۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۶۶۹۵۶۴
میراث مادری(۱۳)؛

عفت باید در ذهن مادران آینده نهادینه شود

عفت باید در ذهن مادران آینده نهادینه شود
خانم طباطبایی گفت: اگر از سن کم شروع به تربیت دختران کردیم و حجاب را به عنوان یک باور آموزش دادیم، دختران با علاقه محجبه می‌شوند و مفهوم عفت در ذهن مادران آینده می‌ماند.

خانم سیده معصومه طباطبایی، رئیس اداره راهبری حوزه علمیه خواهران در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با توجه به کم کاری مسئولین در حوزه آموزش حجاب و عفاف گفت: ما باید از سن کم شروع به تربیت دختران کنیم تا حجاب را به عنوان یک باور بپذیرند نه به عنوان یک اجبار؛ در ادامه راه باید گفتمان سازی کرد، جلسات آزاد اندیشی و رفع شبهه برای آنان برگزار کرد تا مفهوم عفت در ذهن مادران آینده جاگیر شود.

وی با توجه به شیوع بیش از حد فضای مجازی در بین کودکان تأکید کرد: باید فضای مجازی را جدی گرفت؛ اکنون دختربچه‌ها هم در فضای مجازی حضور دارند و تازه با وضعیت کرونا و خانه نشینی، این قضیه تشدید هم شده است و در نتیجه بهترین ابزار تأثیرگذاری ما استفاده بهینه از این فضا برای تبلیغ حجاب است.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان حدیث «كُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِالْخَيْرِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ» افزود: باید با عمل خود مردم را امر به معروف کنیم؛ یعنی ساختار حوزه خواهران باید به شکلی باشد که با چشم یک الگو در جامعه اطراف خود، در بین خانواده، فامیل، همسایه و... به آنها نگاه شود.

وی تصریح کرد: امروز سخنرانی به سبک قدیم جوابگو نیست و باید با ابزارهای نوین و با زبان هنر به جنگ بی‌حجابی برویم؛ باید با سلیقه جوان پسند به سراغ تولیدی‌های حجاب برویم و تولیداتی متناسب با ذائقه آنها داشته باشیم.

طباطبایی عفاف را مقدم بر حجاب دانست و خاطرنشان کرد:  عفاف باید نهادینه شود؛ من در وهله اول دانشجویانی که می‌گویند می‌خواهیم چادری شویم را نهی می‌کنم و به آنها می‌گویم تا زمانی که این را به عنوان باور در عمق وجودتان نپذیرفته‌اید، چادر به سر نکنید زیرا هر داغ شدنی سردی را به همراه دارد.

وی در همین راستا ادامه داد: ما باید باور به توحید و خدامحوری را در کودکان قوی کنیم تا خودشان با علاقه در سن 9 سالگی به سمت حجاب بروند نه اینکه در مدارس با اجبار چادر به سر دختران کنیم؛ این کار باعث باحجابی نمی‌شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
زینب
Iran, Islamic Republic of
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
سلام خیلی ها میگن بچه رو باید آزاد گذاشت خودش حجاب رو انتخاب کنه و این نظر غرب زده هاست ی مثال ساده بگم اگه یه چوپان بره رو ول کنه که راه خونه رو بلد نیست چی میشه معلومه گم میشه و شکار گرگ میشه ما پدر مادر ها همه مسئولین یه بچه اگه بدونه عاشورا برا چی بود هیچوقت حاظر نمی شه بی حجاب بشه من از کودکی از حضرت زینب یاد گرفتم که باید چادرم از سرم نیافته بچه هامون رو حسینی بار بیاریم
0
0