۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۶۷۰۳۹۶
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

نعمت ولایت معیار و محک قبولی همه اعمال است

نعمت ولایت معیار و محک قبولی همه اعمال است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام جعفری گفت: نعمت بزرگ ولایت معیار و محک اصلی قبولی همه اعمال ما است؛ از این‌ رو باید عملکردهای خود را با معیار ولایت بسنجیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رییس کل دادگستری خراسان شمالی، امروز در دیدار مسئولان دستگاه قضایی استان با نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، اظهار کرد: نعمت بزرگ ولایت معیار و محک اصلی قبولی همه اعمال ما است؛ ازاین‌رو باید عملکردهای خود را با معیار ولایت بسنجیم.

وی افزود: حل مشکلات و رفع دعاوی مردم، اجرای عدالت و رفع تظلم از آرمان‌های نظام اسلامی و دستگاه قضایی است؛ زیرا با تحقق و ارتقای عدالت قضایی کژی‌ها و انحرافات و فسادها در جامعه کمتر می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری در ادامه با اشاره به اینکه افزایش پرونده‌های قضایی از چالش‌های جدی و همیشگی دستگاه قضایی است، افزود: در هشت‌ماهه امسال بیش از 148 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان شامل دادسراها، محاکم عمومی و انقلاب، شعب تجدیدنظر و شعب شوراهای حل اختلاف استان شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد پرونده وارده به بیش از 147 هزار پرونده رسیدگی شده است که این تعداد پرونده مختومه هم نشانگر زحمات و تلاش و مدیریت و تدبیر مدیران قضایی و مسئولان سازمان‌ها و هم نشان‌گر تلاش همکاران دستگاه قضایی است.

قاضی‌القضات خراسان شمالی تصریح کرد: البته هیچ‌گاه امکانات و عُده و عِده دستگاه قضایی با حجم کار این نهاد تناسب نداشته و در سال‌های اخیر نیز به دلیل برخی محدودیت‌ها و ملاحظات خاص این عدم توازن بیشتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: به‌واسطه احقاق حق و رفع تظلم، استقبال و اقبال عمومی به دستگاه قضایی بیشتر شده و سرمایه اجتماعی این نهاد افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام جعفری با تأکید بر ضرورت شتاب برای مبارزه با فساد، اظهار کرد: با توجه به انباشت و رسوباتی که در این زمینه از گذشته برجای‌مانده است، این پرونده‌های به‌جامانده با کار معمولی به اتمام نمی‌رسند؛ ازاین‌رو باید کار جهادی پرشتاب صورت گیرد.

وی افزود: ریاست قوه نیز بر اساس همین رویه حرکت می‌کند؛ زیرا با این تعداد نیرو و امکانات و بودجه نمی‌توان این برنامه‌ها را اجرایی کرد و دستگاه قضایی استان نیز در این مسیر حرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام جعفری افزود: در استان برای پیش برد اهداف و مقاصد دستگاه قضایی از ظرفیت علما به‌ویژه نماینده ولی‌فقیه استفاده کرده و می‌کنیم و تلاش می‌شود از رهنمودهای ارائه‌شده در راستای ارتقا و اجرای برنامه‌ها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: تاکنون در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و نیز صلح و سازش پرونده‌های مربوط به قصاص از کمک‌های نماینده ولی‌فقیه در استان استفاده کرده و در آینده نیز استفاده می‌کنیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات