۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۱
کد خبر: ۶۶۹۷۷۶
آیت الله طبسی:

مرحوم خوشنویس از حریم اعتقادی شیعه حراست کرد

مرحوم خوشنویس از حریم اعتقادی شیعه حراست کرد
آیت الله طبسی با بیان اینکه مرحوم خوشنویس بادقت ازحریم اعتقادی شیعه پاسبانی می‌کرد، مجاهدت های آن عالم و روحانی وارسته را در دفاع از ارزش های دینی کم نظیر خواند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله نجم الدین طبسی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، جمعه شب در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین جعفر الهادی (خوشنویس) که به صورت مجازی برگزار شد، به تببین ویژگی های علمی و اخلاقی این مرحوم پرداخت و گفت: بیش از پنجاه سال با مرحوم خوشنویس آشنایی نزدیک دارم و این عالم وراسته و خدوم بود که ابعاد شخصیتی وی میان مردم پنهان مانده است.

ایت الله طبسی با اشاره با روایتی از امام صادق(ع) درباره جایگاه علمای شیعه گفت: امام صادق(ع) علمای شیعه را مرزبانان اعتقادی اسلام توصیف کردند که جلوی تخریب عقاید مردم و شیعیان می گیرند.

وی علمای شیعه را پاسدار حریم اعتقادی مذهب تشیع دانست و گفت: بیگانگان تا اعتقادات مردم را تخریب نکنند، نخواهند توانست بر مردم مسلط شوند؛ بنابراین علمای ما از حریم اعتقادی شیعه دفاع می کنند و جلوی تحریف را خواهند گرفت؛ از این رو ائمه اطهار(ع) در روایات اجر و ثواب پاسداران عقاید شیعه را یک میلیون برابر بالاتر از حافظان جان مردم توصیف کردند.

وی به ابعاد علمی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین خوشنویس پرداخت و افزود: این عالم بزرگوار فردی بود که همواره به تکلیف خود عمل می کرد و فن سخن آوری به زبان عربی، فن نویسندگی به زبان عربی و فن آموزش و تدریس به زبان عربی را در حوزه علمیه قم راه اندازی و ترویج کرد.

آیت الله طبسی ابراز کرد: از مرحوم حجت الاسلام والمسلمین خوشنویس بیش از 60 اثر تألیفی و مقاله علمی به یادگار مانده است، و این عالم بزگوار، برخی اثار جضرت ایت الله مکارم شیرازی و حضرت ایت الله سبحانی را به زبان عربی ترجمه کرده است.

وی با بیان اینکه بار و رسالت سنگین حوزه های علیمه بر عهده تعداد محدودی از طلاب و علما قرار دارد، گفت: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین خوشنویس از علمای دغدغه‌مند حوزه های علمیه بود و وی همواره تب و تاب تبلیغ را داشت و سفرهای تبلیغی به کشورهای افریفایی، اندونزی و چین داشته است.

استاد درس خارج حوزه علمیه ابراز کرد: این عالم بیش از 15 سال عضو گروه علمی و پژوهشی بعثه رهبری بود؛ تدریس در حوزه و دانشگاه و عضویت در هیأت ها علمی مراکز حوزوی و دانشگاهی داشت.

آیت الله طبسی با بیان اینکه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین خوشنویس با دقت از حریم اعتقادی شیعه پاسبانی می کرد، افزود: این عالم بزرگوار با عبدالعزیز بن عبدالله بن باز از مفتیان وهابی سعودی و هواداران اصلی اندیشه سلفی‌گری، درباره عقاید شیعه مباحثه و او را محکوم کرد و این مفتی سعودی نتواست پاسخ این عالم بزرگوار را بدهد. /998/ج

ارسال نظرات