۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۶۹۳۹۹
استاد درس خارج حوزه علمیه قم خواستار شد؛

لزوم برگزاری دادگاه بین المللی با هدف پیگیری ترور دانشمندان علمی کشور

لزوم برگزاری دادگاه بین المللی با هدف پیگیری ترور دانشمندان علمی کشور
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی بر لزوم حراست بیشتر از شخصیت‌های علمی تأکید کرد و خواستار برگزاری دادگاه بین‌المللی درجهت پیگیری ترور دانشمندان و سرداران نظامی کشور شد.

حجت الاسلام والمسلیمن رفعتی نائینی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ضمن تبریک و تسلیت شهادت محسن فخری زاده گفت: تبریک از این جهت که هنوز راه و مسیر شهادت بسته نشده است، و تسلیت بدین جهت که دانشمند برجسته علم هسته ای کشور را از دست دادیم.

حجت الاسلام والمسلیمن رفعتی با بیان اینکه ابعاد شخصیتی و علمی شهید فخری زاده میان مردم ایران پنهان مانده است، گفت: متأسفانه غربیان و دشمنان از شخصیت ها و دستاوردهای علمی دانشمندان هسته ای ما بیشتر اطلاع دارند، به همین دلیل به حذف فیزیکی و ترور این افراد می پردازند.

وی به تبیین شخصیت علمی شهید فخری زاده پرداخت و گفت: به همت و تلاش این دانشمند برجسته، کشور به ساخت کیت تشخیص سریع کرونا دست یافته بود؛ ایشان همچنین در پروژه تولید واکسن ویروس کرونا فعالیت داشت؛ اکنون این واکسن در مرحله آزمایش انسانی قرار دارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه دنیای غرب و صهیونیسم بین الملل با ترور مهندس فخری زاده دروغ بزرگ خود را اثبات کردند، افزود: اگر شهید فخری زاده زنده می ماند و به تلاش ها و پژوهش علمی خود ادامه می داد، واکسن کرونا تولید می شد و تمام جوامع بشر می ­توانستند از این دستاوردها بهره ببرند، در حالی که استکبار جهانی نمی‌خواهد این ویروس از جهان رخت بربندد و آنها قصد دارند با تولید واکسن از سوی کشورهای خودشان به تجارت و مافیای دارو بپردازد.

وی با بیان اینکه دستاوردهای علمی شهید فخری زاده در زمینه­ های مختلف کم نظیر است، گفت: وی شاگردان بزرگی را در دانش هسته­ ای تربیت کرد که باید آنها با الگوگیری از مسیر استاد خود، با تلاش بی وقفه و شبانه روزی راه وی را ادامه دهند و از دستاوردهای علمی این دانشمند برجسته کشور حراست کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه همچنین بر لزوم افزایش و تقویت حراست بیشتر از دانشمندان علمی کشور از سوی نهادهای ذیربط تاکید کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه در پایان خواستار برخورد قاطع با آمران و عاملان این جنایت بزرگ شد و گفت: قوه قضاییه و دادگاه های بین المللی در جهت پیگیری ترور و شهادت شخصیت های نظامی و دانشمندان علمی کشور همچون سردار سلیمانی و مهندس فخری زاده اقدام کنند./998/ت302/ب1

ارسال نظرات