۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۶۹۶۹۸
رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور:

عدم مدیریت فضای مجازی، فرصت ها را به تهدید تبدیل می کند

عدم مدیریت فضای مجازی، فرصت ها را به تهدید تبدیل می کند
کرمانشاه - حجت الاسلام درویشی گفت: اگر نتوانیم مدیریت فضای مجازی را در دست بگیریم این دشمنان هستند که پیش دستی می کنند و این فرصت را برای ما به تهدید تبدیل خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام عباس درویشی ظهر امروز با جمعی از روحانیون و طلاب مبلغ و نیز حاضر در طرح هجرت دیدار و گفتگو کرد و مشکلات حوزه تبلیغ مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور در این نشست گفت: کار مبلغین دینی و طلاب در طرح های هجرت و... در شرایط کنونی کشور بسیار حساس شده است، زیرا طلاب باید به نوعی در مقابل هجمه گسترده فرهنگی، رسانه ای و اعتقادی دشمنان هوشمندانه عمل کنند.

حجت الاسلام درویشی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: یکی از مسائلی که همواره مورد تاکید مدیران حوزوی بوده و هست، موضوع آموزش و فراگیری سواد رسانه ای و فضای مجازی توسط طلاب و روحانیون مبلغ است.

این استاد حوزوی ادامه داد: بخش اعظمی از اخبار، اطلاعات و... در فضای مجازی با سرعت بالا و به صورت کاملا آزادانه در حال گردش است و باید اذعان کرد که در آینده ای نزدیک فضای مجازی تقریبا بخش اعظمی از افکار عمومی را مدیریت خواهد کرد.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور گفت: بنابراین بایسته است که روحانیون و طلابی که به عنوان مبلغ دینی در جامعه حضور دارند با فضای مجازی به صورت تخصصی آشنا شوند تا هم آسیب شناسی این فضا را خوب بشناسند و هم اینکه از فرصت های این فضا در بحث تبلیغ و بسط مسایل دینی بهره ببرند.

حجت الاسلام درویشی در ادامه سخنان خود بیان کرد: طلبه و روحانی که نتواند در فضای مجازی کارهای تبلیغی خود را بسط و گسترش دهد بی شک در آینده ای نزدیک کارکرد اصلی خود که همان بسترسازی برای امور دینی است را از دست خواهد داد.

وی در ادامه تاکید کرد: مبلغین دینی خوب می دانند که کمتر کسی از نسل جوان و نوجوان جامعه وجود دارد که با فضای مجازی آشنایی نداشته باشد و این مهم را نیز دشمنان به خوبی می دانند، لذا اگر ما نتوانیم که مدیریت فضای مجازی را در دست بگیریم این دشمنان هستند که پیش دستی می کنند و این فرصت را برای ما به تهدید تبدیل خواهند کرد.

رئیس امور فرهنگی و روحانیون صنعت نفت در منطقه ۷ کشور گفت: بنابراین شایسته است که حوزه های علمیه بسترهای لازم برای آموزش روحانیون و طلاب در بحث فضای مجازی را مهیا کنند زیرا اگر این مهم انجام نشود در آینده ای نه چندان دور کارکرد تبلیغی بسیاری از طلاب و... عملا نقش خود را از دست خواهند داد./1400/پ310/ب1

ارسال نظرات