۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۶۹۴۴۶
تفریحات وارداتی(۳)؛

دشمن بی دلیل به دنبال ترویج تفریحات خود نیست

دشمن بی دلیل به دنبال ترویج تفریحات خود نیست
حجت‌الاسلام نظری‌منفرد تدارک برنامه ویژه برای تخدیر جوانان توسط دشمنان را طبیعی دانست و گفت: تفریحاتی که دشمن برای ما درست می‌کند، از روی دلسوزی و محبت نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری‌منفرد استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در رابطه با برنامه ویژه دشمنان برای تفریحات نوجوانان و جوانان جامعه گفت: تدارک برنامه‌ای ویژه برای تفریح این نسل توسط دشمن طبیعی است و معلوم است که می‌خواهد ضربه به آینده این کشور بزند.

وی در ادامه با اشاره به محبت نداشتن و دلسوز نبودن دشمن، اظهار داشت: دشمن جمهوری اسلامی درصدد خدمت به ما نیست و جز آسیب زدن قصد دیگری ندارد؛ بنابراین باید توجه کنیم که این تفریحات و برنامه‌هایی که دشمن برای ما درست می‌کند، از روی دلسوزی و محبت نیست بلکه به قصد تخریب است.

استاد حوزه علمیه قم درست مصرف شدن انرژی زیاد نسل جوان را با اهمیت عنوان کرد و افزود: نسل جوان نسبت به دیگر سنین از انرژی بیشتری برخوردار است و باید این انرژی به صورت درستی مصرف بشود، باید فراغت جوانان را مدیریت کرده تا به صورت صحیحی پر شود. همان‌طور که می‌دانیم، جوانی مهمترین قسمت عمر انسان است و باید در تفریحات و چگونه سپری شدن آن‌ها دقت کرد.

وی به حدیث معروف امام کاظم علیه السلام اشاره کرد و تذکر داد: اسلام با تفریحات مخالف نیست و ما این را در روایتی که از امام کاظم علیه السلام نقل شده، به وضوح مشاهده می‌کنیم: «عمرتان را به چهار بخش تقسیم کنید: یک ساعت برای ارتباط با خدا، یک ساعت برای معاشرت با مردم، یک ساعت برای کسب درآمد و یک ساعت برای لذت بردن» پس باید این تفریح برای همگان به خصوص کودکان، نوجوانان و جوانان وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نظریمنفرد ضمن تبیین تفریحات توصیه شده در اسلام، به تفریحات عرصه بدن اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید تفریحات عرصه بدن مانند؛ اسب سواری، شنا و تیراندازی یا به عبارتی وزرش‌های درست و مفید که اسلام ما را به سمت این‌ها سوق می‌دهد؛ اولا به نسل جوان معرفی کنیم و ثانیاً به وفور و آسانی در اختیارشان قرار دهیم. این تفریحات، جوانان را از نظر بنیه و تمرکز قوی، ورزیده و آماده می‌کند.

وی در ادامه به تفریحات عرصه ذهن اشاره کرد و افزود: اسلام در عرصه تفریحات فکری و تقویت کننده ذهن نیز ما را به سمت کتاب خوانی، مطالعه کتب تاریخی، مسافرت و مشاهده کردن آثار گذشتگان همان‌طور که در آیات و سوره‌های مختلف با جمله «سیروا فی الارض فانظروا کیف کان...» مشاهده می‌شود، ترغیب می‌کند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
این رو باید به سازشان با غرب گفت
1
0