۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۷۰۴۶۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

امر به‌ معروف و نهی از منکر بیش‌ از پیش در جامعه احیا و اجرا شود

امر به‌ معروف و نهی از منکر بیش‌ از پیش در جامعه احیا و اجرا شود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اجرای بیشتر امر به معروف، گفت: یکی از تفاوت‌های جامعه دینی و جامعه لیبرال اجرای امر به‌ معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار جمعی از مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه نهاد مقام معظم رهبری در استان، با اشاره به اهمیت کار در این نهادها، اظهار کرد: عملکرد این مجموعه‌ها به ولایت‌فقیه منتسب می‌شود؛ ازاین‌رو لازم است متحول شده و کار بیشتری را اجرایی کنند؛ به‌گونه‌ای که عملکرد آن‌ها نسبت به حالت فعلی بیشتر شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه وقف در استان، گفت: ثبت موقوفات پس از طی فرآیند اداری صورت می‌گیرد؛ اما باید تلاش کرد تا علاوه بر جهت‌دهی به وقفیات جدید در استان، برخی قیدوبندهای موجود در این عرصه را نیز کاهش داد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی جهت‌دهی به حوزه وقف را مورد تأکید قرار داد و گفت: استفاده از وقف و ثبت موقوفات با هدف رفع نیازهای مراکز علمی و نیز خدمات‌رسانی به حادثه دیدگان در بلایای طبیعی ازجمله سیل و زلزله از مواردی است که باید به آن توجه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با اشاره به لزوم هدفمندسازی وقفیات و احیای آستان مقدس امامزادگان استان، تصریح کرد: لازم است بسیاری از برنامه‌های مذهبی با محوریت امامزادگان و بقاع متبرکه اجرایی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خطاب به مدیرکل و مسئولان کمیته امداد خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت کار در مجموعه کمیته امداد، اظهار کرد: بودجه و اعتبارات این مجموعه محدود است؛ اما مددجویان در حال افزایش بوده و شیوع بیماری کرونا نیز وضعیت را وخیم‌تر کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اطلاعات روزآمدی اطلاعات مددجویان و محرومان در خراسان شمالی، تصریح کرد: در این راستا کمک‌های موردی به خانواده‌های نیازمندی که تحت پوشش نیستند و نیز اجرای رزمایش مواسات برای کمک به اقشار آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا، ازجمله مهم‌ترین اقدامات این مجموعه است.

امام‌جمعه بجنورد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به فعالان ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان، اظهار کرد: این واجب الهی باید بیش‌ازپیش در جامعه احیا شود؛ زیرا یکی از تفاوت‌های جامعه دینی و جامعه لیبرال در اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه تساهل و تسامح در جوامع لیبرال نقطه مقابل امربه‌معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود، افزود: در جامعه دینی باید مردم جلوی فساد را بگیرند و جامعه را سالم‌سازی کنند؛ ازاین‌رو نیاز است که ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر، معروفات و منکرات را شناسایی و مسئله یابی کند.

وی با تأکید بر لزوم شناخت انواع منکرات در مجموعه‌های مختلف، افزود: تخلفات اداری، کم‌کاری، رشوه‌گیری، سوءاستفاده از بیت‌المال و همچنین موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی مصادیق مختلف از منکرات است که باید در اتاق فکر آن‌ها را شناسایی و راهکارهای مقابله با آن‌ها را پیدا کرد و سپس با پیگیری مستمر معروفات را جایگزین منکرات احتمالی کرد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات