۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۷۰۸۱۲
سخنران حرم رضوی مطرح کرد؛

دفاع از ولایت؛ ویژگی منحصر به فرد حضرت زینب

دفاع از ولایت؛ ویژگی منحصر به فرد حضرت زینب
خراسان رضوی - حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری گفت: در عصر ظهور باید همراهی با ولایت، همگامی با ولایت، پذیرش دستور ولایت و تلاش برای تحقق اهداف ولی زمان داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری، نماینده سابق ولی فقیه در سوریه شب گذشته در حرم مطهر رضوی پیرو ولی بودن و دفاع از ولایت را از ویژگی های منحصر به فرد حضرت زینب(س) بیان و به تبعیت از این بانوی بزرگ اسلام تأکید کرد.

وی با بیان این که معرفی ولی خدا و ترسیم خط سیر ولایت کار پیامبر(ص) بود، گفت: امام باقر(ع) می فرماید:«شیطان گفت اگر این کار پیامبر تمام شود هرگز کسی راه را گم نمی کند چون جامعه در دست ولی است.»

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری اظهار کرد: مسؤولیت مهم زینب کبری(س) همراهی با ولی خدا است و در عرصه های مختلف چه در کربلا و چه در مجلس دشمن و چه در اسارت ولی خدا را یاری می کند، حضرت زینب(س) در زمان شهادت اباعبدالله(ع) برای آرامش خود و برای آرامش جامعه فرمود:«خدایا این قربانی اندک را از من بپذیر».

نماینده سابق ولی فقیه در سوریه افزود: وقتی در مجلس ابن زیاد از حضرت زینب(س) پرسیدند که کار خدا را چگونه دیدی؟ فرمود:«هر چه دیدم زیبایی بود.»، امام حسین(ع) و یارانش برای حقاظت از دین خدا فدا شدند، زیباست چون عزت ولی خدا و ولی زمان تحقق یافته و جایی که نیاز است، دفاع از حریم حرم و ولایت می کند.

وی با اشاره به این روایت از حضرت زینب(س) که به دشمنان دین خدا فرمود:«هر چه می خواهی انجام بده اما بدان نام ما اهل بیت را نمی توانی از زبان و دل مردم بیرون کنی.»، چه قدر دشمنان دین خدا تلاش کردند و حرم حضرت را تهدید کرده و داعش را به وجود آوردند اما مدافعان از حرم و حریم ولایت دفاع کردند تا از هر جنایت و تعرضی مصون بماند.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری ابراز کرد: شهدا با ایثار و شهادت و شجاعت کاری کردند تا سر ولی زمان سالم بماند، در زمان عضر ظهور و غیبت باید همراهی با ولایت، همگامی با ولایت، پذیرش دستور ولایت، جدا نشدن از ولی زمان و تلاش برای تحقق اهداف ولی زمان داشت./864/پ210/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات