۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۶۶۹۶۰۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:

رویش های علمی کشور مرهون خون پاک شهدا است

رویش های علمی کشور مرهون خون پاک شهدا است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی گفت: به برکت خون پاک شهدا در طول چهار دهه اخیر شاهد رویش های بسیاری در عرصه علمی کشور بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الااسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار رییس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با محکوم کردن ترور دانشمند شهید دکتر فخری زاده، این گونه اعمال جنایت کارانه را نشان دهنده ترس دشمن از اقتدار علمی ایران اسلامی دانست.

وی با بیان این که از دست دادن چنین دانشمندان بزرگی در بعد علمی، پژوهشی و فناوری خسارت سنگینی برای کشور است، افزود: دشمن تلاش می کند با ترور دانشمندان و نخبگان علمی کشور، مسیر رشد و توسعه علمی کشور را با مشکل مواجه کند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که وجود شخصیت هایی همچون دکتر فخری زاده برای رشد و توسعه علمی کشور بسیار اثرگذار است، تصریح کرد: اقتدار علمی امروز کشور نتیجه تلاش ها و مجاهدت های نخبگان و دانشمندان علمی است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز شخصیت های برجسته بسیاری از سوی دشمنان به شهادت رسیدند، افزود: به برکت خون پاک شهدا در طول چهار دهه اخیر شاهد رویش های بسیاری در عرصه علمی کشور بودیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که حرکت عظیم نظام اسلامی در رشد و شکوفایی علمی کشور با ترور دانشمندان و نخبگان کشور کند نخواهد شد، تصریح کرد: به طور حتم راه و مسیر شهید فخری زاده با قدرت و جدیت بیشتری ادامه خواهد یافت.

امام جمعه ساری با بیان این که ایران اسلامی توانایی زایش و رویش جوانان متفکر پیشران و انقلابی بسیاری را دارد، خاطرنشان کرد: امروز جوانان مؤمن، نخبه و انقلابی کشورمان با قدرت در رسیدن به شکوفایی علمی ایران اسلامی تلاش می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که ارزش ها و آرمان های انقلاب، دفاع مقدس و همچنین دفاع از حرم باید در فکر و دل جوانان نخبه کشورمان نهادینه شود، افزود: به طور حتم اگر سیر علمی و عملی شهدا را در نسل جوان جامعه نهادینه کنیم به طور حتم شاهد رشد و تعالی ایران اسلامی خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر توجه به مسائل فرهنگی و دینی در کنار مباحث علمی و آموزشی گفت: اگر کسی فکر کند مسؤولیتش تنها علمی و آموزشی است و هیچ رسالت فرهنگی و تربیتی ندارد خیانت کرده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که مراکز علمی و دانشگاهی نقش برجسته ای در رشد و توسعه علمی کشور بر عهده دارند، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت توسعه علمی کشور در ابعاد مختلف بهره گرفته شود چون توجه به این موضوع مهم، کشور را در عرصه بین المللی مقتدرتر خواهد کرد.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در تقویت جایگاه علمی کشور گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی باید عدالت آموزشی با وسواس رعایت شود و هر کس به اندازه زحمتی که می‌کشد و میزان حضورش در دانشگاه نمره و مدرک بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت توجه به دو مقوله مهم آموزش و پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد و افزود: اگر این دو بعد مهم بیش از پیش مورد توجه جدی قرار گیرد دانشگاه آزاد اسلامی وجهه علمی خود را باز خواهد یافت و دانشجو از تحصیل در این دانشگاه احساس افتخار می کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که باید مسأله اخلاق و معنویت در کنار مباحث علمی و آموزشی در دانشگاه آزاد مورد توجه قرار گیرد، گفت: اخلاق، معنویات و ارزش‌های اسلامی باید در فضای دانشگاه رعایت شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که دانشگاه آزاد اسلامی از حوزه های پزشکی و مراکز دانش بنیان علمی مناسبی خوبی برخوردار است، افزود: به همین دلیل باید دستاوردهای خود را در زمینه شناخت این ویروس و دستیابی به دارو به صورت مستند ارائه کنند./950/

ارسال نظرات