۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۶۷۰۷۰۳

کتاب شعر در وصف "حاج قاسم سلیمانی" در استان مازندران منتشر شد

کتاب شعر در وصف
رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه کربلای مازندران گفت: به مناسبت سالگرد شهید سلیمانی، کتاب شعر در وصف رشادت‌های" سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط شعرای آئینی استان منتشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، بلال زاهدی رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه کربلای مازندران در گفت‌وگویی اظهار داشت: طرح‌های فرهنگی و مذهبی، بسیج مداحان مازندران با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی افزود: در 6 مرحله از سوی هیئت‌های مذهبی و مواکب اربعینی، کمک‌های مومنانه و تامین اقلام بهداشتی در شرایط کرونایی اجرایی شده است.

رئیس سازمان بسیج مداحان سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه 30 هزار بسه در کمک‌های مومنانه این قشر به ارزش 75 مییلیارد ریال تامین و توزیع شده است، تصریح کرد: این اقلام توسط 130 هیئت مذهبی و موکب حسینی مازندران تهیه شده است.

زاهدی با بیان اینکه در آستانه عید غدیر امسال نیز با همکاری بنیاد احسان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل، طرح ملی اطعام احسان غدیر توسط بسیج مداحان استان انجام شده است، افزود: در راستای این طرح، 110 هزار وعده غذای گرم در ایام غدیر در محلات کم برخوردار استان توزیع شده است.

رئیس سازمان بسیج مداحان مازندران با اعلام اینکه در دهه نخست محرم امسال نیز که روز ششم مهرماه هر سال به روز رسمی بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی نامگذاری شده است، تاکید کرد: در این ایام نیز 90 هزار پرس وعده غذای گرم طبخ شده که بین نیازمندان، فقرا و افراد کم برخوردار توزیع شده است. در ایام اربعین امسال که مواکب حسینی توفیق خدمت‌رسانی در کشور عراق را به واسطه شیوع کرونا نداشتند، در قالب حسینیه‌های سیار در محلات کم برخوردار استان اقدام به تهیه کمک‌های مومنانه کردند.

زاهدی با بیان اینکه در راستای ابلاغ ستاد کل بسیج مستضعفین و ابلاغ اجرای طرح شهید سلیمانی با اقشار تخصصی بسیج و وزارت بهداشت، وارد عرصه شده و اکنون " پویش استانی هر هیئت یک خدمت در محله " را اجرایی خواهند کرد.

وی یادآور شد: در طرح فوق ورود خانه به خانه داشته و در آمارگیری مبتلایان کرونا، ارائه خدمات و معرفی به مراکز بهداشت نیز اقداماتی صورت خواهیم داد.

رئیس بسیج مداحان مازندران با بیان اینکه پویش معیشتی مبتلایان را در قالب رسیدگی به خانواده‌های بی بضاعت در منازلشان را در برنامه داریم، افزود: در این راستا موفقیت‌های خوبی حاصل شده و در محلات نسبت به شناسایی بیماران مستمند و سالمند اقدامات موثری صورت گرفته است.

زاهدی با اشاره به اینکه همزمان با سالگرد شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس برنامه‌های متعددی از سوی بسیج مداحان استان به دنبال قرابت مذهبی مداحان با کشور عراق، تدارک دیده شده است، تصریح کرد: خاستگاه هیئت‌های مذهبی در کشور عراق بوده و پرداختن به شخصیت این دو سردار بی ادعای جبهه مقاومت امری ضروری است.

وی بیان کرد: در نظر داریم در آستانه سالروز شهید سلیمانی به صورت مجازی سالگرد این اسطوره مقاومت را با نوحه سرایی در هیئت‌های مذهبی به صورت مجازی اجرایی کنیم، تاکید کرد: در این ایام نیز کتاب شعری در وصف شهادت و رشادت‌های حاج قاسم سلیمانی توسط شعرای اهل بیتی و آئینی را رونمایی کنیم. مسابقه تلویزیونی با رقابت نوگلان حسینی و برگزیدگان منتخب شهرستان‌ها پیرامون شخصیت حاج قاسم سلیمانی با عناوین روضه، نوحه و زمزمه برگزار و در ایام فاطمیه تجلیل کنیم.

زاهدی همچنین از برپایی ایستگاه‌های صلواتی توزیع محصولات بهداشتی با حضور گروه‌های جهادی و هیئت‌های مذهبی در سطح محلات کم برخوردار استان خبر داد و گفت: به دلیل تقارن سالگرد شهید سردار سلیمانی و ایام الله 9 دی، سلسله نشست‌های بصیرتی و روشنگری را تدارک دیده ایم./826/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات