۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۷۰۷۸۶
پیرامون لایو نوجوان 14 ساله مطرح شد؛

ولنگاری فضای مجازی، بدتر از رها کردن مرزهای فیزیکی

ولنگاری فضای مجازی، بدتر از رها کردن مرزهای فیزیکی
حجت الاسلام و المسلمین رضوی مهر گفت: مسئولی که خواهان ولنگاری جامعه است، در جایگاه کسی است که مرز فیزیکی را در مقابل دشمنان متخاصم باز گذاشته تا دشمن به راحتی حمله کند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به صحنه‌هایی که امکان دارد نوجوانان در فضای مجازی ببینند گفت: از مجلس توقع می‌رود، وزیر ارتباطات را به پاسخگویی وا دارد؛ چه کسی باید جوابگوی سخنانی باشد که نوجوان چهاده ساله در آن کلیپ از وضعیت اخلاقی خود بیان کرد؟

وی مسئول بی‌تفاوت در حوزه فضای مجازی را همانند منافق دانست و افزود: چیزی جز اقدام مسئولانه و پیشگیری نمی‌تواند این مشکلات را برطرف کند؛ از طرفی اگر مسئولی خواهان وضعیت ولنگاری فضای مجازی باشد، قطعا در جایگاه همان کسی است که مرز فیزیکی را در مقابل دشمنان متخاصم باز گذاشته تا دشمن به راحتی حمله کند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه اظهار داشت: از پدافند غیرعامل باید سوال کرد اگر امروز در صحنه حضور پیدا نکند تا کی باید شاهد این وادادگی‌ها و سقوط ارزش‌ها و انحطاط در افکار باشیم؟ شورای فرهنگی کشور نباید بیش از آن شرمنده مطالبات انجام نشده رهبری و خواسته مردم فهیم انقلابی باشد.

وی تصریح کرد: وضعیت لجام گسیخته فضای مجازی، اهداف و اصول جمهوری اسلامی را در محاصره جدی قرار داده است؛ نه فقط خانواده و اجتماع را بلکه همه افراد را در تیر رس آن هستند ولی مسئولین در مقابله با این آشفته بازار، اغماض کرده‌اند و هنوز هم شاهد کوتاهی مسئولین این امر هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بی‌توجهی مسئولین به شبکه‌های داخلی را عامل اصلی ناهنجاری‌ها خواند و اذعان کرد: عدم اختصاص باند ویژه کودکان و نوجوانان درفضای مجازی باعث شده است که شاهد واکنش‌های نا به هنجار در میان فرزنان حتی به بلوغ نرسیده جامعه باشیم.

وی با اشاره به نوجوانانی که در دفاع مقدس شهید شدند و نقشی که شهید حججی در جامعه ایفا کرد، اظهار داشت: وااسفا که اگر مقهور برخورد سلیقه‌ای شویم، از منطق و عقلانیت و حقیقت دور می‌افتیم؛ نسل حسین فهمیده‌ها و شهید حججی‌ها نباید در مقابل شبیخون فرهنگی در فضای مجازی سکوت کند.

این استاد حوزه در پایان خطاب به مسئولین دولتی و فرهنگی گفت: همه شما مسئولید؛ امید داریم مجلس با تصویب مصوبات دو فوریتی از حقوق اخلاقی، امنیت اجتماعی و سقوط و انحطاط جامعه جلوگیری کند.

ارسال نظرات