۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۶۹۲۵۵
آیت الله مهدوی مطرح کرد؛

عظمت ثواب زیارت حضرت فاطمه معصومه

عظمت ثواب زیارت حضرت فاطمه معصومه
اصفهان - نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: بنابر روایات هرکسی حضرت معصومه را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود و ایشان شفیع شیعیان در روز قیامت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در سخنرانی مجازی خود به مناسبت رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه دهم ربیع الثانی سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) است، گفت: یکی از افتخارات ما ایرانی‌ها این است که یک امام معصوم امام علی ابن موسی الرضا(ع) در کشور ما دفن شده‌اند و خواهر گرامی ایشان حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در قم مدفون هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند کسی که حضرت فاطمه معصومه(س) را زیارت کند بهشت بر او واجب خواهد شد، در روایتی نیز فرمودند تمام شیعیان به شفاعت حضرت معصومه(س) به بهشت وارد خواهند شد.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه شفاعت حضرت معصومه(س) برای شیعیان به معنای عدم شفاعت شیعیان از سوی ائمه معصومین(ع) نیست، اظهار کرد: شفاعت حضرت فاطمه معصومه(س) ضمیمه شفاعت معصومین برای ما خواهد شد و در نهایت اشخاص اهل بهشت خواهند شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر برکات بسیار زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد: داستان‌های خاصی پیرامون حضرت معصومه(س) نقل می‌شود، پدر آیت الله مرعشی نجفی توسلاتی خاص داشته‌اند و التماس می‌کردند که محل دفن حضرت زهرا(س) به ایشان نشان داده شود، پس از مدتی در خوابی به او گفته می‌شود این موضوع از اسرار الهی است و باید قبر حضرت زهرا(س) مخفی باشد اما می‌توانید به قم رفته و حضرت معصومه(س) را زیارت کنید که به منزله زیارت حضرت زهرا(س) است.

وی ادامه داد: پدر آیت الله مرعشی بعد از اینکه این خواب را می‌بیند نقل مکان کرده و به قم هجرت می‌کند و ساکن این شهر می‌شوند تا مرتبط بتوانند به زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) بروند، زیارت ایشان حقیقتا ثواب بسیار بزرگی دارد و نباید از آن غافل شد.

آیت الله مهدوی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار کرد: ایشان می‌فرمایند خداوند یک حرم دارد و آن مکه است، و پیامبر خدا(ص) حرمی دارد که در مدینه است و امام علی(ع) حرمشان در شهر کوفه است و برای ما هم یک حرمی وجود دارد که در شهر قم قرار دارد و در آن دختری از فرزند من موسی بن جعفر(ع) دفن می‌شود که اسم او فاطمه است و کسی که او را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات