۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۶۹۵۵۴
میراث مادری(۱۲)؛

بیان تاریخ، وسیله رفع بد‌حجابی

بیان تاریخ، وسیله رفع بد‌حجابی
خانم اکبری گفت: بی‌حجابی اجباری امروزه را می‌توان از طریق بیان تاریخ حل کرد؛ اگر تاریخ را به درستی بیان کنیم، دختران در می‌یابند که زن به وسیله حجاب قدرتمند شد.

خانم آزاده اکبری، پژوهشگر حوزه زن و حجاب در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا به بیان راهکارهایی برای ترویج حجاب پرداخت و گفت: بی‌حجابی اجباری که امروز از طرف دشمن ارائه می‌شود را می‌توان از طریق بیان تاریخ حل کرد؛ اگر سیر تاریخی که زن طی کرده را به درستی بیان کنیم، دختران در می‌یابند که زن به وسیله حجاب قدرتمند شد.

وی با بیان این نکته که صرفا با خوف از آخرت و عقاب نباید به توجیه دختران رفت اظهار داشت: نوجوان دنبال منطق و استدلال است؛ باید از دریچه عقل سخن گفت تا او به نتیجه عینی دست یابد و هم خواسته‌های امروزش جواب داده شود و هم برای آینده مسیر خود را پیدا کند.

عضو شبکه سخنرانان عمار خاطرنشان کرد: باید برای دختران روشن کنیم که اگر با جریان فعلی رودخانه حرکتی کنی، مقایسه می‌شوی، استفاده می‌شوی و تمام خواهی شد در نتیجه حذف می‌شوی؛ اگر عزت نفس و اعتماد به نفس آنها را افزایش دهیم، هنجارها را می‌پذیرند.

وی به بیان نظر دختران نوجوان درباره حجاب پرداخت و تصریح کرد: آنها می‌گویند حجاب نیازها و لذت‌های دوران نوجوانی را منع می‌کند؛ مانع دیده شدن، مطرح شدن، تحسین شدن، مانع خیلی از بلند پروازی‌ها و آرزوها و حتی مانع ازدواجش می‌داند که درن نتیجه بافضای هیجانی دوران نوجوانی متضاد است.

اکبری همچنین ادامه داد: در این زمان بحث زیبایی‌های ظاهری و بدنی در جامعه ارزش شده، ذائقه مردان تغییر کرده و دختر می‌خواهد به چشم بیاید و معتقد است حجاب جلوی این را می‌گیرد؛ از دید یک دختر نوجوان، حجاب مانع اصلی لذت، جذابیت، تفریح و نشاط برشمرده می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: اگر ما از این زاویه با دختران حرف بزنیم که اتفاقا حجاب می‌خواهد حال تو را خوب کند، نشاط و امنیت را برای تو به ارمغان بیاورد و...، پذیرش در فرد دیده می‌شود؛ باید برای دختر حل شود که حجاب، باعث سربلندی، عظمت و محبوبیتش می‌شود.

ارسال نظرات