۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۶۹۵۶۲
همزمان با آغاز فصل سرما و با دستور تولیت آستان قدس رضوی انجام شد؛

توزیع ۷۵۰۰ لباس زمستانه میان دانش آموزان نیازمند سرخس

توزیع ۷۵۰۰ لباس زمستانه میان دانش آموزان نیازمند سرخس
خراسان رضوی - همزمان با آغاز فصل سرما طرح توزیع لباس زمستانه میان ۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر کم برخوردار شهرستان سرخس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، هادی غلامی، مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی اظهار کرد: با دستور تولیت آستان قدس رضوی و با توجه به آغاز فصل سرما 7 هزار و 500 لباس زمستانه میان دانش آموزان کم برخوردار شهرستان سرخس در قالب طرح معین الضعفا(ع) توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه این البسه زمستانه در 5 سایز پسرانه و دخترانه برای رده سنی 9 تا 14 سال تهیه شده است، افزود: در قالب این طرح 32 گروه از خادمان و خادمیاران رضوی اقدام به توزیع 7 هزار و 500 لباس زمستانه میان دانش آموزان پسر و دختر کم برخوردار شهرستان سرخس و 72 روستای تابعه آن کردند.

وی با بیان اینکه این طرح با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: در این طرح شناسایی دانش آموزان بی‌بضاعت عموماً با همکاری کانون‎های خدمت رضوی، اداره کل آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان صورت پذیرفته است.

غلامی با اشاره به موقوفات آستان قدس رضوی در شهرستان سرخس، گفت: این طرح در راستای رویکرد تولیت آستان قدس رضوی نسبت به بهره مندی محرومان مناطق موقوفه دار از عواید وقف صورت می‌گیرد و انشالله در سایر مناطق موقوفه دار آستان قدس نیز اجرایی خواهد شد.

غلامی با بیان اینکه حمایت مادی و معنوی امروز ما از دانش آموزان کم برخوردار می‌تواند موجب کاهش فقر و معضلات اجتماعی در آینده شود، تصریح کرد: اقدامات محرومیت زدایی مدیریت امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی تحت قالب طرح معین الضعفا اجرایی می‌شود و شامل سه عرصه امور عمرانی و توانمندسازی، بهداشت و درمان و فرهنگی و مذهبی است.

مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی در پایان از تمام مردم نیک اندیش و خیر ایران اسلامی برای همکاری و همراهی در طرح‌های محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی دعوت و ابراز کرد: سامانه وقف و نذر رضوی به نشانی nazr.razavi.ir و کد دستوری #8* درگاه‌هایی هستند که تمام افراد می‌توانند با ورود به آن ها نیات خیرخواهانه خود را در امر یاری رساندن به نیازمندان ادا کنند.

حجت الاسلام بختیاری، امام جمعه سرخس نیز در حاشیه این برنامه گفت: موقوفات بسیاری به برکت وجود مقدس حضرت رضا(ع) در شهرستان سرخس وجود دارد که این امر نشان از ارادت ویژه مردمان این شهر به آستان مقدس رضوی در طول تاریخ دارد.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری افزود: امروز با دستور تولیت آستان قدس رضوی و در آستانه فصل سرما 7500 کاپشن به کودکان نیازمند این شهرستان اهدا شد که جای تقدیر و تشکر دارد./864/

جواد رستمی
ارسال نظرات