۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۶۹۴۷۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

ائمه جمعه و جماعت میدان‌داران عرصه تبیین کارآمدی نظام هستند

ائمه جمعه و جماعت میدان‌داران عرصه تبیین کارآمدی نظام هستند
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ائمه جمعه و جماعات و روحانیان میدان‌داران عرصه تبیین کارآمدی نظام و روشنگری و واقعیت‌نمایی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از روحانیان استان، با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی مردم، اظهار کرد: در حالی که مردم فشار اقتصادی زیادی را تحمل می‌کنند، موقعیت و شرایط برای بروز و ظهور تحریف ناکارآمدنمایی نظام از سوی دشمن فراهم شده و جبهه استکبار از این شرایط که مسبب بخش مهمی از آن خود او بوده است، سوءاستفاده می‌کند.

وی افزود: وقتی اوضاع معیشتی و اقتصادی مردم با مشکلاتی که امروز درگیر آن هستیم؛ یعنی گرانی‌های افسارگسیخته و بی‌منطق مواجه می‌شود ترفندها و ابزارهای تبلیغات منفی دشمن سریع‌تر و برنده‌تر عمل می‌کند که یکی از چالشی‌ترین این تبلیغات مسموم القای ناکارآمدی نظام اسلامی است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: هدف از این القا، کنار زدن اسلام ناب از جنبه‌های اجتماعی و عرصه مدیریت جامعه و درنهایت نابودی آن است.

وی اضافه کرد: در این راستا در یک تقسیم‌بندی بخشی از عملیات سکولاریزاسیون بر عهده تحریم‌ها و عملیات رسانه‌های خارجی است و بخشی بر عهده عوامل وابسته یا غیر وابسته ناآگاه داخلی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: این‌که دیده می‌شود موجی از گزاره‌های سکولاری از برخی افراد در رسانه‌های معلوم‌الحال داخلی و خارجی انعکاس می‌یابد، درواقع پُر کردن پازل دشمن است.

وی با بیان اینکه در این میان ائمه جمعه و جماعات و روحانیان میدان‌داران عرصه تبیین کارآمدی نظام هستند، اضافه کرد: ائمه جمعه میدان‌داران عرصه تبیین و تبصیر و روشنگری و واقعیت‌نمایی در این شرایط و موقعیت حسّاس، شاید یکی از سنگین‌ترین رسالت‌های الهی و اجتماعی خویش را بر عهده دارند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: در این شرایط ائمه جمعه و جماعات و روحانیان باید در تقابل با خط تحریف ناکارآمدنمایی، هم از دانش و بینش کافی بهره‌مند و هم از مهارت‌های لازم مدیریت‌های اجتماعی برخوردار باشند.

وی خطاب به روحانیان گفت: نباید در تحلیل و ارزیابی کارآمدی در ورطه تقلیل‌گرایی بیفتیم، بر این اساس باید از فروکاست مسائل انقلاب اسلامی به مسائل اقتصادی و تقلیل مسائل اقتصادی به برخی مشکلات بالفعل در نحوه اداره کشور از سوی قوه مجریه، اجتناب کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: بین وجود کارآمدی و احساس شدن کارآمدی تفاوت وجود دارد و لزوماً این‌گونه نیست که اگر کارآمدی در یک مجموعه وجود داشت، حتماً آن کارآمدی، توسط افراد مجموعه احساس شود.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به عمده‌ترین عوامل احساس کاذب ناکارآمدی نظام، اظهار کرد: اقدامات و تبلیغات منفی دشمن، غرب‌زده‌ها و سازش کاران، ارائه نشدن اطلاعات مناسب در قالب‌های هنری و تأثیرگذار به مردم، عدم تحقیق لازم درباره کارآمدی از سوی مردم، تسری دادن ناکارآمدی برخی از بخش‌ها به کل نظام، مقایسه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی با وضعیت کنونی کشورهای پیشرفته و خطای برخی رسانه‌ها و صاحبان منابر سیاسی در نقل نامتناسب اخبار منفی ازجمله این عوامل است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات