۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۶۶۹۶۱۲

دلنوشته های مخاطبان خبرگزاری رسا درباره «شهید فخری زاده»

دلنوشته های مخاطبان خبرگزاری رسا درباره «شهید فخری زاده»
کاربران و مخاطبان گرامی خبرگزاری رسا دلنوشته های خود را در پاسخ به فراخوان «دلنوشته درباره شهید فخری زاده» برای این خبرگزاری ارسال کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، عصر روز جمعه بود که خبر ترور شهید فخری زاده دانشمند هسته ای کشورمان در فضای مجازی به خبر یک همه کانال ها و سایت ها تبدیل شد و بهت و حیرتی جهانی را در پی داشت.

این دانشمند بزرگ بنابر نظر کارشناسان مجاهدت های علمی بسیار بزرگی در زمینه علوم هسته ای، علوم زیستی و دانش پزشکی داشت و گام های بلندی در عرصه کشف واکسن کرونا برداشته بود.

این مجاهدت های علمی توأم با اخلاص و معنویت تا جایی اوج گرفته بود که برخی از کارشناسان برجسته و اساتید مطرح حوزه و دانشگاه او را مدیر تولید علم در کشور می دانستند.

در پی این ترور ناجوانمردانه رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، علما و مسؤولان کشوری و لشکری و فعالان سیاسی در نخستین ساعات انتشار این خبر جانسوز پیام هایی صادر کردند و خواستار مجازات عاملان و آمران این ترور بزدلانه شدند و بر لزوم ادامه یافتن مسیر مجاهدت های علمی این شهید والامقام تأکید کردند.

 

گزارش/دلنوشته های مخاطبان خبرگزاری رسا درباره

خبرگزاری رسا نیز برای تبیین ابعاد مختلف شخصیت این دانشمند بزرگ از دیدگاه کاربران، فراخوان «دلنوشته درباره شهید فخری زاده» را منتشر کرد.

هر کدام از مخاطبان و کاربران دلونشته ای در مورد شهید فخری زاده در بخش نظرات کاربران بارگذاری کرده اند که در زیر آنها را مرور می کنیم.

یکی از کاربران محترم خبرگزاری رسا بغض و کینه خود نسبت به استکبارجهانی و اقدامات تروریستی را با جمله پر مفهوم «مرگ بر سازشکار» نشان داد.

یکی دیگر از کاربران نیز همچون علما و بزرگان و دلسوزان کشور بر ضرورت ادامه یافتن راه شهید فخری زاده تأکید داشت و نوشت: «راه شهیدان این مردان بی ادعا را ادامه خواهیم داد؛ درود بر خانواده شهدا و بر مادران و همسرانی که چنین مردانی را همراهی کرده اند».

از دیگر کاربران ما شخصی است که به صورت ناشناس نظر خود را بارگذاری کرده بود؛ او دولت را مقصر اینگونه اتفاقات می داند و می نویسد «فقط می توان گفت دولت بی عرضه».

انتقام و مجازات عاملان و آمران این اقدام تروریستی خواسته یکی دیگر از کاربران بود؛ این کاربر عزیز خطاب به خانواده معظم این شهید والامقام نوشته است: «سلام ضمن عرض تبریک و تسلیت خدمت خانواده محترم این شهید گرانقدر ما را در غم خود شریک بدانید امیدواریم به زودی پاسخ دندان شکنی به این جنایت داده شود و دل شما او ملت ایران آرام گیرد».

یک کاربر دیگر نیز نوشته است:

«آنچه که در عراق و سوریه اتفاق افتاد جنایت علیه بشریت است و درست در زمانی که باراک اوباما رئیس جمهور امریکا و جو بایدن معاونش و هیلری کلینتون وزیر امور خارجه بود که این جنایتکاران وهابی صهیونیستی بیک باره با تمام تجهیزات ممکن سوار بر پیک اپ های نو تویوتای ژاپنی که با پول های شیخ های تروریست پرور خلیج فارس به رهبری عربستان و قطر و امارات وارد سوریه و عراق شدند استکبارات عربستان قصد نابودی شیعه ها را داشت که در فیلمی که داعشی ها منتشر کردند جلوی ماشین های باربری بین عراق و سوریه را میگرفتند و اگر راننده انها شیعه و یا علوی بود به گلوله می بستند و با کمال تأسف کسانی که مرتکب این جنایت شدند هنوز هم در رأس حکومتند امدن بیکباره دونالد ترامپ به روی کار اروپایی ها بیکباره دچار مشکل در این زمینه شدند که ترامپ در مبارزه انتخاباتی هری کلینتون و دولت اوباما را به ایجاد داعش متهم کرد و متأسفانه باید گفت از اینکه دولت های اروپایی مطمئن شدند که بایدن در انتخابات پیروز است همان سیاست جنگ طلبی و دخالت در امور سوریه و عراق را در پیش گرفته اند و ایران هراسی را شروع کرده اند و روزنامه المانی بعد از ترور ناجوانمردانه و داعشی گونه دانشمند شهید فخرزاده در تیر صفحه اول خود نوشت دانشمند ملا از سر راه برداشته شد ! تعجب من بعنوان یک ایرانی در این است که چگونه در کشورمان عده ای هنوز هم قصد مذاکره و تفاوق با این تروریست های کراواتی را دارند و فراموش نشود که پشت یر این ترور ها و کشت و کشتار ها چه در ایران و چه در سوریه و عراق کشور های غربی قرار دارند که کشتار دانشجوی عراقی که دسته دسته بدون هیچ جرمی و گناهی تیر باران شدند همین اروپایی ها و امریکا قرار دارند که همواره دم از حکومت از خلافت عراق و شام میزدند و هیچ خبری راکه موجب بد نامی این ادمکشان شود پخش نمی کردند و مدام از دیکتاتور اسد باید برود دم میزدند و داعشی ها را که دست پرورده خودشان بودند معترضان به پایمال شدن حقوقشان توسط دیکتاتور اسد معرفی میکردند».

 

گزارش/دلنوشته های مخاطبان خبرگزاری رسا درباره

حسین امیری یکی از کاربرانی است که نظر خود را برای ما ارسال کرده است؛ او شهید فخری زاده را شخصیتی فداکار و ایثارگر دانسته و گفته است «شهیدی که برای خودش نبود».

یکی دیگر از کاربران نیز با اشاره به اینکه قطعا و یقینا صهیونیست ها با این ترور کور در این مقطع زمانی، مرتکب اشتباه بسیار فاحش راهبردی شدند، نوشت: «صرفه تظر از دلایل و عوامل دیگر، میخواهم عرض کنم که اگر در شرایط فعلی، تصمیم سازان جهان اسلام، شامل مراجع و مفتی های جهان اسلام از برادران تشیع و تسنن اگر در این شرایط از جنگ افزار موثر جهان اسلام که همانا فتوی دزست و به حق است که طی این چند سال متاشفانه توسط وهابیون خود فروخته علیه فرق مختلف مسلمین استفاده شد تا مسلمین خون یکدیگر را بریزند و صهیونیست های جنایتکار که طراح داعش و سلفی و تکفیری و امثلهم بودند در آرامش باشند، از این جنگ افزار درست و به موقع استفاده کنند و مثلا اعم آنها فتوی دهند که قتل یک صهیونیست بالغ در هر جای دنیا و با هر وسیله ای ، عبادت است و اگر این کار در خاک غصب شده فلسطین و در مورد یک مقام جنایت کار صهیونیست انجام شود، اجر و پاداشش نزد خداوند بیشتر است،که این می تواند بر اساس آیات نازل شده خداوند در مصحف شریف باشد که فرمود " هر کجا آنان را یافتید، بکشید تا زیشه فتنه خشک شود" آنوقت میخواهم بدانم این صهیونیست های جنلیتکار و ضد بشری سوراخ موش را چند می خرند؟

این یکی از راهکارهای بسیار موثر است که میتواند اتخاذ شود و دولت های خود فروخته در کشورهای اسلامی نمیتوانند جلوی آن را بگیرند. و انتقامی است در خور و به حق».

حسینیان، دیگر کاربر محترمی است که شهید فخری زاده را «فخر ایران و انقلاب» دانسته است.

یکی از کاربران دیگر ما نوشته است «من هم به عنوان یک ایرانی که غرورم جریجه دار شده است به خانواده محترم و ملت عزیز ایران اسلامی تسلیت عرض می کنم.

تحلیل من اینست که اینکار قطعا توسط عوامل عربستان سعودی یا امارات متحده عربی انجام شده است(دلیلشم آن است که نیروهای اسرائیلی مستقیما عملیات انتحاری این چنینی را انجام نمی دهند)

البته پشت پرده، نقشه اینکار توسط آمریکا و اسرائیل کشیده شده است.

وقتی امارات اجازه داده اسرائیل وارد مرزهایش شود قطعا بدون دلیل نیست.اسرائیل می تواند با اینکار نیروهایش را از طریق مرزآبی به ایران برساند و خرابکاریهای زیادی انجام دهد.

البته واقعا دنبال خیانتگرهای داخلی هم باید گشت.

واقعا نمی دانم چرا بعد از ترور سردار سلیمانی خائنینی که تردد ایشان رو لو داده بودند به مردم معرفی نشدند که مرحمی بر دلهای داغ دیده ما باشد.

من اشکالات اساسی به عملکرد مسئولین دارم ولی واقعا واقعا از ته دل اسلام و ایران را دوست دارم و میخواهم جانم را فدایش کنم و برایم دردآور است که کشورهای خرده پایی مثل امارات و عربستان که فقط بلدند اسلحه انبار کنند و سرباز از کشورهای دیگر اجیر کنند برای ایران عزیز اینگونه عرض اندام کنند.

اسلام گفته هروقت جنگی بین برادران مسلمان روی داد برادر سومی باید بین آنها آشتی ایجاد کند.

ولی واقعا اینها برادران مسمان ما هستند؟

این را به آقای ظریف می گویم که همیشه در سخنانش می گوید ما دست دوستی به سوی این کشورها دراز می کنیم

مگر میشود اینجور کارهای اینهارا فراموش کرد.

اینکار یک نوع دهن کجی به ملت ایران است.

جواب اینهارا باید در یمن داد(مخفیانه و بی سرو صدا).

موفق باشید».

یک کاربر محترم این دانشمند بزرگ هسته ای را «سرباز ولایت، خادم ملت» توصیف کرده و تأکید کرده است که حیف که دشمنان بهتر از ما او را شناختند و جامعه را از وجودش محروم کردند.

«منتقم» نیز از کاربرانی است که دل نوشته خود را برای ما ارسال کرده است؛ این کاربر محترم نوشت: «بسم رب الشهدا والصدیقین

آمریکا و اسرائیل یه بار دیگه نشون دادن که با عظمت و پیشرفت ایران اسلامی و مقتدر سخت مخالفن

چقدر باید از این بزرگان رو از دست بدیم تا مسؤولین از خواب غفلت بیدار شن!!».

از دیگر کاربرانی که نظر خود را به صورت ناشناس ارسال کرده، فردی است که تحلیل خود را به صورت سؤال و جوابی نگاشته است؛ او می گوید «سوال؟ اگر این دو خبیث یعنی آمریکا و اسرائیل غلط اضافی نکردند پس چرا آماده باش شدند؟ دوما اگر این ترور از خودشان بود سراسر دنیا را به هم نمی ریختند؟ سوم دین و عقل چه می گوید؟ در آخرجواب سنگ انداز کلوخ است. یکی بزنید ۱۰نه بلکه ۱۰۰ تا می خورید.انتقام فوری یادتان نرود. چون دنیا به ما حق می دهد.دیر شود از حافظه ما نه بلکه دیگران می رود.به دولت اصلاحات تکیه نکنید».

 

گزارش/دلنوشته های مخاطبان خبرگزاری رسا درباره

«در انتظار فرج» یکی از کاربران محترمی است که می نویسد «به نام خدا

با تشکر از خبرگزاری رسا برای این اقدام پسندیده

ترور مظلومانه شهید فخری زاده به ما این درس رو میده که مسیر درستی رو برای خودمون انتخاب کردیم؛ چون دشمن براش گرون تموم شده و میاد دست به این کارای سخیف می زنه...

همونطور که حضرت آقا فرمودن باید از عاملان و آمران این قضیه انتقام گرفته بشه...».

یکی دیگر از کاربران نوشته است «بدون تردید این راه طوفانی که امتداد خط علوی و عاشوراست توفنده تر از قبل تداوم خواهد یافت و رژیم صهیونیستی و آمریکا را با خود خواهد برد انشاءا...».

یکی از دلنوشته های بسیار جذاب و خواندنی مسأله انتقام و مجازات عاملان و آمران این ترور ناجوانمردانه را اینگونه توصیف می کند: «جاده ها باز است و راه رستگاری بازتر

«اکنون موعد انتقام سخت است، درنگ نکنید!»

موشک های ایران آماده است که بر سر بدخواهان

دانشمندان ما فرود آید.کسی حق ندارد دانشمندان ما ترور کند چه دانشمند هسته ای باشد چه دانشمند فیزیک و غیره.....

مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا.اینها خیال می کنند ایران مال آنهاست، زهی خیال باطل».

کاربری دیگر نیز نوشته است: «ترور نتانیاهو و ترامپ هم قطعا و بدون شک طرح بلند مدت تهران خواهد بود. جون بگیرید جون میگیریم، کاری نداشته باشید کاری نداریم. ولی به زودی انتقام ترور سردارمون و دانشمندامون رو میگیریم، اونچه گله داره عوض نداره آقای استکبار».

یکی دیگر از کاربران نیز به عاقبت سکوت در برابر این ترور ناجوانمردانه اشاره می کند و می گوید: «صبر و تعلل در پاسخ به ترور سردار شهید سلیمانی باعث فاجعه‌های امروز است. اگر پاسخی درخور دریافت نشود خدا می‌داند چه خواهد شد».

یک کاربر دیگر هم با تقدیم یک بیت شعر به روح شهید فخری زاده از روحیه بسیجی خود می گوید:

«ماطایفه ای پراراده ایم

مامثل کوه پشت علی ایستاده ایم ..

ماجوانان بسیجی انتقام خواهیم گرفت تاپای جان».

یکی دیگر نیز از ارادت خود به این شهید والامقام می گوید: «یقینا شهادت مزد سالها مجاهدت این شهید گرانقدر در عرصه های مختلف دفاع مقدس و عرصه علم و فناوری برای دفاع از ملت بوده است و شهد شهادت که نشانه عاقبت بخیری این عزیز هست گوارایش باد اما یک نکته اینکه فقط نباید تروریستها که عوامل میدانی و مزدور برای انجام این عمل ناجوانمردانه مجازات شوند بلکه آمرین و طراحان این جنایت که سران صهیونیست و حکام عربستان سعودی و امریکا هستند باید مجازات شوند».

نگاه جالب و ابتکاری یکی دیگر از کاربران ما درخور توجه است؛ او نوشت: «توجه همگان به گفتارسرشاراز صلابت ،همراه با حکمت و صبر همسر بزرگوار شهید محسن فخری زاده جلب شود که: من به رهبر انقلاب که عزیزترین فرد من در این دنیاست، تسلیت و تبریک عرض می‌کنم زیرا این فرزند ایران اسلامی، بسیار عاشقانه به رهبرمان عشق می‌ورزید سربازی که رهبری پرورش دادند به همه درس هایش عمل کرد و خون خود را پای این کار گذاشت

درس و آمیزه ای برایمان باشد ... انشاالله».

برخی کاربران هم با دیدگاه تاریخی به این ماجرای دردناک نگاه کرده اند؛ این کابر می گوید: «وقتی به تاریخ اسلام نگاهی گذرا می‌اندازیم متوجه می شویم که نیل به افقهای بلند جز از طریق سخت کوشی به دست نمی آید و بزرگی جز از طریق فراهم آوردن اسباب بزرگی، حاصل نمی شود حضرت علی(ع) در این باره بیان می دارند که حق جز با جدیت به دست نمی آید ودر مطلب دیگر اینچنین اشارت دارند که خداوند استخوان شکسته هیچ ملتی را راست نکرد مگر بعد از آزمایش ها و تحمل سختیها ... اما در این میان از شیطان نباید غافل شد که راه های خود را آسان جلوه می دهد برای نیل به اهداف سختر خود».

در میان همه نظرات، نظرهای تحلیلی و هشدارمأبانه برخی کاربران، انسان را به تفکر وفرو می برد؛ نمونه ای از این دلنوشته ها را در زیر مرور می کنیم:

«ترور دانشمند هسته ای ایران بدون مزاحمت انجام میشه

اگر پاسخ ایران در خور این حرکت نباشد

فضا برای تسلیم شدن ایران آماده سازی شده

بخصوص که حضور آمریکا در خلیج پر رنگ شده

خصوصا اگر خدای ناکرده سردار سلامی کرونا هم بگیرند

دیگر قطعا سازش انجام شده است!

خدا نکند دشمن بگوید ۴۰ سال مقاومت کشک».

یک کاربر خوش ذوق، خون شهدای کشورمان را سبب بارور شدن انقلاب می داند و می نویسد: «خون هایی که انقلاب و اسلام را زنده تر می کند».

هشدار این کاربر محترم نیز شایسته توجه است «می نویسم و چند جا کپی می کنم. باشد که مسؤول صاحب نظری ببیند و کاری بکند: اگر ضرب شصت جانانه نشان اسراییل جنایتکار ندهید، سریال جدید ترورهای دانشمندان هسته ای را شاهد خواهید بود. باید برای دو هفته الی یک ماه تلاویو و صهیونیست های جنایتکار را شب و روزشان را یکی کنید. جوری که سگ لرز بزنند و برای چندثانیه خواب آرام برایشان حرام شود. زمانش هم مهم است. همین الان هم دیر شده. باید بفهمند. تمام سکنه ی اسراییل باید بفهمند که چرا دارند می خورند. از ما گفتن!!!!».

کابر دیگری نیز می گوید: «خدا رو شکر سرمایه های صهیونیست ها توی امارات و نزدیکی خودمون هست. چند تا موشک برادران انصارالله لطف کنند بزنند توی برجهای امارات و دو تا موشک هم داخل شهر جدید نئوم عربستان(محل مذاکره نتانیاهو و محدبن سلمان)، کل اقتصاد صهیونیست ها میریزه به هم.برای صهیونیست ها هم پول از جان مهمتر است. برادران حزب الله در لبنان هم میتونند صهیونیست ها رو گوشمالی بدهند. البته ما باید همانند سید حسن نصرالله به صهیونیست ها حالی کنیم که ترور در مقابل ترور خواهد بود و حتما فرماندهان و مقامات ارشد صهیونیست و یا دانشمندان هسته ای اونها رو هدف قرار خواهیم داد».

یکی از مخاطبان محترم ما با بیان اینکه عده ای مطرح می کنند که نام دانشمندان هسته ای و موشکی ما در زمان این و آن به اسرائیل و آمریکا داده شده است. گیریم که این گونه بوده است خوب که چه؟!، می نویسد: «اینها یک اسمی را می دانسته اند اما آیا این ترورها با دانستن یک نام عملی می شود؟ این گونه جنایت ها نیاز به چند ماه برنامه ریزی دارد و حتما از چند روز قبل، برنامه ی این دانشمند شهید را می دانسته اند که در آن روز و آن ساعت آنجا کمین کرده بودند. این یعنی که دستگاه امنیتی ما چند ماه زمان داشته برای جلوگیری از این ترور و این که جاسوس های کثیف اسرائیل خیلی نفوذ کرده اند».

این دیدگاه تحلیلی مخاطب گرامی ما هم خواندنی است:

«یه تحلیلی تو این چند روز داره زیاد تکرار میشه که این ترور دامه و اگر پاسخ بدیم، درگیر جنگ با آمریکا میشویم.

من نمیدونم دقیقا با چه اطلاعاتی این حرف رو میزنن

شبکه های تلویزیونی نزدیک به ترامپ از جمله معروف ترین شبکه خبری یعنی فاکس نیوز، بار ها به صراحت در تحلیل ها و برنامه هاشون گفتن که آمریکا نمیتونه به ایران حمله کنه. هیچ آمادگی در ارتش آمریکا وجود نداره برایی یه جنگ جدید در خاورمیانه. ارتش آمریکا عملا ورشکسته شده و در بدترین وضعیت خودش از جنگ جهانی دوم به این ور یه سر میبره.

آمریکا افغانستان و عراق و ویتنام رو با امکانات به مراتب کمترشون و چند دستگی ها و ضعف هاشون، در بهترین شرایط نظامی خودش نتونست شکست بده و دست از پا دراز تر برگشت.

بعد میخواد به ایران حمله کنه که سال هاست خودشو برای دفاع در برابر آمریکا تجهیز و آماده کرده و خلیج فارس رو به گورستانشون تبدیل میکنه؟

رزمایش تمرینی میلینیوم چلنج 2002 رو فراموش کردید؟

هیچ کدام از مشاورین نظامی ترامپ زیر باز این پیشنهاد نخواهند رفت و هیئت حاکمه آمریکا هم منابع مالی کشور رو در اختیار یک رئیس جمهور یک دوره ای که فقط 2 ماه از ریاست جمهوریش مونده، قرار نمیده.

آمریکا به هیچ وجه در شرایطی نیست که بخواد وارد یک جنگ تمام عیار نه تنها با ایران بلکه هیچ کشور دیگه ای بشه.

شرایط کرونا هم بماند که کافیه بین سرباز ها تو ناو ها یا اردوگاه هاشون شیوع پیدا کنه و البته منابع مالی که به سمت تولید انبوه واکسن کروناشون رفته.

مطمئن باشید انتقام سخت بهترین و درست ترین سناریو برای ما هست و هر کی هم میگه آمریکا حمله میکنه حرفش بی پایه و اساسه. اگر هم جواب ندیم که پا گذاشتیم رو غرور ملیمون.

اونایی هم که میگن دلار میره بالا یا اقتصاد به هم میخوره، دیگه دلار بیشتر از این میخواد بره بالا؟ یه جوری میگن انگار الان قیمت دلار 3500 تومنه.

در ضمن فراموش نکنید که ترور دانشمندان قبلی هم در زمان بایدن-اوباما انجام شد با اطلاعاتی که تو مذاکرات سعدآباد و اون نطارت ها لو رفته بود و اسم شهید دکتر فخری زاده در قطعنامه 1747 شورای امنیت در سال 85 اومد».

 

گزارش/دلنوشته های مخاطبان خبرگزاری رسا درباره

در میان نظرات دوستان، آن نظراتی که مستند به آیات قرآن کریم می شوند درخشش دیگری دارد؛ این کاربر محترم ما نوشته است: «قرآن کریم دربارة شهیدا می فرماید: وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده اند، مرده مپندار، بلکه زنده اند که نزد پروردگارشان روزی داده می شوند. خانواده محترم شهید فخری زاده ضمن تبریک وتسلیت شهادت این عزیز باور کنید من تا دیروز که ایشان توسط یک سری ظالم وکفار وایادی استکبار جنایت کار امریکا واسرائیل (ناجوانمردانه )به شهادت رسید شاید نام مبارک این شهید را نمی دانستم ولی تا صبح به فکر این عزیز که مضلومانه در کشور خودمان به شهادت رسید خوابم نبرده اما از اخبار وتحلیها معلوم می شود بهترین هدیه را خداوند به ایشان داده چرا که باتوجه به اینکه کارهای که می خواسته انجام وظیفه شده وشاگردانی تربیت داده وراهش را ادامه می دهند واین نظام مقدس فخری زاده ها را داردوادامه دهنده راه ایشان هستند».

یکی دیگر از مخاطبان نیز ضمن عرض تبریک به همسر شهید فخری زاده بخاطر این روحیه زینب گونه اش، می گوید: «در اینجاست که سخن امام خمینی(ره) را بهتر میتوان درک کرد که فرمودند: از دامن زن مرد به معراج میرسد».

صادق عباسی عزیز از استان شهید پرور بوشهر نیز از مخاطبان محترمی است که یک شعر بسیار زیبا را برای ما ارسال کرده است:

کشتند تو را، آه، در آغوش دماوند

سخت است در آغوش پدر، کشتن فرزند

 

کشتند تو را ای دژ مستحکم ایران!

تا باز بر این خاک ستم‌دیده بتازند

 

تو روح دماوندی و زین‌روست تو را کشت

ضحاکِ کمین‌کردۀ در کوه دماوند

 

تو زادۀ فخری و یقین فخر فروشد

ایران به تو و عشق تو، بر نام تو سوگند

 

داغ تو گران است، ولی گریه از آن است:

با قاتل تو از چه نشستیم به لبخند؟

 

با قاتل تو از چه نشستیم و نکشتیم

او را که دگرباره برون‌کرده سر از بند

 

ای داغ تو یادآور داغ همه خوبان

وی خون تو آمیخته با خون خداوند

 

آه ای گل گمنام! سرانجام شهادت

عطر تو در این دشت سیه‌پوش پراکند

 

ما زنده به عشقیم، اگرچند حسودان

گویند چنینیم و چنانیم به‌ترفند

 

بگذار بمیریم و بمیریم و بمیریم

بگذار بگویند و بگویند و بگویند

 

آنگاه ببین روید از این ریشۀ خونین

صد ساقۀ سرزنده و صد شاخ برومند

::

ایران من! امروز تو را صبر روا نیست

این وازدگی تا کی و این حوصله تا چند؟

 

برخیز و ببین دخترکان تو چو یاقوت

زین خون مقدس به گلو بسته گلوبند

 

برخیز و ببین رزم‌کنان تو صفاصف

خنجر به کمر بسته و بر سر زده سربند

 

من بغض یتیمانم و هم گرز دلیران

بگذار مرا بر سر ضحاک بکوبند!

برخی از کاربران نیز مقامات ارشد نظامی کشور را مورد خطاب قرار دادند و گفته اند «آقایان ارشد نظامی کشور، اسرائیل دائما داره میزنه و در میره همه هم میدونیم، حاج قاسم رو هم امریکا زد و ما به اندازه یک صدم جسارت و آسیبی که آنها زدند پاسخ ندادیم، روز به روز دشمن داره پر رو تر میشه و میاد جلو فردا پس فردا سران دیگری از کشور یا مقاومت منطقه رو میزنه،

تحریممون کردن شدید، دور تا دورمون دارن پایگاه میسازن ...

اینکه هی میگید پاسخ میدهید و قطعا مجازات میکنیم و محکوم میکنیم کافی نیست کافی نیست، اقدام جدی و کوبنده عملی نیاز هست، والسلام».

این دلونشته یکی از کاربران محترم را با احساس لبریز از ارادت مطالعه کنیم:

«عشقی سردار

مخازن آمونیاک کفایت میکند!

میتواند ناشی از عدم رعایت صحیح انبارداری باشد...

موشک نیازی نیست، برای موشهای کثیف صهیونیست ذخایر خودشان برای نابودی خودشان کافیست».

کاربری با نام «گریان شهادت» کنایه قابل تأملی را به مسؤولان می زند و می نویسد: «با ترور خبیثانه شهید فخری زاده باید پرونده مذاکره برای همیشه بسته بشه».

کاربری دیگر نیز می نویسد: «یک عملیات برنامه ریزی شده پهپادی یه تعداد تمام شهدای هسته ای با پهپادی که تا به حال رونمایی نشده است سراسر اسرائیل را هدف قرار دهد. مسوولین ایرانی هم به صورت هماهنگ نه تایید کنند نه انکار.

با یاری امام زمان باید پوزه بندی فولادی بر دهان این مستکبرین قرار داد».

«عبدالله» نام یکی از مخاطبانی بود که برای ما نوشته است: «دیشب در شبکه افق، دانشمند هسته‌ای ما (فریدون عباسی) که الان نماینده مجلس هست، گفت: «به من گفتند که نگو او (شهید فخرزاده) دانشمند هسته‌ای بوده

- یکی کنارم بود با عصبانیت گفت: کی این حرف رو زد؟ خب بگو!

 

+ همان‌ها که احمد برایشان یک دندان کرم خورده بود».

مخاطبی دیگر با نام «در جستجوی خدا» کنکاش جالبی در پیام رهبر معظم انقلاب داشته است؛ او می گوید:

«پیام آقا راجع به پاسخ به این جنایت، سه تا تاکید داره:

باید

به جدّ

مجازات قطعی

آقایان به گوش باشید!».

و اما مخاطبی دیگر می نویسد: «کسی که باد بکارد طوفان درو خواهد کرد.

اسرائیل با ایجاد ناامنی، قتل، ترور، وحشت و ... در خاورمیانه، آینده ای جز نابودی کامل نخواهد داشت.

ما روزی برای یافتن تک تک صهیونیستها، جستجوی خانه به خانه را در فلسطین انجام خواهیم داد».

 

گزارش/دلنوشته های مخاطبان خبرگزاری رسا درباره

کاربری دیگر حال و روز خود را اینگونه توصیف می کند:

«شرایط و حال روحیم شبیه زمانیه که سردار سلیمانی ترور شد!

منتهی با یک تفاوت!!

اخلاص و گمنامی عجیب این شهید روحمو داغون کرده!!

اینکه فقط یک عکس از این بزرگمرد هست!!

بدون هیچ نام و نشانی این همه خدمات داشتن!!

در کار گلاب و گل حکم ازلی این بود

کاین شاهد بازاری وان پرده نشین باشد!!».

«حاج حیدر» یکی از مخاطبان ما است که سخنی جالب و قابل تأمل را گوشزد می کند:

«از فرودگاه بغداد به آبسرد دماوند میرسند...

و این دشمن وحشی است که بعضی سنگش را به سینه میزنند...».

یکی از کاربران نیز هشدار می دهد: «سابقه ترور دانشمندان در زمان حضور بایدن در کاخ سفید، حمایت صریح او از صهیونیست‌ها در برابر ایران و حمایت او از ترور سردار سلیمانی در کنار هم یک پیام واحد را به غربگرایان داخلی می‌دهد که آغاز دوران بایدن به معنای پایان دوران خشونت و ترور نیست».

سرکار خانم «مریم صمدی» نیز می گوید:

«مگر ترور های زمان اوبامای دموکرات را فراموش کرده اید ؟؟؟؟

شهدای ترور را چه؟؟

این ترور ها مگر زمان اوبامای دموکرات اتفاق نیفتاد؟؟؟

دانشمندان هسته ای ترور شده زمان اوباما:

شهید مجید شهریاری

شهید مصطفی احمدی روشن

شهید مسعود علیمحمدی

شهید داریوش رضایی نژاد

و ....

دارند بازی پلیس خوب و پلیس بد را برای ما پیاده میکنند.

مردم آگاه باشید دموکرات و جمهوری خواه فرقی ندارد».

مخاطبی دیگر با اشاره به اینکه مالت را سفت نگهدار همسایه ات را دزد نکن، تصریح می کند: اسراییل دشمن است و در آن شکی نیست و هر جا بتونه زهرش را می ریزه اما سوال اینه که ما واسه این افرادی که به تور جاسوسی اسراییل می افتند چکار کردیم افرادی که ایشون را شهید کردن بسیار کثیف تر از اسراییل هستند خوب چرا نتونستیم جلو نفوذ را بگیریم چه کسی شهید فخری زاده را لو داده چرا این بخش را پیگیری نمی کنیم».

مخاطبی دیگر اما تقاص خون شهید فخری زاده و شهید حاج قاسم سلیمانی را این مطلب می داند که «تقاص خون دانشمندان هسته ای و سردار سلیمانی و دکتر فخری زاده فقط و فقط ، ترور ترامپ و نتانیابو و پمپئو و بن سلمان است و بس...».

«عمار» سخنی از آیت الله اراکی را برای ما بازگو کرده است؛

«آیت الله اراکی :

انتقام باید در سطحی باشد که هیبت و اقتدار شکسته شده نظام اسلامی را بازگرداند

دولت کاری نکند که این باقی مانده از دولتش، با آبرو ریزی و بدنامی برای همیشه تمام شود».

«محبوب» نام کاربری یکی از مخاطبان ما است که دلنوشته اش بدین شرح است:

«شهید فخری زاده از دانشمندان پرافتخار هسته‌ای و دفاعی کشورمان نزدیک به ۳ دهه در فهرست ترور گروه‌های تروریستی و رژیم صهیونسیتی قرار داشت. در سال‌های اخیر بارها عملیات‌های تروریستی علیه وی کشف و خنثی شده بود».

کاربری دیگر با نام «قادر» می گوید:

«آقایون غربزده، اگه دین و غیرت هم ندارید، لااقل یک جو عقل داشته باشید!

رژیم صهیونیستی فقط وقتی دست از تجاوز به لبنان برداشت، که حزب الله سیلی‌های محکم خودش رو به صورت اونها زد...

اینکه در مقابل تجاوز دشمن سکوت کنی، اسمش تدبیر و تنش زدایی نیست، عین حماقت و بی غیرتیه».

کاربری هم با نام «مومنی» اینگونه از سوز دلش می گوید:

«دلم پر خون و چشمم پر اشک است. محسن فخرزاده را از زبان دشمن شناختم و تنها فهمیدم به این بلوغ رسیده که نباید دیده شود».

 

گزارش/دلنوشته های مخاطبان خبرگزاری رسا درباره

مخاطبی دیگر با هشتگ «#نزنیم_میزنند» دلنوشته ای جالب برای ما ارسال کرده است:

حالا او یک پیشوند #شهید در ابتدای نامش دارد و یک مهر سرخ قبولی بر کارنامه خدمتش.

او را کشته‌اند: بی‌رحمانه، هراس‌انگیز و با اعلام قبلی.

نظامی نیستم که وعده #انتقام_سخت بدهم و سیاسی نیستم که بیانیه محکومیت صادر کنم. تنها سلاح من نوشتن است.

باید برای نسل بعد بنویسیم که چرا باید ایستادگی کنند.

باید به فرزندانمان بگوییم که چرا پیامد سازش، ذلت و ضربه خوردن است.

باید به آینده‌سازان‌مان بباورانیم که چرا اگر نزنند، خواهند خورد.

آه! و صد آه که چقدر باید درباره دانشمندان شهیدمان بنویسیم:

شهید محسن فخری زاده

شهید مجید شهریاری

شهید مصطفی احمدی روشن

شهید حسن طهرانی مقدم

شهید داریوش رضایی نژاد

شهید مسعود علی‌محمدی

شهید اردشیر حسین پور

و خیلیهای دیگر که در گمنامی به شهادت رسیدند.

#نزنیم_میزنند».

«حسام» اما می نویسد:

«عالم و ادم دارن تسلیت میگن

سلبریتی انگار نه انگار که دانشمند هسته ای این کشور و که مشغول پروژه سلامتی بوده رو ترور کردن

حداقل به خاطر امنیت خودتون موضع بگیرید

 

از دیدگاه سلبریتی های خائن ویزای آمریکا از شرف مهم تره

اشتباه از ماست که از سگ و گربه باز انتظار موضع داریم!!!!».

کاربری دیگر گفته است:

«ترا چگونه الگوی خود قرار دهم در حالیکه نمیشناسمت.

کیست آن که ترا بشناسد و بشناساندم؟».

