۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۷۰۲۲۶
فقیه بصیر؛

آیت الله یزدی فقیه آگاه به زمان، بصیر و مبارز بود

آیت الله یزدی فقیه آگاه به زمان، بصیر و مبارز بود
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز آیت الله یزدی را فقیه آگاه به زمان و بصیر دانست و گفت: این عالم مجاهد دیدگاه های بدیع و نوینی در مبانی فقهی و قرآنی ولایت فقیه ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با عرض تسلیت ارتحال آیت الله محمد یزدی، به تبیین شخصیت علمی، سیاسی و مبارزاتی وی پرداخت و گفت: مرحوم آیت الله یزدی عالم دینی مبارز  از زمان قبل از انقلاب بود و این عالم مجاهد با شجاعت کامل و بی باکانه به مقابله با رژیم شاهنشاهی پرداخت.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله یزدی عالم مجاهد و شجاعی بود که نقش مؤثری در پیشبرد اهداف انقلاب داشت، گفت: مرحوم آیت الله یزدی بعد از انقلاب پست ها و مسؤولیت های مختلفی بر عهده داشت و آخرین مسؤولیت وی نماینده مردم قم در مجلس خبرگان بود و مدتی نیز ریاست مجلس خبرگان را برعهده داشت.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان اینکه آیت الله یزدی حامی ولایت فقیه بود، اظهار کرد: این عالم مجاهد دیدگاه های بدیع و نوینی در مبانی فقهی و قرآنی ولایت فقیه ارائه کرد که مورد استفاده اندیشمندان و عالمان حوزوی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله یزدی سالیان طولانی مشغول تدریس دروس حوزوی بود، افزود: این عالم مجاهد در دروس خارج خود مباحث فقهی را مطرح می کرد که برای نظام و جامعه اسلامی کاربردی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان اینکه مرحوم آیت الله یزدی فقیه آگاه به زمان و بصیر و مبارز بود، گفت: زمانی که آیت الله یزدی ریاست قوه قضاییه را برعهده داشت، منشأ تحولات بسیاری در قوه قضاییه شد./998/ت302/ب1

ارسال نظرات