۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۶۶۹۳۱۷

روایت استاد خسروپناه از سطح بالای دانش و ژرف‌اندیشی فلسفی شهید فخری زاده

روایت استاد خسروپناه از سطح بالای دانش و ژرف‌اندیشی فلسفی شهید فخری زاده
شهید حاج محسن در کنار برجستگی در حوزه‌های دانش فیزیک و مهندسی هسته‌ای و مدیریت کارآمد و مجاهدانه در عرصه‌ اجرایی، از سطح بالای دانش و ژرف‌اندیشی فلسفی برخوردار بود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه استاد حوزه و دانشگاه در پیامی نسبت به ترور شهید فخری زاده واکنش نشان داد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

آسمانی شدن برادرم و دوست عزیزم دانشمند مجاهد فی سبیل الله شهید حاج محسن فخری زاده را به مقام معظم رهبری و خانواده محترمشان و دوستان و همکاران و شاگردانش و مردم شهید پرور ایران تسلیت عرض می کنم.

حاج محسن انسانی فکور، عالم، خلیق، صبور، متین، متواضع، پارسا و دارای منش عرفانی بود که عمر شریفش را در جبهه های جنگ و فعالیتهای علمی و هسته ای و موشکی و تولید کیت کرونا و واکسن و نوآوری های دیگر و نیز جهاد با نفس گذراند.

وی معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و استاد فیزیک هسته ای دانشگاه امام حسین علیه السلام و جزو پنج ایرانی لیست پانصد نفره قدرتمندترین افراد جهان در نشریه فارن پالیسی و دانشمند ارشد وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح بود که امروز ملکوتی شد.

شهید فخری زاده که با نام آقای محسنی معروف بود، پدر برنامه هسته ای ایران در رسانه های غربی شناخته می شد.

موساد بارها پس از شناسایی وی از طریق سازمان های بین المللی، نقشه ترور او را کشیده و ناکام مانده بود و با دستیابی به امور هسته ای ایران، موقعیت فکری و مدیریتی حاج محسن برای صهیونیست‌ها آشکارتر شد و در نهایت امروز او را به شهادت رساندند.

این مسکین، سالها توفیق همنشینی با این شهید بزرگوار را داشت و مباحثه هایی درباره فلسفه فیزیک در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع برگزار گردید. وی با تبیین مباحث فلسفه فیزیک از دیدگاه متفکران غربی و اسلامی و وجوه اشتراک و افتراق ماده فلسفی و ماده فیزیکی روشنگری می کرد.

حاج محسن عزیز دانشمند نظریه پرداز و معتقد بود: فیزیک معاصر در حد مرزی علم حرکت می کند و آزمایش نشان می دهد که گاهی ذره با اثرش هست و گاهی ذره نیست ولی اثرش هست و لذا باید از فیزیک ذرات و ارتباط ذره با ذره به فیزیک امواج شیفت داد. ذرات می توانند از طریق امواج تبادل اطلاعات کنند.

شهید حاج محسن در کنار برجستگی انکارناپذیر در حوزه‌های دانش فیزیک و مهندسی هسته‌ای و فناوری‌های دفاعی و مدیریت کارآمد و مجاهدانه در عرصه‌ی اجرایی، از سطح بالای دانش و ژرف‌اندیشی فلسفی برخوردار بودند و به حکمت متعالیه هم از ابعاد عقلانی و هم از ابعاد عرفانی عشق و ایمان داشتند.

شهادت این جهادگر عرصه علم و فناوری برای ما ضایعه ای جبران ناپذیر و برای خودش تعالی ملکوتی به شمار می آید.

دردمندانه میگویم چرا موساد در این سالها توانست تک تک مجاهدان علمی کشور را ترور کنند و سپس متولیان به عرض تسلیت بسنده کنند.

هنوز داغ شهادت حاج قاسم در دلمان هست که خبر شهادت حاج محسن را شنیدیم.

امیدوارم هر چه زودتر انتقام سختی در قبال شهادت این شهید بزرگوار گرفته شود.

حاج محسن شهادتت مبارک و رضوان و‌ جنت الهی و ضیافت علوی نصیبتان باد. طوبی له و حسن مآب حاج محسن عزیزم سلام جاماندگان شهادت را به حاج قاسم برسان.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

عبدالحسین خسروپناه
حوزه علمیه قم
هفتم آذر ۱۳۹۹

/841/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
بکش ما را که با خون زنده است این باغ بارآور
خوشا در خون طپیدن، الأمان از مرگ در بستر
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
اخه ادم به این مهمی نباید ماشینش ضد گلوله باشه؟
2
0
یا علی یا عظیم
Iran, Islamic Republic of
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
باسمه تعالی
لعنت خدا بر اسرائیل
والسلام
2
0
نالان
United States
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
علی برکت الله !
وقتی تمام اطلاعات دانشمندان و مسیرهای دور زدن تحریم و ... رو تو برجام پرینت رنگی میگیرن و تحویل غرب میدن
اینم نتیجشه
1
1
ناشناس
United States
۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
آخه چه طور تونستن در خاکِ ما این کار رو بکنن؟
باید اول از همه, نفوذی ها رو پیدا کرد و به سزای اعمالشون رسوند.
2
0