کربرانی نیز در سه مرحله این سه شعر خواندنی را برای ما ارسال کرده اند:

«اشکیم و باران، خشمیم و طوفان

رودیم و بی تاب، خونیم و جوشان

در سوز و سازیم، با شیب الخضیب

نصر من الله، و فتح قریب

به هوای شهادت، نفسی تازه کردیم

همه سرباز عشقیم، همه فریاد دردیم

همه شمشیر تشنه، همه شور نبردیم

دیگر با دشمن، حرفی نمانده

اذن میدان ده، لبیک فرمانده»

 

«تا از نور ما، گشتند سرگردان

شمعی دیگر را، کشتند نامردان

مظلومش کشتند، مانند مولا

گمنامش کشتند، گمنام... یا زهرا

ای فخر ایران، سرباز جانان

ما با تو هستیم، بر عهد و پیمان

عصر دلتنگ جمعه، چه غروب غریبی

طرف قتلگاهش، می‌وزد عطر سیبی

ای جوانان بیایید، خفته در خون حبیبی

دیگر با دشمن، حرفی نمانده

اذن میدان ده، لبیک فرمانده!»

 

«آتشفشان است، خون شهیدان

لبریز خشمیم، مردان میدان

در رگهای ما، شور پیکار است

تکلیف دشمن، با ذوالفقار است

علم انتقامش، به کف غیرت ماست

پی خونخواهی او، همه ملت ماست

بنگر خصم نامرد! که دگر نوبت ماست

دیگر با دشمن، حرفی نمانده

اذن میدان ده، لبیک فرمانده!».

کاربری هم با نام «مجید» اینگونه از سوز جگرش می نویسد:

«سالها طول میکشه تا یه دانشمندی مثل فخری زاده پرورش داده بشه که بمونه برا کشورش صادقانه خدمت کنه بعد یه حرومزاده ی بیسوادی از راه میرسه اونو به شهادت میرسونه!

آه از این خسارت محض!».

«حامد» هم از دیگر مخاطبان گرامی ما با استناد به سخنی از مولای متقیان، امام علی(ع) نوشته است:

«‏آگاه باشید! من شب و روز، پنهان و آشکار، شما را به مبارزه با شامیان دعوت کردم، و گفتم: پیش از آنکه آنها با شما بجنگند، با آنان نبرد کنید، به خدا سوگند، هر ملتی که درون خانه خود مورد هجوم قرار گیرد، ذلیل خواهد شد

امام علی(ع)، نهج‌البلاغه، خطبه ۲۷».

«سید حمید» نیز می گوید:

«‏فیلم "بادیگارد" داره جزء به جزءش غم انگیز میشه

دانشمند هسته‌ای که ترورش می‌کنن

شخصیتی که گریمش شبیه ما رو یاد حاج قاسم میندازه

محافظی که وقتی دیگه چاره‌ای نداره خودش رو سپر گلوله‌ها میکنه

و همسری که لحظات آخر زندگی شهید بالای سرشه(همسر شهید فخری زاده)».

از جمله کاربرانی که به صورت ناشناس برای ما دلونشته ارسال کرده اند، شخصی است که با دیدگاه تحلیلی و سیاسی می نویسد:

«بایدنِ دموکرات ترور دانشمند ایرانی رو محکوم نمی‌کنه، چون می‌دونه ترامپِ جمهوری‌خواه چه خدمتی داره بهش می‌کنه...

هم دستش رو برای مذاکره پر می‌کنه، هم قیافه‌ی مظلوم به خودش می‌گیره که کی بود؟ کی بود؟ ترامپ بود!

روی نفوذی داخلی هم برای باد کردنِ صبر استراتژیک حساب کردن!».

کاربری هم سخنی از وحید یامین پور برای ما به اشتراک گذاشته است مبنی بر اینکه «‏آنها که پیام ضعف و انفعال مخابره کرده‌اند، عملا تردید دشمن را در ارتکاب جنایت برطرف کرده‌اند.

حالا هم دلباختگان مذاکره بزرگترین نگرانی‌شان این است که وصف "دانشمند هسته‌ای" برای ‎#شهید_فخری_زاده تثبیت نشود تا اخلالی در امیدهای آینده‌شان رخ ندهد».

از دیگر دلنوشته هایی که برای ما ارسال شده این دلنوشته است که نوید انتقام از عاملان و آمران ترور شهید فخری زاده را می دهد و خطاب به رژیم صهیونیستی می گوید «اسرائیل آماده انتقام سخت باش اما بدان که انتقام حاج قاسم را هم به همراه دارد».

و اما آخرین دلنوشته را خانم محترمی به نام «مرضیه» برایمان ارسال کرده است؛ او می گوید «شهید فخری زاده عزیز، دلم گرفته ، فخری دیگر از فخرهای ایران عزیز را کوردلان داخلی و خارجی به کشتن دادن. فخر من و ایران من راهت ادامه دارد. نه تسلیم نه سازش بلکه انتقام تا شهادت . این شعار ماست . فخری زاده عزیز خوشا بحالت، افتخار شهادت نصیبت شد. من به شما فخرهای هسته ای ایران و سردار دلها شهید سلیمانی عزیز و شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم افتخار میکنم و افتخار میکنم که ایرانیم. ایران من تسلیت».

از تمامی مخاطبان محترمی که با دلنوشته ها و نظرات خودشان بر ما منت گذاشته و ارادت خود را به شهید فخری زاده دانشمند هسته ای کشورمان نشان دادند، تشکر می کنیم./841/

ارسال نظرات