۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۶۶۹۲۷۶
حجت الاسلام شهامت تأکید کرد؛

مرحوم راستگو؛ پا در رکاب امام راحل و آشنا با اندیشه رهبر انقلاب

مرحوم راستگو؛ پا در رکاب امام راحل و آشنا با اندیشه رهبر انقلاب
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه محتوای کلام مرحوم راستگو مطابق با آیات و روایات بود، گفت: ایشان تفکر ولایت فقیه را با بیان زیبا برای نسل انقلاب بیان می کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهامت استاد حوزه علمیه قم عصر پنجشنبه در مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو که به صورت مجازی از سوی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، به تبیین ابعاد مختلف شخصیت آن مبلغ وارسته پرداخت و گفت: ایشان نسبت به احکام الهی دغدغه مند بود.

وی با اشاره به شأن و جایگاه تحصیل علوم دینی از دیدگاه آیات و روایات، ادامه داد: مرحوم راستگو همواره می گفت تا وقتی که خداوند به من توان داده است در راه دین تلاش می کنم و از خداوند می خواهم راحت بنده را در شب اول قبرم قرار دهد.

حجت الاسلام شهامت با بیان اینکه بهترین اسلحه در مقابل دشمنانی که به فکر و اعتقاد و خلق نسل ما حمله ور هستند، کار نرم افزاری و دینی است، به ویژگی های ممتاز مرحوم حجت الاسلام والمسلمین راستگو اشاره و ابراز کرد: یکی از آن ویژگی ها این است که ایشان بهترین رسالت را انتخاب کرد و از سن 10 سالگی تا آن زمانی که در حال سجده جان به جان آفرین تسلیم کرد در پی ترویج علم الهی بوده و پای علم دین خدا ایستاده بود.

وی با اشاره به اینکه مرحوم آقای راستگو بهترین مخاطب را در زمینه تبلیغ و ترویج دین خداوند انتخاب کرد، گفت: ایشان گل سرسبد مخاطبان را انتخاب کرد و نسل نوپا و جوان را برگزید و سعی کرد بر اساس روایت شریف «العلم فی الصغر کالنقش علی الحجر» به تبلیغ بپردازد.

حجت الاسلام شهامت نقش معلمان رده های سنی پایین در تربیت دینی فرزندان را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه متأسفانه این معلمان علیرغم اهمیت شغلشان مورد کم مهری قرار می گیرند، تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند حب نبی(ص) و اهل بیت(ع) و تلاوت قرآن را از کودکی به فرزندان خود بیاموزید، مرحوم آقای راستگو هنرمندانه به میدان آمد و به عنوان یک پدر و معلم دلسوز فعالیت می کرد؛ مخاطبان نیز او را به عنوان یک معلم، مربی، عمو و پدر قبول داشتند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مرحوم آقای راستگو معارف دین را به کودکان و نوجوانان با خوشرویی و بهترین وجه ممکن ارائه می کرد، تأکید کرد که مبلغان باید برای تبلیغ دین خداوند با روی گشاده اقدام کنند.

وی مدارا با نسل جوان، ارائه شیرین و گوارای معارف دینی، حرکت بر اساس مبنای فکری متعالی و آگاه بودن نسبت به زمان را از ویژگی های مرحوم آقای راستگو برشمرد و ابراز کرد: ایشان همواره مسائل را سؤالی مطرح می کرد تا مخاطبان درگیر مباحث شوند و همیشه سعی داشت تا معارف بلند را در سطح فکر کودکان و نوجوانان ارائه کند؛ مرحوم آقای راستگو در راه تبلیغ در صدا و سیما با موانع بساری مواجه شد، اما کوتاه نیامد و تلاش کرد تا موفق شد.

حجت الاسلام شهامت همچنین شخصیت انقلابی و جهادی مرحوم آقای راستگو را مورد توجه قرار داد و با اشاره به عشق زائد الوصف ایشان به اهل بیت(ع) بیان کرد: ایشان در کنار همه کارهای خود، یک شخصیت انقلابی و پا در رکاب امام(ره) و آشنای به اندیشه های رهبر معظم انقلاب بود؛ ایشان تفکر ولایت فقیه را با بیان زیبا برای نسل انقلاب بیان می کرد و محتوای کلامش مطابق وحی بود./841/پ202/ب1

ارسال نظرات