۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۷۰۲۲۵
فقیه بصیر؛

آیت الله یزدی در پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب پیشتاز و اثرگذار بود

آیت الله یزدی در پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب پیشتاز و اثرگذار بود
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مرحوم آیت الله یزدی مورد اعتماد امام خمینی(ره) بود، گفت: این عالم در پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی پیشتاز و اثرگذار بود.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت ارتحال عالم پارسا آیت‌الله محمد یزدی، به شرح ابعاد مبارزاتی و انقلابی وی پرداخت و گفت: مرحوم آیت‌الله یزدی قبل از پیروزی انقلاب در خدمت اهداف و آرمان های حضرت امام راحل و انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم ابراز داشت: آیت‌الله یزدی جزء فقهایی بود که حضرت امام خمینی(ره) را به عنوان یک مرجع و مجتهد مسلم معرفی و نامه مرجعیت ایشان را امضاء کرد و این امر سبب شد که رژیم شاهنشاهی برای جان امام راحل تصمیم خطرناکی اتخاذ نکند و متعرض جان ایشان نشود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خاطرات فراوانی از رویدادهای انقلاب و آیت الله یزدی برای بنده زنده شد، ابراز داشت: پس از بازگشت امام خمینی(ره) از پاریس، آیت الله یزدی منزل خود را در اختیار ایشان قرار داد، محل سکونت و محل ملاقات های امام در منزل این عالم مجاهد صورت می گرفت.

وی با بیان اینکه آیت‌الله یزدی در پیشبرد اهداف و آرمان های انقلاب پیشتاز و اثر گذار بود، گفت: آیت‌الله یزدی دو دوره رییس قوه قضاییه و عضو خبرگان رهبری در تدوین قانون اساسی کشور بود و در تمام ادوار در مجلس خبرگان رهبری عضویت داشت.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم با بیان اینکه آیت‌الله یزدی مورد اعتماد حضرت امام خمینی(ره) بود، ابراز داشت: آن مرحوم چندین دوره عضو فقهای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام و جامعه روحانیت مبارز بود و همچنین ریاست جامعه مدرسین را بر عهده داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از آیت‌الله یزدی آثار گران سنگی به جا مانده است، ابراز داشت: مرحوم آیت الله یزدی دغدغه ­مند نسبت به ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب بود و این عالم مجاهد در برابر افرادی که نسبت به نظام و رهبری تعارض و مقابله داشتند، ایستادگی و مقابله می ­کرد./998/ت302/ب1

ارسال نظرات