمه اهل‌بیت (ع) بسیاری از شیعیان به بهشت وارد می‌شوند.

«رسیدن به شفاعت حضرت فاطمه معصومه (ع) یعنی هر کسی در هر جای دنیا برای تحقق حاکمیت الله مبارزه کند نصرت خداوند به او می‌رسد و از پاداش الهی محروم نخواهد شد.»

بعد از شهادت پدر، برادر بزرگوارش علی بن موسی‌الرضا (ع) تنها مایه آرامش حضرت معصومه (ع) بود اما هنگامی که مأمون خلافت را به دست گرفت با تدارک تبعیدی اجباری، آن امام بزرگوار را به خراسان فراخواند.

بزرگ‌ترین اقدام مبارزاتی حضرت معصومه

حضرت معصومه برای تحقق حاکمیت الله تصمیم گرفت بزرگ‌ترین اقدام مبارزاتی خود در زندگی یعنی مسافرت به‌سوی امام رضا را انجام دهد. ایشان می‌دانست که شهر قم، در تحقق حاکمیت آخرین حجت خدا که منجر به گسترش عدالت می‌شود نقش کلیدی خواهد داشت. همچنین می‌دانست که قم حرم اهل‌بیت خواهد شد و در کنار حرم خداوند یعنی مکه، حرم پیامبر یعنی مدینه و حرم امیرالمؤمنین یعنی کوفه، قم نقش بی‌بدیل ایفا خواهد نمود.

در این میان حضرت با گذشت یک سال از هجرت امام به‌منظور دیدارشان از مدینه به خراسان سفر کرد و در میان راه همگان را نسبت به مظلومیت و غربت امام آگاه می‌ساخت، به همین دلیل هنگامی که کاروان حضرت معصومه (ع) به ساوه رسید عُمّال حکومت جائر بنی العباس به کاروان ایشان حمله کردند و تعدادی را به شهادت رساندند و حضرت را نیز با روشی موذیانه مسموم نمودند.

این بانوی والامقام نیز پس از آن رویداد تلخ از قم سؤال کردند. برخی از همراهان گفتند: قم نزدیک است. حضرت نیز تصمیم تاریخی خود را برای رفتن به قم محقق کرده و با اینکه حال نامساعدی داشتند ولی خود را به قم رسانند.

حضور ۱۷ روزه ایشان در قم و سپس دفن پیکر مطهرشان در آنجا سرآغاز آخرین مبارزه علیه استکبار جهانی شد. قم بعد از دفن حضرت معصومه (ع) آماده تبدیل شدن به بزرگ‌ترین پایگاه نشر معارف اهل‌بیت (ع) گردید.

موسسه انتشارات ائمه الهدی وابسته به موسسه بین‌المللی ائمه الهدی کتاب دختری مبارز با 27 سال سن، نوشته ابوالقاسم چوپاری را در 80 صفحه با شمارگان 2000 نسخه به قیمت 15000 تومان روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای جهت تهیه این کتاب به آدرس قم- خیابان صدوقی (زنبیل آباد)- کوچه 28-پلاک 68، مراجعه و یا با شماره تلفن: 32943649-025 تماس حاصل نمایند./826/

دختری مبارز با 27 سال سن

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ضابطی
Iran, Islamic Republic of
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
با احترام این کتاب در تاریخ سوم تیرماه امسال با کد خبر 655871 با همین تیتر معرفی شده است خوب بود همان خبر را باز نشر می کردید البته محتوا کمی متفاوت است
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
صلوات خاصه امام رضا علیه السلام
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ‏ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ‏
1
0