۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۶۷۰۰۷۲
فقیه بصیر؛

روایت آیت الله اراکی از زهد و اخلاص آیت الله یزدی

روایت آیت الله اراکی از زهد و اخلاص آیت الله یزدی
آیت الله اراکی گفت: آیت الله یزدی در حمایت از انقلاب، تحکیم مبانی انقلاب و تحکیم مبانی خط امام راحل و تحقق مطالبات امام خامنه ای تلاش های مجاهدانه ای داشتند.

آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رحلت آیت الله محمد یزدی رییس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت و با بیان اینکه آیت الله یزدی به تمام معنا خودشان را وقت دین کرده بودند در راه دفاع از دین پایداری داشتند، عنوان کرد: ایشان همچنین تألیفات بسیار خوبی داشتند؛ «فقه القرآن» ایشان از برجسته ترین مکتوبات فقهی در عرصه فقه القرآن است و حضور ایشان در شورای نگهبان طی ده ها سال، حضور بسیار پربرکت و اثرگذاری بود.

وی ادامه داد: همچنین حضور ایشان در دوره ریاست قوه قضاییه بسیار اثرگذار و قاطع بود؛ در دوره ریاست ایشان در قوه قضاییه کارهای بسیار ارزشمندی انجام گرفت و فضای این قوه نیز بسیار سالم و مملو از تعهد نسبت به حقوق الهی و حقوق مردم بود.

آیت الله اراکی بیان کرد: حضور ایشان در ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نقش این نهاد را اثرگذارتر ساخت؛ ایشان در حمایت از انقلاب، تحکیم مبانی انقلاب و تحکیم مبانی خط امام(ره) و تحقق مطالبات امام خامنه ای تلاش های مجاهدانه ای داشتند؛ در همه این عرصه ها مدیریت ایشان نسبت به جامعه مدرسین بسیار نقش آفرین و مبارک بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه در زمینه شخصیت اخلاقی آیت الله یزدی سخن فراوان است، گفت: زهد، اعراض از دنیا، عدم تعلق به عناوین، عدم تعلق به وابستگی های دنیایی و صرف همه عمر در راه خیر از جمله ویژگی های بارز ایشان است؛ خانه ایشان که تنها خانه ای است که از دنیا در اختیار ایشان بود را نیز وقف حوزه علمیه و امور علوم دینی و مکتب اهل بیت(ع) کردند./841/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
واقعا مانند ایشان افراد کمی داریم.
0
0