۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۶۷۰۸۱۷
حجت الاسلام حبیبی تبار مطرح کرد؛

گزارشی از فعالیت های پژوهشی مرکز تخصصی ائمه اطهار در سال جاری

گزارشی از فعالیت های پژوهشی مرکز تخصصی ائمه اطهار در سال جاری
رییس مرکز تخصصی ائمه اطهار (ع) به تشریح بخشی از فعالیت‌های پژوهشی این مرکز پرداخت و گفت: در سال جاری تألیف ۱۹ کتاب، ۵ درسنامه و ۱۳ مقاله را در دست داشته ایم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین حبیبی تبار رییس مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) صبح امروز در نشست خبری تشریح فعالیت های پژوهشی مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) ضمن تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار نسبت به اظهارات اخیر محمود امجد واکنش نشان داد و گفت: این شخص با وقاحت نسبت به رهبری معظم انقلاب توهین کرده و سخنانی را بر زبان جاری کرد که در راستای خواسته های دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: سخنان سخیف آقای امجد مانند این است که بگوییم خون های ریخته شده از خوارج به گردن امیرمؤمنان(ع) است؛ ما این سخنان زشت را به شدت تقبیح و محکوم می کنیم.

حجت الاسلام حبیبی تبار به تشریح بخشی از فعالیت های پژوهشی مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: ما بر اساس اهدافی که برایمان تعریف شده، اندیشه های نورانی اهل بیت(ع) را تبیین کرده و از این مکتب نورانی در برابر نسبت به شبهاتی که مطرح می شود دفاع کرده و گفتمان تقریب مذاهب اسلامی را بسط و گسترش دهیم.

رییس مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه ما در رشته های کلام، فقه، تفسیر، حدیث و تاریخ مقارن به تعلیم و آموزش دانش پژوهان می پردازیم، ابراز کرد: امروز بیش از 60 کتاب تألیف و منتشر شده است؛ ما در سال جاری 65 دانش پژوه داریم و 139 نفر قبل از سال جاری و در سال جاری نیز 12 نفر فارغ التحصیل شده اند.

وی عنوان کرد: در سال جاری تألیف 19 کتاب، 5 درسنامه و 13 مقاله را داشته ایم؛ همچنین 11 کتاب دیگر نیز در دست چاپ داریم که به زودی به زینب چاپ مزین خواهند شد.

حجت الاسلام حبیبی تبار اظهار کرد: درسنامه های فقه مقارن، فرق اهل تسنن، فرق تشیع، نظام روحانیت و فرق فقهی فریقین را نیز در سال جاری تألیف کرده ایم؛ امسال به دلیل وجود کرونا نتوانستیم نشست های علمی بزرگی که همه ساله آنها را برگزار می کردیم را داشته باشیم؛ به جرأت می توان گفت هیچ مجموعه ای اندازه مرکز فقیه ائمه اطهار(ع) نوانسته است نشست های علمی بزرگی را در تبیین افکار سلفی ها و تکفیری ها داشته باشد؛ ما این موارد را برگزار کرده ایم و فایل آنها را پیاده ساخته ایم و در اختیار اهل علم قرار خواهد گرفت.

رییس مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع) همچنین به فعالیت های بین المللی این مرکز اشاره و مطرح کرد: هر کدام از مراکز ما در افغانستان، اندونزی، هند و آذربایجان به تناسب شرایطی که دارند به فعالیت های علمی می پردازند؛ به عنوان مثال با توجه به محدودیت شیعیان در اندونزی مشکلات بسیار عدیده ای وجود دارد، اما این دانش پژوهان در حد خودشان فعال هستند./841/پ202/ب1

ارسال نظرات