۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۷۰۷۴۱
رییس امت واحده پاکستان:

شهید قاسم سلیمانی الگویی برای جهانیان است

شهید قاسم سلیمانی الگویی برای جهانیان است
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در ویبناری که در آستانه سالگرد شهادت قاسم سلیمانی برگزار شد، گفت: شهید قاسم سلیمانی نه فقط برای مسلمانان بلکه الگویی برای جهان بشریت است.  

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد امین شهیدی رییس امت واحده پاکستان، در ویبناری که به مناسبت سالگرد شهادت قاسم سلیمانی بعنوان «مکتب شهید قاسم سلیمانی، ویژگی ها و اثرات آن» با اهتمام العارف آکادمی پاکستان و با همکاری هیئت برگزار کننده مراسم سالگرد شهید قاسم سلیمانی جمهوری اسلامی ایران، برگزار شد، گفت: شهید قاسم سلیمانی نه فقط برای مسلمانان بلکه الگویی برای جهان بشریت است.  

وی با بیان این که این شهید بزرگوار تا آخرین لحظه شهادت خود با صرف نظر از نژاد، رنگ، مذهب، قوم و ملت برای نجات بشریت و انسان های جهان عمل کرد، ابراز داشت: شھید قاسم سلیمانی نه فقط سوریه و عراق را بلکه سراسر منطقه را نجات داد.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی به عبادت، نماز، توسل، راز و نیاز با خداوند، طهارت نفس و دیگر خصوصیات اخلاقی این شهید والا مقام اشاره کرد و اظهار داشت: شهادت انعام و جزای اعمال نیک این مرد مومن و سرباز فداکار کار است.

وی با تاکید به این که شهید قاسم سلیمانی در دل مردم سوریه، لبنان، عراق، فلسطین، پاکستان، یمن، افغانستان و حتی در قلب جوانان جنبش آزادی کشمیر از جایگاه خاصی برخوردار است، افزود: قدرت های استکباری می خواستند افکار و نظریات شهید قاسم سلیمانی را از ذهن مردم جهان پاک کنند، اما نتوانستند.

رییس امت واحده پاکستان با بیان این که دشمنان قاسم سلیمانی و نظام ولایت فقیه برای بی اثر کردن تلاش های قاسم سلیمانی از اسباب، وسائل و امکانات اسرائیلی، عربی، انگلستانی و آمریکایی استفاده کردند اما موفق نبودند، ادامه داد: دشمن بظاهر جسم قاسم سلیمانی را با حمله ناجوانمردانه از میان مردم برداشت، اما افکار او پس از شهادتش پر رنگ تر شدہ و درجهان حامیان بیشتری پیدا کرد.

وی با تاکید به این که استراتژی، برنامه ریزی و اقدامات شهید قاسم سلیمانی در مقابل دشمن بسیار دقیق و موثر بود، گفت: قاسم سلیمانی در شناساندن جمهوری اسلامی ایران، نزد جهانیان نقش عمده ای را ایفا کرد.

این روحانی پاکستانی با بیان این که شهید قاسم سلیمانی علاوه برتاکتیک های جنگی بر قرآن و دعا نیز اعتقاد راسخ داشت و درجبهه های جنگ و خط مقدم کلمات دعا را زمزمه می کرد، افزود: خواندن مرتب زیارت عاشورا، حضور برای پابوسی حرم امام رضا علیه السلام و دعا برای شهادت در حرم امام هشتم نشانگر عشق به شهادت و شخصیت معنوی وی بود.

وی با اشاره به این که شهید قاسم سلیمانی علاوه بر سرداری نیروهای مسلح، یک معلم، متفکر و مجاهد در عرصه عمل و الگویی برای تمدن اسلامی بود، تاکید کرد: خون شهید قاسم سلیمانی که در فرودگاه بغداد ریخته شد، اسرائیل را نابود خواهد کرد.

یادآوری می شود که ویبناری روز گذشته به مناسبت سالگرد شهید قاسم سلیمانی بعنوان "مکتب شهید قاسم سلیمانی، ویژگی ها و اثرات آن" با اهتمام العارف اکادمی پاکستان و با همکاری هیئت برگزار کننده مراسم سالگرد شهید قاسم سلیمانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و در این ویبنار علما، روحانیون و شخصیت های اردو زبان از کشور پاکستان شرکت و سخنرانی کردند./988/

 

شهید قاسم سلیمانی نه فقط برای مسلمانان بلکه الگوی برای جهان بشریت اند

ارسال نظرات